advertise laitec sharif univercity
دانلود سورس هوش مصنوعی رنگ آمیزی گراف با ژنتیک در #C

دانلود سورس هوش مصنوعی رنگ آمیزی گراف با ژنتیک در #C

10000 تومان
دانلود برنامه آزمون تستی در مالتی مدیا بیلدر MMb

دانلود برنامه آزمون تستی در مالتی مدیا بیلدر MMb

10000 تومان
دانلود سورس n وزیر با جست وجوی ممنوع در سی شارپ #C

دانلود سورس n وزیر با جست وجوی ممنوع در سی شارپ #C

10000 تومان
پروژه پایانی PHP وب سایت فروشگاه کامپیوتری

پروژه پایانی PHP وب سایت فروشگاه کامپیوتری

68000 تومان
دانلود سورس پروژه فروشگاه کیف با asp.net و sql express

دانلود سورس پروژه فروشگاه کیف با asp.net و sql express

10000 تومان

چگونگی تخصیص کانال در شبکه های پخشی

قراردادهای تخصیص ایستا و پویا که در کانال دستیابی چندگانه در شبکه ها، نفر بعدی را مشخص می کنند، متعلق به زیرلایه ای از لایه پیوند داده ها به نام MAC (کنترل دستیابی به رسانه) است
چگونگی تخصیص کانال در شبکه های پخشی

چگونگی تخصیص کانال در شبکه های پخشی

نکته مهم در شبکه پخشی این است که اگر برای استفاده از کانال، رقابت وجود داشته باشد، تعیین می شود که کدام کاربر باید آن را در اختیار بگیرد. در نوشتار از کانال های پخشی بعنوان کانال های دستیابی چندگانه یا کانال های دستیابی تصادفی یاد می شود.

قراردادهایی که در کانال دستیابی چندگانه در شبکه ها، نفر بعدی را مشخص می کنند، متعلق به زیرلایه ای از لایه پیوند داده ها به نام MAC (کنترل دستیابی به رسانه) است. زیرلایه MAC در شبکه های محلی اهمیت بیشتری دارد، تقریبا همه آنها از کانال دستیابی چندگانه به عنوان مبنای ارتباط خود استفاده می کنند. از نظر تکنیکی زیرلایه MAC در بخش تحتانی لایه پیوند داده ها است.

 

مشکلات تخصیص کانال

در چگونگی تخصیص یک کانال پخشی، بین کاربران رقیب از الگوهای ایستا و پویا استفاده می شود.

 

تخصیص ایستای کانال در شبکه های محلی و شهری

روش قدیمی برای تخصیص کانال منفرد، مثل شاه سیم تلفن بین کاربران رقیب، تسهیم سازی تقسیم فرکانس FDM است. برای N کاربر، پهنای باند به N بخش با اندازه های مساوی تقسیم می شود و به هر کاربر یک بخش تخصیص می یابد. چون هر کاربر دارای باند فرکانسی اختصاصی است، تداخل بین کاربران وجود ندارد، اگر تعداد کاربران اندک و ثابت باشد و بار ترافیکی هر کدام ثابت باشد(مانند دفاتر راه گزینی حامل ها) ، FDM راهکار ساده و موثری به شمار می رود.

اما وقتی تعداد فرستندگان زیاد و معتبر باشد، یا ترافیک انفجاری باشد، FDM مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد. اگر طیف به N ناحیه تقسیم شود و کمتر از N کاربر مایل به برقراری ارتباط همزمان باشند، بخش زیادی از طیف به هدر می رود. اگر بیش از N کاربر بخواهند ارتباط برقرار کنند، بعضی از آنها به دلیل عدم وجود پهنای باند موفق نخواهند شد. حتی کاربرانی که باند فرکانسی به آنها تخصیص یافت، به ندرت می توانند چیزی را ارسال یا دریافت کنند.

حتی اگر فرض شود تعداد کاربران در حدود N ثابت نگهداشته شود تقسیم کانال منفرد به زیرکانال های ایستا، ذاتا کارآمد نیست. مسئله اصلی این است که اگر کاربرانی فاقد کار باشند پهنای باند آنها از دست می رود. آنها از پهنای باند استفاده نمی کنند و کسی اجازه استفاده از آنها را ندارد.

 

تخصیص پویای کانال در شبکه های محلی و گسترده

در این نوع روش تخصیص کانال به کاربران، کاری که باید در این خصوص انجام شود، در پنج فرض کلیدی خلاصه می گردد که در ادامه توصیف خواهند شد:

1- مدل ایستگاه : این مدل متشکل از N ایستگاه مستقل (کامپیوترها، تلفن ها، وسایل ارتباط شخصی و غیره) است که هر کدام دارای برنامه یا کاربری است که قاب هایی را برای انتقال ایجاد می کند. ایستگاه ها را گاهی پایانه نیز می گویند. وقتی قابی تولید شد ایستگاه قفل می شود و کاری انجام نمی دهد تا این قاب با موفقیت انتقال یابد.

2- فرض کانال منفرد : کانال منفرد برای تمام ارتباطات مهیا است. تمام ایستگاه های می توانند از طریق آن پیامی را ارسال و دریافت کنند. ایستگاه ها از نظر سخت افزار یکسان اند. ولی ممکن است نرم افزار قرارداد، اولویت هایی را به آنها نسبت دهد.

3- فرض برخورد : اگر دو قاب، همزمان در حال انتقال باشند، از نظر زمانی با یکدیگر تداخل می کنند و سیگنال حاصل نامفهوم خواهد بود. این رویداد، برخورد نام دارد. تمام ایستگاه ها می توانند برخورد را تشخیص دهند. قابی که دچار برخورد شد باید مجددا ارسال شود. خطاهایی غیر از آنچه که توسط برخورد ایجاد شد وجود ندارد.

4- الف) زمان پیوسته : انتقال قاب را می توان در هر زمانی آغاز کرد و ساعتی وجود ندارد که زمان را به فاصله های زمانی گسسته تقسیم کرد.

4- ب) زمان برهه ای : زمان به فواصل زمانی مجزایی تقسیم می شود. انتقال قاب همواره از ابتدای برهه شروع می شود. برهه ممکن است حاوی 0، 1 یا چند قاب باشد که به ترتیب متناظر با برهه بیکار، انتقال موفق یا برخورد است.

5- الف) تشخیص وضعیت حامل : ایستگاه ها می توانند قبل از استفاده از کانال، تشخیص دهند که آن کانال اشغال است یا خیر. اگر کانال اشغال باشد، هیچ ایستگاهی از آن استفاده نمی کند تا آزاد شود.

5- ب) عدم تشخیص وضعیت حامل : ایستگاه ها نمی توانند قبل از به کارگیری کانال تشخیص دهند کانال اشغال است یا خیر. آنها پس از شروع به انتقال می توانند تعیین کنند که آیا انتقال موفق بود یا خیر.

 

 

 



0
نظرات

نظر خود را ارسال کنید



نام:
ایمیل:
دیدگاه:
captcha
کد امنیتی :


advertise
معرفی الگوهای تخصیص کانال در لایه MACتخصیص پویای کانال در شبکه های محلی و گستردهمشکلات تخصیص کانال بین کاربران شبکه هانقش لایه MAC در شبکهآموزش چگونگی تخصیص در کانال دستیابی چندگانه در شبکه ها قراردادهای تخصیص ایستا و پویا کانال های شبکهمعرفی پروتکل های تخصیص کانال در شبکه های پخشیتخصیص ایستای کانال در شبکه های محلی و شهریقراردادهای کانال های دستیابی چندگانه در networkکاربرد لایه کنترل دستیابی به رسانه در شبکه هاآشنایی با روش تخصیص کانال در شبکه بصورت پویا لیست برچسب ها
تمامی حقوق این سایت اعم از محتوی ، تصاویر ، قالب و ... متعلق به گروه مهندسی وب سایت سورس کد می باشد.
SourceCodes.ir ، افقی روشن برای برنامه نویسان ، از مبتدی تا حرفه ای

پیشنهادات ویژه سورس کد

پکیج ویژه پروژه پایانی رشته کامپیوتر دانلود مجموعه 70 پروژه کاربردی سی شارپ وب سایت فروشگاه با php