advertise laitec sharif univercity
دانلود سورس پروژه پایانی وب سایت بنگاه املاک با php

دانلود سورس پروژه پایانی وب سایت بنگاه املاک با php

68000 تومان
پروژه پایانی PHP وب سایت فروشگاه کامپیوتری

پروژه پایانی PHP وب سایت فروشگاه کامپیوتری

68000 تومان
دانلود پروژه فروشنده دوره گرد با الگوریتم ازدحام ذرات PSO در #C

دانلود پروژه فروشنده دوره گرد با الگوریتم ازدحام ذرات PSO در #C

10000 تومان
دانلود سورس بازی اندروید جدول خونه (900 جدول) همراه آموزش راه اندازی

دانلود سورس بازی اندروید جدول خونه (900 جدول) همراه آموزش راه اندازی

99000 تومان
دانلود پروژه مهندسی نرم افزار ، نمایندگی ایران خودرو

دانلود پروژه مهندسی نرم افزار ، نمایندگی ایران خودرو

10000 تومان

قراردادهای اصلی لایه پیوند داده ها

قراردادهای مربوط به لایه پیوند داده ها در شبکه برای انتقال داده ها عبارتنداز : قرارداد یکسویه نامحدود،قرارداد یکسویه ایست و انتظار و قرارداد یکسویه برای کانال اختلال دار.
قراردادهای اصلی لایه پیوند داده ها

قراردادهای اصلی لایه پیوند داده ها

در لایه فیزیکی، لایه پیوند داده ها و لایه شبکه فرایندهای مستقلی وجود دارند که با تبادل پیام با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند. در بسیاری از موارد فرایندهای لایه فیزیکی و پیوند داده ها، در پردازنده ای در داخل تراشه I/O شبکه اجرا می شوند و کد لایه شبکه در CPU اجرا می گردد.

تا آنجا که به لایه فیزیکی مربوط می شود، بسته ای که از طریق واسط از لایه شبکه به آن عبور داده می شود، داده های خاصی است که هر بیت آن باید به لایه شبکه مقصد تحویل داده شود. این واقعیت که امکان دارد لایه شبکه مقصد بخشی از بسته را سرآیند تلقی کند ربطی به لایه پیوند داده ها ندارد.

وقتی لایه پیوندداده ها بسته ای را می پذیرد، بسته را با افزودن سرآیند و پسایند پیوند داده ها به آن، در قابی محصور می کند. بنابراین قاب حاوی بسته تعبیه شده و قدری اطلاعات کنترلی است. سپس قاب به لایه پیوند داده های دیگر ارسال می شود.

 

در ادامه سه نوع از قراردادهای مربوط به لایه پیوند داده ها در شبکه را بحث خواهیم کرد:

 

قرارداد یکسویه نامحدود

قرارداد ساده ای را درنظر میگیریم. داده ها فقط در یک جهت حرکت میکند. لایه شبکه در فرستنده و گیرنده همیشه آماده است. زمان پردازش می تواند منظور نشود. فضای بافر نامحدود است. بهتر از همه کانال ارتباطی بین لایه های پیوند داده ها، قاب را خراب یا مفقود نمی کند.

این قرارداد شامل دو رویه مجزا است: فرستنده و گیرنده. فرستنده بر روی لایه پیوند داده های ماشین منبع اجرا می شود و گیرنده در لایه پیوند داده های ماشین مقصد اجرا می گردد. هیچ شماره ترتیب یا اعلام وصولی در اینجا مورد استفاده قرار نمی گیرد.

گیرنده نیز به همین سادگی است. در آغاز منتظر وقوع رویدادی است، تنها رویداد ممکن رسیدن قاب سالم است. سرانجام قاب می رسد و بخش داده ها به لایه شبکه عبور داده می شود و لایه پیوند داده ها منتظر قاب بعدی می ماند یعنی تا رسیدن قاب بعدی به حالت تعلیق در می آید.

 

قرارداد یکسویه ایست و انتظار

در این قرارداد فرض می شود که کانال ارتباطی بدون خطا بوده و ترافیک نیز یکسویه باشد.

مسئله مهم در اینجا چگونگی بازداشتن فرستنده از تغذیه گیرنده با سرعتی بیش از توان گیرنده است. علاوه بر این اگر فرض شود هیچ گونه ذخیره سازی یا صف بندی خودکار در سخت افزار گیرنده وجود نداشته باشد، فرستنده نباید تا واکشی شدن قاب قبلی، قاب جدیدی ارسال کند.

در برخی از شرایط محدود، امکان دارد فرستنده تاخیری در قرارداد 1 وارد کند تا از سرعت آن بکاهد و بدین ترتیب از پیشی گرفتن بر گیرنده جلوگیری نماید. اغلب هر لایه پیوند داده ها دارای چند خط است که باید در آنها حضور داشته باشد و امکان دارد فاصله زمانی بین رسیدن قاب و پردازش آن به شدت تغییر کند. اگر طراحان شبکه بتوانند رفتار بدترین حالت گیرنده را پیش بینی کنند، می توانند سرعت ارسال پیام توسط فرستنده را طوری کند نمایند که حتی اگر قابی بیشترین تاخیر را داشته باشد، هیچ گونه تداخلی پیش نیاید.

راه حل کلی این مشکل آن است که گیرنده بتواند بازخوردی به فرستنده داشته باشد. پس از ارسال بسته ای به لایه شبکه اش، گیرنده قاب ساختگی را به فرستنده ارسال می کند که در واقع به فرستنده اجازه ارسال قاب بعدی می دهد. پس از ارسال قاب باید منتظر بماند تا قاب ساختگی کوچک (یعنی اعلام وصول) به او برسد.

قراردادهایی که در آنها فرستنده قابی را ارسال می کند و پیش از ادامه کار منتظر اعلام وصول می ماند قراردادهای ایست و انتظار نام دارد.

 

قرارداد یکسویه برای کانال اختلال دار

اکنون وضعیت عادی کانال ارتباطی را در نظر می گیریم که خطاساز است. امکان دارد قاب ها آسیب دیده یا کاملا از بین بروند. به هر حال فرض می کنیم اگر قابی در حین انتقال آسیب ببیند سخت افزار گیرنده هنگام محاسبه جمع کنترلی، آن را تشخیص می دهد. اگر آسیب دیدگی قاب طوری باشد که جمع کنترلی صحیح بماند امکان دارد این قرارداد شکست بخورد.

در نگاه اول، امکان دارد به نظر برسد که با افزودن تایمری به قرارداد 2 مشکل حل می شود. فرستنده می تواند قابی را ارسال کند، اما در صورتی که گیرنده قاب سالمی دریافت کند، قاب اعلام وصول را ارسال می کند. اگر قاب آسیب دیده ای در گیرنده دریافت شود از ان صرف نظر می گردد. پس از مدتی مهلت فرستنده به اتمام می رسد و قاب را مجددا ارسال می کند. این فرایند آنقدر ادامه می یابد تا قاب بدون آسیب به مقصد برسد.

در این قرارداد فرستنده پس از ارسال قاب و آغاز تایمر، منتظر می ماند تا رویدادی رخ دهد. سه حالت ممکن وجود دارد. قاب اعلام وصول بدون آسیب برسد، قاب اعلام وصول آسیب دیده تکرار شود یا زمان تایمر خاتمه یابد. با رسیدن اعلام وصول معتبر، فرستنده بسته بعدی را از لایه شبکه اش واکشی می کند و آن را در بافر قرار می دهد. شماره ترتیب را نیز اضافه می کند. اگر قاب آسیب دیده ای برسد و یا هیچ قابی نرسد، بافر و شماره ترتیب تغییر نمیکند، بنابراین قاب تکراری نمی تواند ارسال شود.

 

 



0
نظرات

نظر خود را ارسال کنید



نام:
ایمیل:
دیدگاه:
captcha
کد امنیتی :


advertise
قرارداد یکسویه برای کانال اختلال دار در لایه پیوند داده هاقرارداد یکسویه ایست و انتظار در شبکهپروتکل های مخصوص انتقال داده ها در شبکهمعرفی قرارداد یکسویه نامحدود برای انتقالات شبکهمعرفی پروتکل های لایه پیوند دادهدر لایه پیوند داده ها چه قراردادهایی اعمال شده اند؟آشنایی با قراردادهای موجود در لایه پیوند داده های شبکهتبلیغات ارزان سایت آموزش برنامه نویسیتبلیغات مخصوص طراحان وب سایتتبلیغات در سایت برنامه نویسیتبلیغات اینترنتی برای برنامه نویساندر آغوش مینیمالیسممنوی همبرگر با سه خط افقی که روی یکدیگر قرار گرفته اند نشانه چیست؟ سوئیچ به یک ستون واحدتبدیل متن ساده به وبلاگ و سایت های پویا با React.jsکتابخانه sass برای استفاده آسان تر از آنکتابخانه سطح بالا برای اتوماتیک سازی اعمال مرورگر لیست برچسب ها
تمامی حقوق این سایت اعم از محتوی ، تصاویر ، قالب و ... متعلق به گروه مهندسی وب سایت سورس کد می باشد.
SourceCodes.ir ، افقی روشن برای برنامه نویسان ، از مبتدی تا حرفه ای

پیشنهادات ویژه سورس کد

پکیج ویژه پروژه پایانی رشته کامپیوتر دانلود مجموعه 70 پروژه کاربردی سی شارپ وب سایت فروشگاه با php