advertise laitec sharif univercity
دانلود سورس بازی اندروید جدول خونه (900 جدول) همراه آموزش راه اندازی

دانلود سورس بازی اندروید جدول خونه (900 جدول) همراه آموزش راه اندازی

99000 تومان
سیستم اتوماسیون دهیاری ، پروژه مهندسی نرم افزار

سیستم اتوماسیون دهیاری ، پروژه مهندسی نرم افزار

10000 تومان
دانلود سورس پروژه پایانی وب سایت بنگاه املاک با php

دانلود سورس پروژه پایانی وب سایت بنگاه املاک با php

68000 تومان
دانلود پروژه مدیریت کتابخانه با سی شارپ و SQL سرور

دانلود پروژه مدیریت کتابخانه با سی شارپ و SQL سرور

10000 تومان
دانلود برنامه هشت وزیر با جستجوی عمقی در سی شارپ

دانلود برنامه هشت وزیر با جستجوی عمقی در سی شارپ

10000 تومان

برنامه ریزی هوش مصنوعی و اجرا در دنیای واقعی

برنامه ریزی هوش مصنوعی و اجرا در دنیای واقعی:کل مسئله را به فاز برنامه ریزی و فاز زمانبندی تقسیم می کند.در فاز برنامه ریزی، فعالیت ها انتخاب می شوند به طوری که همراه با محدودیت هایی در ترتیب هستند تا به هدف مسئله برسند.
برنامه ریزی هوش مصنوعی و اجرا در دنیای واقعی

برنامه ریزی هوش مصنوعی و اجرا در دنیای واقعی

در این پست و بخش های بعدی بررسی می کنیم که نمایش های گویاتر و معماری های تعاملی تر عامل، چگونه می توانند برنامه ریزانی را به وجود آورند که در دنیای واقعی مفید واقع شوند.

در پست های قبلی اساسی ترین مفاهیم، نمایش ها و الگوریتم های مربوط به برنامه ریزی مسائل هوش مصنوعی را معرفی کردیم.

برنامه ریزانی که در دنیای واقعی برای وظایفی مثل زمان بندی تلسکوپ فضایی هابل، مدیریت کارخانه ها و اداره کردن لوجستیک برای شرکت های نظامی به کار میروند، پیچیده تر هستند. این مسئله ها مفاهیم اساسی را برحسب زبان نمایش و تعامل برنامه ریز با محیط بسط می دهند.

در این پست بسط زبان کلاسیک برای برنامه ریزی معرفی می شود تا راجع به محدودیت های منابع و زمان ها بحث کند.

این برنامه ریزی ها اجازه می دهند که انسان های خبره با برنامه ریزان ارتباط برقرار کنند و پی ببرند که آنها برای حل مسئله چه اطلاعاتی دارند.  روش سلسله مراتبی، در ساخت برنامه ریزی کارآمد نیز به کار می رود، زیرا برنامه ریز می تواند برنامه ریزی را در یک سطح انتزاعی، قبل از وارد شدن به جزئیات حل کند.

 

زمان، زمانبندی و منابع resources

نمایش های برنامه ریزی کلاسیک، راجع به (چه باید کرد) و (به چه ترتیبی) صحبت می کند ولی این نمایش نمی تواند راجع به زمان صحبت کند: فعالیت چه مدت طول می کشد و چه زمانی اجرا می شود. این نکته به زمانبندی مربوط می شود. دنیای واقعی، چندین محدودیت منابع را نیز اعمال می کند.

این بخش روش هایی را برای نمایش و حل مسئله های برنامه ریزی ارائه می دهد، که این مسئله ها شامل محدودیت های زمانی و منابع هستند.

روشی که در این بخش در نظر می گیریم، (اول برنامه ریزی، سپس عمل) است: یعنی کل مسئله را به فاز برنامه ریزی و فاز زمانبندی تقسیم می کنیم. در فاز برنامه ریزی، فعالیت ها انتخاب می شوند به طوری که همراه با محدودیت هایی در ترتیب هستند تا به هدف مسئله برسند.

در فاز برنامه ریزی اطلاعات زمانی به برنامه ریزی اضافه می شوند تا تضمین شود که محدودیت های مهلت زمانی و منابع، برآورده می شوند.

این روش در تولیدات دنیای واقعی و تنظیمات لوجیستیکی مفید است، که در آنها فاز برنامه ریزی معمولا توسط انسان های خبره انجام میشود. روش های خودکار نیز می توانند برای فاز برنامه ریزی استفاده شوند، به شرطی که برنامه ریزی ها را فقط با کمترین محدودیت های ترتیب مورد نیاز برای صحت برنامه ریزی تولید کنند.

GRAPHPLAN، SATPLAN و برنامه ریزان ترتیب جزیی می توانند این کار را انجام دهند. روش های مبتنی بر جست وجو برنامه ریزی های ترتیب کلی را تولید می کنند ولی این ها می توانند به برنامه ریزی هایی با کمترین محدودیت ترتیب تبدیل شوند.

 

نمایش محدودیت های منابع و زمان در مسائل برنامه ریزی

نوعی مسئله زمان بندی تولید کارگاهی، را در نظر بگیرید که شامل مجموعه ای از کارها است که هر کار شامل کلکسیونی از فعالیت ها است که بین آنها محدودیت ترتیب وجود دارد. هر فعالیت دارای یک مدت و مجموعه ای از محدودیت های منابع مورد نیاز برای این فعالیت است. هر محدودیت این موارد را مشخص میکند: نوع منبع، تعداد مورد نیاز آن منبع، منبع مصرف شدنی است یا خیر، و منبع قابل استفاده مجدد است یا خیر.

منابع می توانند توسط فعالیت هایی با مصرف منفی تولید شوند از جمله فعالیت های تولیدی، رویش و تدارکات مجدد. جواب مسئله زمانبندی تولید کارگاهی باید زمان های شروع هر فعالیت را مشخص کند و باید تمام محدودیت های ترتیب زمانی و محدودیت های منابع را نیز مشخص کند.

همانند مسئله های جست وجو و برنامه ریزیف جواب ها می توانند برحسب یک تابع هزینه ارزیابی شوند. این کار می تواند پیچیده باشد، زیرا هزینه منابع غیرخطی است، هزینه تاخیر مستقل از زمان است و غیره.برای سهولت فرض می کنیم تابع هزینه فقط برابر با کل مدت برنامه ریزی است که زمان کل نامیده می شود.

 



0
نظرات

نظر خود را ارسال کنید



نام:
ایمیل:
دیدگاه:
captcha
کد امنیتی :


advertise
روش انجام برنامه ریزی در مسئله های واقعیمحدودیت منابع مسائل برنامه ریزی در دنیای واقعینمایش محدودیت های منابع و زمان در مسائل برنامه ریزیبسط زبان کلاسیک برای مسایل برنامه ریزیمعرفی فاز برنامه ریزی در دنیای واقعیبرنامه ریزانی که در دنیای واقعی مفیدندفازهای مختلف برنامه ریزی AI دنیای واقعینمایش های برنامه ریزی کلاسیکحل مسائل واقعی با برنامه ریزیحل مسئله های برنامه ریزی AI با محدودیت های زمانی و منابعاجرای برنامه ریزی در دنیای واقعی لیست برچسب ها
تمامی حقوق این سایت اعم از محتوی ، تصاویر ، قالب و ... متعلق به گروه مهندسی وب سایت سورس کد می باشد.
SourceCodes.ir ، افقی روشن برای برنامه نویسان ، از مبتدی تا حرفه ای

پیشنهادات ویژه سورس کد

پکیج ویژه پروژه پایانی رشته کامپیوتر دانلود مجموعه 70 پروژه کاربردی سی شارپ وب سایت فروشگاه با php