advertise laitec sharif univercity
دانلود مقاله ای در مورد الگوریتم  کرم شب تاب FireFly در هوش مصنوعی

دانلود مقاله ای در مورد الگوریتم کرم شب تاب FireFly در هوش مصنوعی

10000 تومان
دانلود پروژه وب سایت اشعار با ASP.NET و SQL

دانلود پروژه وب سایت اشعار با ASP.NET و SQL

10000 تومان
دانلود سورس n وزیر با جست وجوی ممنوع در سی شارپ #C

دانلود سورس n وزیر با جست وجوی ممنوع در سی شارپ #C

10000 تومان
دانلود پروژه مدیریت کتابخانه با سی شارپ و SQL سرور

دانلود پروژه مدیریت کتابخانه با سی شارپ و SQL سرور

10000 تومان
دانلود سورس اپلیکیشن اندروید کتاب گرامر انگلیسی

دانلود سورس اپلیکیشن اندروید کتاب گرامر انگلیسی

10000 تومان

نظریه تکامل داروین evolution

نظریه تکامل چارلز داروین : تغییرات در تولید مثل ها اتفاق می افتد و در نسل های بعدی حفظ میشود که متناسب با اثر آنها در توانایی فیزیکی تولید مثل (برازش تناسلی) است
نظریه تکامل داروین evolution

نظریه تکامل evolution

نظریه تکامل توسط چارلز داروین درباره منشا گونه ها از طریق میانگین های انتخابهای طبیعی (1859)، و بطور مستقل توسط آلفرد راسل والاس (1958) مطرح شد. ایده اصلی این نظریه به این صورت است: "تغییرات در تولید مثل ها اتفاق می افتد و در نسل های بعدی حفظ میشود که متناسب با اثر آنها در توانایی فیزیکی تولید مثل (برازش تناسلی) است."

نظریه داروین، بدون هیچ دانشی درباره چگونگی وراثت و اصلاح ویژگی های موجودات زنده مطرح شد. قوانین احتمالی که این فرآیند را اداره میکند، ابتدا توسط Gregor Mendel (1866) مطرح شد، که راهبی است که تجربیاتی در نخود شیرین داشت. خیلی بعد از آن، Watson (1953) و Crick ساختار مولکول DNA، و الفبای آن AGTCadenine, guanine, thymine, cytosinc) را شناسایی کرد. در این مدل استاندارد، تغییرات در دنیای حروف، هم بوسیله جهش و هم به وسیله پیوند اتفاق می افتد (که در آن DNA فرزند، از طریق ترکیب بخش های طولانی DNA مربوط به هر والد ایجاد میشود ).

 

در مقایسه آن با الگوریتم های جست وجوی محلی میتوان گفت، تفاوت عمده بین جست وجوی پرتوی اتفاقی و تکامل ، استفاده از تولید مثل جنسی است که در آن به جای اینکه فرزندان (پسین ها) فقط از یک موجود زنده به وجود آیند، از چند موجود زنده به وجود می آیند. مکانیزم های واقعی تکامل، خیلی غنی تر از اغلب الگوریتم های ژنتیک است. برای مثال جهش ها میتوانند شامل تکثیر و حرکت DNA باشند.بعضی از ویروس ها، DNA را از یک موجود زنده می گیرند و آن را در موجود زنده دیگری قرار میدهند، و ژن های قابل جابه جایی وجود دارند که کاری انجام نمیدهند ولی خودشان را هزاران بار کپی میکنند. همچنین ژن هایی وجود دارند که سلول هایی از زوج های بالقوه، که ژن را حمل نمیکنند، مسموم میکنند و در نتیجه شانس تکثیر خودشان را افزایش میدهند. مهمترین نکته این حقیقت است که خود ژن ها مکانیزم هایی را کدگذاری میکنند که ژنوم از طریق آن تکثیر و به یک موجود زنده تبدیل میشود. در الگوریتم های ژنتیک، این مکانیزم ها برنامه مجزایی هستند که در رشته ی در حال پردازش، نمایش داده نمیشوند.

ممکن است تکامل داروینی ناکارآمد به نظر برسد، بطوریکه 1045 موجود زنده را کورکورانه تولید میکند، بدون اینکه ابتکاری، جست وجوی آن را ذره ای تغییر دهد.

پنجاه سال پیش از داروین، طبیعت شناس بزرگ دیگری به نام Jean Lamarck (1809) یک تئوری تکامل را ارائه کرد که به موجب آن ویژگی های بدست آمده در اثر سازگاری در اثنای زندگی موجود زنده به فرزندانش منتقل میشود. چنین فرآیندی موثر خواهد بود ولی به نظر نمیرسد که در طبیعت رخ دهد. خیلی بعد از آن James Baldwin (1896) تئوری مشابهی را پیشنهاد کرد: رفتاری که در اثنای طول عمر موجود زنده آموخته میشود، میتواند میزان تکامل را شتاب بیشتری بدهد. برخلاف Lamarck تئوری Baldwin کاملا با تعامل داروینی سازگار است، زیرا به فشارهای انتخابی متکی است که بر روی افرادی عمل میکنند که در بین مجموعه ای از رفتارهای مجاز توسط ژنتیک، بهینه محلی را پیدا کرده است. شبیه سازی کامپیوتری تایید میکند که اثر Baldwin وقتی واقعیت دارد که تکامل "عادی"، موجودات زنده ای را ایجاد کند که معیار کارایی داخلی آن با برازش واقعی آنها ارتباط دارد.

 



0
نظرات

نظر خود را ارسال کنید



نام:
ایمیل:
دیدگاه:
captcha
کد امنیتی :


پارس وی دی اس
نظریه تکامل evolution چیست؟نظریه تکامل داروین چیست؟آشنایی با نظریه داروینمعرفی نظریه تکامل داروین در هوش مصنوعینظریه تکامل و الگوریتم های جست وجوآموزش پیاده سازی نظریه تکامل در هوش مصنوعینظریه داروین در مقایسه با الگوریتم های هوش مصنوعیتبلیغات ارزان سایت آموزش برنامه نویسیتبلیغات مخصوص طراحان وب سایتتبلیغات در سایت برنامه نویسیتبلیغات اینترنتی برای برنامه نویساندر آغوش مینیمالیسممنوی همبرگر با سه خط افقی که روی یکدیگر قرار گرفته اند نشانه چیست؟ سوئیچ به یک ستون واحدتبدیل متن ساده به وبلاگ و سایت های پویا با React.jsکتابخانه sass برای استفاده آسان تر از آنکتابخانه سطح بالا برای اتوماتیک سازی اعمال مرورگر لیست برچسب ها
تمامی حقوق این سایت اعم از محتوی ، تصاویر ، قالب و ... متعلق به گروه مهندسی وب سایت سورس کد می باشد.
SourceCodes.ir ، افقی روشن برای برنامه نویسان ، از مبتدی تا حرفه ای

پیشنهادات ویژه سورس کد

پکیج ویژه پروژه پایانی رشته کامپیوتر دانلود مجموعه 70 پروژه کاربردی سی شارپ وب سایت فروشگاه با php