پنج سوالی که صفحه Home وب سایت شما باید جواب دهد

پنج سوالی که صفحه Home وب سایت شما باید جواب دهد
هنگامیکه به آناتومی وب سایت میرسیم، مسلما صفحه اصلی (Home page) مهمترین بخش آن است. این صفحه اولین چیزی است که مردم وقتی وارد سایت شما میشوند، میبینند. پس ساخت یک تصور و دید اولیه عالی، برتری میباشد. ما تصمیم گرفتیم، به منظور مطمئن شدن از انجام درست این کار، با پرسیدن چند سوال آنرا عملی کنیم.
آیا صفحه اصلی شما به سوالات ما پاسخ درست میدهد؟ برای فهمیدن آن به چند سوالی که در ادامه ذکر کرده ایم، توجه داشته باشید.
1- شما که هستید؟
هنگامیکه کسی به صفحه اصلی وب سایت شما نگاه میکند، پاسخ به این سوال که "شما که هستید؟" باید بسیار واضح و گیرا باشد. اگر شما یک وب سایت کسب وکار دارید، یا اگر نمونه کارهای آنلاین دارید و یا از وب سایت برای ترویج سرویس های خود استفاده میکنید ،لوگو یا آرم شما باید اولین، و یا حداقل دومین چیزی باشد، که بازدیدکننده میببیند. اطمینان حاصل کنید که هر کسی به محظ ورود بتواند شما را بشناسد و جایی برای هیچ اشتباهی نباشد.
2- شما چه کار میکنید؟
بهتر است به مردم دید روشنی از خدماتی که فراهم میکنید، بدهید یا به سادگی، بیان کنید که در واقع وب سایت شما به چه دلیلی راه اندازی شده است. بعنوان مثال اگر شما عکاس هستید، آنرا به دیگران اعلام کنید. مهم نیست چه هدفی از وب سایت شما به درد میخورد، باید این قاعده اعمال شود. گاهی اوقات بهترین روش در این مورد این است که به سادگی، عنوان ، شغل و یا خدمات کسب و کارتان را مستقیما در نزدیکی نام و یا لوگوی خود برای از بین بردن هر گونه شک، اضافه کنید.
3- اینجا چه اطلاعاتی را می توانم پیدا کنم ؟
اگر صفحه اصلی وب سایت شما توانست به خوبی پاسخگوی دو سوال قبلی باشد، این توقف بعدی شما برای یک صفحه اصلی کامل است. انواع مختلفی از وب سایت ها وجود دارد، برخی از آنها چیزهای ساده و اطلاعات را با حداقل آشکاری نگهداری میکنند، در حالیکه بعضی دیگر، به تعداد زیادی از صفحات و انبوهی از محتوا نیاز دارند. چیزی که سایت شما نیاز دارد، این است که تاکیدی بر ناوبری هوشمند داشته باشید، تا بازدیدکنندگان شما بتوانند به راحتی اطلاعاتی را که به دنبالش هستند، به دست آورند. منوی وب سایت خود را خوب و مرتب و با دقت، سازماندهی کنید بطوریکه محتوای سایت شما مطابق با سلسله مراتب بصری ظاهر شود.
4- چه چیزی شما را متمایز میکند؟
در اینجاست که کلمه "برند (نام تجاری)" وارد بازی میشود. اجازه ندهید که این شما را بترساند، بیشتر به عنوان یک احساس در مورد آن فکر کنید. از مردمی که با کسب وکار یا وب سایت شما در ارتباط اند، چه چیزی میخواهید؟ خواسته تان را از طریق طراحی سایتتان تنظیم کنید، فونت، رنگ، آیکون ها، و تصاویر با کیفیت خوب میتواند کوهها را به حرکت درآورد، وقتی شما داستانتان را در وب سایت خود به تصویر میکشید.
5- بعدا باید چه کار کنم؟
وقتی بازدیدکنندگان شما همه آن اطلاعات را هضم کردند، شما باید آنها را به سوی مقصد بعدی در سایتتان راهنمایی کنید. اینکه مکان بعدی کجا باشد، بستگی به این دارد که شما به دنبال چه هستید. اگر شما بخواهید آنها به نمونه کارهای شما، گالری محصولات و یا بخش دیگری توجه کنند، نیاز به استفاده از یک اصطلاح کلیدی وب به نام CTA دارید. CTA یا call to actions (فراخوانی عملیات) در اشکال مختلفی وجود دارد. اما چه اینکه CTA دکمه ای باشد که به سادگی بگوید "کارهای هنری مرا چک کن" و چه آیکونی با جمله بندی "بیشتر ببینید" ، نکته این است که همیشه مردم از طریق کلیک کردن توقف دیگری در نقشه راه سایت شما داشته باشند.