advertise laitec sharif univercity
دانلود سورس هوش مصنوعی رنگ آمیزی گراف با ژنتیک در #C

دانلود سورس هوش مصنوعی رنگ آمیزی گراف با ژنتیک در #C

10000 تومان
دانلود مجموعه 70 پروژه مفید و کاربردی سی شارپ #C

دانلود مجموعه 70 پروژه مفید و کاربردی سی شارپ #C

28000 تومان
دانلود سورس بازی اندروید جدول خونه (900 جدول) همراه آموزش راه اندازی

دانلود سورس بازی اندروید جدول خونه (900 جدول) همراه آموزش راه اندازی

99000 تومان
سورس پروژه پایانی وب سایت و نرم افزار کلینیک در ASP.net

سورس پروژه پایانی وب سایت و نرم افزار کلینیک در ASP.net

48000 تومان
سیستم اتوماسیون دهیاری ، پروژه مهندسی نرم افزار

سیستم اتوماسیون دهیاری ، پروژه مهندسی نرم افزار

10000 تومان

اشتباهات ظاهری معمول در طراحی سایت

یاد گیري زبان html و استفاده از آن در طراحی وب سایت کار ساده اي است . اما فقط تعداد کمی میتوانند در این زمینه موفق شوند به دلیل اشتباهاتی که معمولا طراحان وب سایت در طرح هاي خود مرتکب میشوند
اشتباهات ظاهری معمول در طراحی سایت

یاد گیري زبان html و استفاده از آن در طراحی وب سایت کار ساده اي است .حتی بدون یادگیري html نیز میتوان با استفاده از برنامه هاي کمکی مختلف مانند front page بدون نوشتن حتی یک دستور html  صفحات وب را ایجاد کرد. اما چرا فقط تعداد کمی میتوانند در این زمینه موفقیت بیشتري کسب کنند و طراحی صفحات وب را بعنوان شغل اصلی خود دنبال کنند؟عوامل بسیاري را در این زمینه میتوان ذکر کرد ولی نوع طراحی و ظاهر صفحات وب را میتوان مهمترین این عوامل دانست. در زیر تعدادي از اشتباهاتی که معمولا طراحان وب سایت در طرح هاي خود مرتکب میشوند آمده است.

♦ ناهماهنگی صفحات یک وبسایت

حتما با وب سایتهاي برخورد کرده اید که هر کدام از صفحات ظاهري متفاوب با صفحات دیگر دارد . دکمه (Buttton) هاي آنها با هم متفاوت است . رنگ زمینه (BackGround) آنها مختلف است و... این نا هماهنگیها , یکپارچگی و زیبایي یک وب سایت را از بین میبرد. سعی کنید که یک الگوي مشخصی را در صفحات وب سایت خود بکارگیرید.

 

♦ استفاده نادرست از رنگها

نکته مهمی را که در طراحی وب سایت باید در نظر داشته باشید حفظ سادگی طرح و دوري از طرحهاي پیچیده است. نکته مهمی را که در طراحی وب سایت باید در نظر داشته باشید حفظ سادگی طرح و دوري از طرحهاي پیچیده است. کنید. سعی کنید که رنگ متن متناسب با رنگ زمینه باشد . اگرچه متن زرد رنگ بر روي زمینه صورتی ممکن است براي شما جالب باشد ولی میتواند باعث خستگی چشم کاربران سایت شما و دوري آنها از خواندن مطالب نوشتاري شود.

 

♦ استفاده از پاراگراف های بلند

براي آنکه مطالب نوشتاري وب سایت شما خواناتر باشد بهتر است مطالب خود را به پاراگرافهاي کوتاه تر و منطقی تقسیم کنید و درصورت لزوم از تیترهاي مناسب که نشانگر محتویات هر پارگراف است استفاده کنید.

 

♦ انتخاب نادرست نام دامنه (ِDomain)

اگر میخواهید سایت موفقی داشته باشید باید در انتخاب نام قلمرو, وسواس بیشتري بخرج دهید. بعضی از افراد نامهاي بلندي که بخاطر سپردن آنها براي کاربران مشکل است و یا نامهایی که هیچ ارتباطی با نوع فعالیت سایت آنها ندارند انتخاب میکنند. بخاطر بسپارید بیش از 90 درصد کاربران اینترنت براي پیدا کردن اطلاعات مورد نظر خود از موتورهاي جستجو (search engine) کمک میگیرند و این موتورهاي جستجو نام قلمرو وب سایتها را نیز در کاوش خود در نظر میگیرند. پس سعی کنید نام قلمرویی که انتخاب میکنید مرتبط با محتویات و نوع فعالیت وب سایت شما باشد.

 

♦ استفاده از صفحات سنگین و پر حجم

سرعت بالا آمدن صفحات یک وب سایت یکی از مواردي است شما بعنوان طراح صفحات وب باید به آن توجه کنید بخصوص در کشور خودمان که بیشتر کاربران از خط تلفن براي ارتباط با اینترنت بهره میگیرند و سرعت دسترسی آنها پایین است. اگر صفحات وب سایت شما بیش از 10 ثانیه براي بالا آمدن وقت نیاز دارد حتما فایل html شما بیش از حد سنگین است. سعی کنید که تصاویر گرافیکی کوچک را در فرمتهاي درست در صفحات وب خود بکار برید. از فرمت JPEG براي تصاویر رنگی حجیم مانند تصاویر طبیعت و از فرمت GIF براي تصاویر تک رنگ و شکلکهاي کوچک که معمولا در منو ها بکار میروند استفاده کنید. سعی کنید مطالب طولانی خود را به چند صفحه جداگانه که به هم لینک شده اند, تقسیم کنید.

 

♦ استفاده از فریم (Frame)

اگرچه استفاده از فریم در بعضی موارد میتواند مفید باشد ولی تا حد ممکن از آن در طراحی صفحات وب استفاده نکنید. بیشتر موتورهاي جستجو صفحات وب را بدون فریم آنها فهرست میکنند. فریمها به شما امکات نشانه گذاري یک صفحه مشخص را نمی دهند. فریمها میتوانند در هنگام چاپ نیز اشکال ایجادکنند.

 

♦ Resolution نادرست

درحال حاضر بیشتر کاربران کامپیوتر صفحه نمایشگر خود را برروي قدرت تفکیک 800 در 600 تنظیم میکنند. اگر شما صفحات وب خود را براي قدرت تفکیک 1024 در 768 طراحی میکنید باید به این نکته توجه کنید که کاربران براي آنکه بتوانند کل صفحه را ببیند مجبورند به چپ و یا راست پیمایش (scroll) کنند. اگر میخواهید صفحات وب شما در تمامی resolution ها درست نمایش داده شود میتوانید آنها را مبتنی بر Table پیاده سازي کنید و به جاي آنکه از مقیاس Pixcel براي تعیین اندازه Table ها استفاده کنید , اندازه ها را بر حسب درصد مشخص کنید .براي مثال ویژگی width مربوط به table را به جای 800 برابر 100% قرار دهید.

 

♦ بکار نگرفتن تگ meta

معمولا افراد مبتدي از تگ هاي meta که در قسمت head هر یک از صفحات وب جاي میگیرند را مورد توجه قرار نمیدهند و از آنها بهره نمیگیرند. اگر چه تگهاي meta از دید کاربران مخفی است ولی بیشتر موتورهاي جستجو اطلاعات موجود در این تگها را در فرایند جستجوهاي خود در نظر میگیرند.

 

♦ استفاده بی رویه از متنهاي متحرك

تگ marquee امکان ایجاد متنهاي متحرك را به طراحان صفحات وب میدهد. استفاده از این تگ در بعضی موارد مفید است . از این تگ فقط براي نمایش تیترهاي خبري و لینکهاي مهمی که میخواهید بیشتر جلب توجه کند استفاده کنید و از آن هرگز براي نمایش بدنه اصلی متن بهره نگیرید چون کاربران علاقه اي به خواندن متنهاي طولانی متحرك ندارند.

 

♦ نبود ارتباط بین صفحات یک وب سایت

سعی کنید که یک ارتباط منطقی بین صفحات وب سایت خود ایجاد کنید و آنها را به هم دیگر لینک کنید .همچنین امکان گشتزنی آسان بین آنها یعنی برگشت به صفحات قبلی و رفتن به صفحات مرتبط با صفحه حاضر را براي کاربران وب سایت خود فراهم کنید. یک ارتباط ناقص و نامشخص بین صفحات باعث سردرگمی کاربران و در نتیجه کاهش بازدیدکنندگان وب سایت شما خواهد شد.شما میتوانید با دوري از این استباهات به بهتر شدن طراحهاي خود و در نتیجه جلب مشتریان بیشتر کمک کنید.

 



1
نظرات
  • user avatar هادی:
    ۱۶:۳۴:۰۴ __ ۱۳۹۳/۰۸/۰۸

    سلام سایتتون خیلی عالیه و تمام نکاتی که درباره طراحی سایت گفتید کاملا در سایت خودتون رعایت شده.

نظر خود را ارسال کنید



نام:
ایمیل:
دیدگاه:
captcha
کد امنیتی :


advertise
اشتباهات رایج طراحی سایتهنگام طراحی سایت باید به چه نکاتی توجه داشته باشیم؟آشنایی با اشتباهات رایج طراحی وبسایتاشتباهات ظاهری معمول در طراحی سایت های ایرانی و خارجیدر طراحی سایت چه کارهایی را نباید انجام دهیم؟اشتباهاتی که نباید در طراحی سایت مرتکب شویدنکات مورد توجه هنگام طراحی سایتتبلیغات ارزان سایت آموزش برنامه نویسیتبلیغات مخصوص طراحان وب سایتتبلیغات در سایت برنامه نویسیتبلیغات اینترنتی برای برنامه نویساندر آغوش مینیمالیسممنوی همبرگر با سه خط افقی که روی یکدیگر قرار گرفته اند نشانه چیست؟ سوئیچ به یک ستون واحدتبدیل متن ساده به وبلاگ و سایت های پویا با React.jsکتابخانه sass برای استفاده آسان تر از آنکتابخانه سطح بالا برای اتوماتیک سازی اعمال مرورگر لیست برچسب ها
تمامی حقوق این سایت اعم از محتوی ، تصاویر ، قالب و ... متعلق به گروه مهندسی وب سایت سورس کد می باشد.
SourceCodes.ir ، افقی روشن برای برنامه نویسان ، از مبتدی تا حرفه ای

پیشنهادات ویژه سورس کد

پکیج ویژه پروژه پایانی رشته کامپیوتر دانلود مجموعه 70 پروژه کاربردی سی شارپ وب سایت فروشگاه با php