advertise laitec sharif univercity
دانلود پروژه مهندسی نرم افزار ، سیستم داروخانه

دانلود پروژه مهندسی نرم افزار ، سیستم داروخانه

10000 تومان
سیستم اتوماسیون دهیاری ، پروژه مهندسی نرم افزار

سیستم اتوماسیون دهیاری ، پروژه مهندسی نرم افزار

10000 تومان
دانلود پروژه فروشنده دوره گرد با الگوریتم ازدحام ذرات PSO در #C

دانلود پروژه فروشنده دوره گرد با الگوریتم ازدحام ذرات PSO در #C

10000 تومان
دانلود پروژه وب سایت هتل با HTML و ASP.NET

دانلود پروژه وب سایت هتل با HTML و ASP.NET

10000 تومان
دانلود سورس اپلیکیشن اندروید پیانو سنتی

دانلود سورس اپلیکیشن اندروید پیانو سنتی

14000 تومان

جاوا اسکریپت چیست؟

JavaScript دقیقا یک زبان برنامه نویسی میباشد که بوسیله آن میتوان قابلیتهای بیشماری از قبیل ایجاد ارتباط بین کاربر و سایت به صفحه وب اضافه نمود
جاوا اسکریپت چیست؟

در اولین روزهای تاسیس مجمع جهانی وب (Wide Web World) دستورات HTML بسیار ساده و آسان بود، بطوریکه فراگیری فرامین مورد نیاز بیشتر از چند روز طول نمیکشید ولی هنگامی که Web، شروع به پیشرفت نمود، طراحان خواستار کنترل بیشتری شده و در نتیجه مجموعه دستورات مورد نیاز تهیه گردید.

از آنجایی که صفحات وب ، بهتر است بصورت دینامیک و متحرک باشند، طراحان نیز خواستار ارتباط بین بینندگان سایت و صاحبان آن شدند، در نتیجه استفاده از دستورات HTML به تنهایی نیاز آنها را برطرف نکرد و سپس شرکت Netscape برای ایجاد و کنترل ارتباط بین صاحبان سایت و بینندگان آن در صفحات وب از JavaScript کمک گرفت.

 

♦ مفهوم JavaScript

JavaScript دقیقا یک زبان برنامه نویسی میباشد که بوسیله آن میتوان بین کاربر و سایت ارتباط برقرار نمود. توجه داشته باشید که استفاده از JavaScript در صفحات Web نیازی به نوشتن اسکریپتها نداشته و میتوانید اسکریپتهای موجود در شبکه اینترنت را کپی و در مکان مورد نظر با ایجاد تغییرات مورد نیاز استفاده کنید.

 

♦ قابلیت JavaScript

بوسیله جاوا اسکریپت میتوان قابلیتهای بیشماری از قبیل ایجاد ارتباط بین کاربر و سایت به صفحه وب اضافه نمود. مثلا سایتهایی را مشاهده کرده اید که با قرار گرفتن نشانگر ماوس بر روی دکمه مورد نظر بصورتی متفاوت (برجسته ،تغییر محتویات درون دکمه) نمایش داده میشود، این عمل توسط JavaScript انجام شده و به این تکنیک rollover گفته میشود.

بوسیله rollover میتوان حالتی ایجاد نمود تا اطلاعات وارد شده توسط کاربر درون فرمها بطور صحیح باشند و در نتیجه در زمان و هزینه مربوط بتوان صرفه جویی نمود. میتوان محاسبات لازم و مورد نیاز عددی را بدین وسیله در دستگاه کاربر و بدون نیاز به هیچ گونه فرآیندی در serverها انجام داد. تفاوت بین برنامه های server-side و client-side بدین گونه است که در برنامه server-side برنامه توسط CGI در خود سرورها اجرا میشوند مانند برنامه ASP، ولی در برنامه های client-side برنامه در دستگاه کاربر اجرا خواهد شد.

از دیگر فرمتها و قابلیتهای JavaScript میتوان، صفحات HTML را بر اساس عمل کاربر نمایش داد. فرض کنید که یک سایت آژانس مسافرتی را باز کرده و مقصد خود را هاوایی انتخاب کنید، بوسیله اسکریپت میتوان آخرین اطلاعات مسافرتی مورد نیاز برای هاوایی را در صفحه ای جدید مشاهده نمایید.

بوسیله این برنامه میتوان بر Browser کنترل انجام داد و پنجره های جدیدی را باز نمود، جعبه های پیغام را به کاربر اعلام نمود و بر روی قسمت status bar پنجره مرورگر پیغام مخصوصی را نمایش داد.

همچنین بخاطر وجود قابلیتهای ویژه ای که در این نوع برنامه نویسی وجود دارد میتوان ساعت، تقویم و هر برنامه دیگری نیز تهیه کرد.

 

♦ JavaScript یک برنامه Java نیست!

برخلاف شباهت اسمی موجودبرنامه Java و JavaScript ، هیچگونه شباهتی بین این دو برنامه وجود ندارد. جاوا یک زبان برنامه نویسی بسیار کامل پیشرفته ای است که توسط شرکت sun microsystem تهیه شده و با استفاده از آنکه نسل بعدی برنامه های c و ++c میباشد، میتوان تمامی برنامه مورد نیاز را نوشته و در ضمن قطعات الکترونیکی استفاده کننده را نیز کنترل نمود. از خاصیتهای دیگر جاوا اجرای برنامه نوشته شده توسط آن در تمامی مکانها با هرگونه سیستم عامل از ویندوز، یونیکس و مک میباشد.

اساس جاوا در برنامه های client-side برای ایجاد appletها میباشد، این برنامه های کوچک توسط شبکه اینترنت دریافت شده و درون خود browserها اجرا میشوند بطوریکه به علت وجود قابلیت همه گیر جاوا این برنامه در تمامی مرورگرهایی که قابلیت اجرای جاوا را دارند، کار میکنند.

 

 

 

 

 

 



1
نظرات
  • user avatar arzu:
    ۰۹:۰۵:۲۴ __ ۱۳۹۶/۰۱/۲۱

    thashakur az en malomat mofed tan omed ke barnama he besthar der dast ras ma qarar badhen

نظر خود را ارسال کنید



نام:
ایمیل:
دیدگاه:
captcha
کد امنیتی :


advertise
طراحی صفحات وب با Java Scriptاشنایی با زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپتطراحی صفحات ایستا با Java Scriptمعرفی زبان javascriptبرنامه نویسی سمت کلاینت با Java Scriptزبان برنامه نویسی جاوا اسکریپتزبان برنامه نویسی Java Scriptآشنایی با جاوا اسکریپتآموزش جاوا اسکریپتjavascript چیست؟قالب بندی وب سایت توسط Java Scriptآشنایی با javascriptمقالات آموزش Java Scriptطراحی صفحات پویا با Java Scriptwhat is javascript?یادگیری Java Scriptطراحی قالب سایت با Java Scriptطراحی سایت با java لیست برچسب ها
تمامی حقوق این سایت اعم از محتوی ، تصاویر ، قالب و ... متعلق به گروه مهندسی وب سایت سورس کد می باشد.
SourceCodes.ir ، افقی روشن برای برنامه نویسان ، از مبتدی تا حرفه ای

پیشنهادات ویژه سورس کد

پکیج ویژه پروژه پایانی رشته کامپیوتر دانلود مجموعه 70 پروژه کاربردی سی شارپ وب سایت فروشگاه با php