advertise laitec sharif univercity
دانلود مجموعه 70 پروژه مفید و کاربردی سی شارپ #C

دانلود مجموعه 70 پروژه مفید و کاربردی سی شارپ #C

28000 تومان
پروژه کامل مدیریت شرکت نرم افزاری با سی شارپ و SQL

پروژه کامل مدیریت شرکت نرم افزاری با سی شارپ و SQL

38000 تومان
دانلود پروژه آموزش چندرسانه ای با دایرکتور Director

دانلود پروژه آموزش چندرسانه ای با دایرکتور Director

10000 تومان
سورس پروژه پایانی وب سایت و نرم افزار کلینیک در ASP.net

سورس پروژه پایانی وب سایت و نرم افزار کلینیک در ASP.net

48000 تومان
سورس پروژه پایانی آزمون گیری با زبان سی شارپ و SQL

سورس پروژه پایانی آزمون گیری با زبان سی شارپ و SQL

18000 تومان

زبان برنامه نویسی Dog

زبان Dog برای کاهش پیچیدگی های زبان های برنامه نویسی موجود، طراحی شده است که میتواند برای نوشتن همه نوع از برنامه های کاربردی اجتماعی - از سایت های پرسش و پاسخ گرفته تا سایتهای دوستیابی آنلاین- بسیار آسانتر و قابل درک تر باشد
زبان برنامه نویسی Dog

زبان ِِDog برای کاهش پیچیدگی های زبان های برنامه نویسی موجود، طراحی شده است .

در حالیکه فقط با چند کلید و کلیک روی ماوس میتوان یک توییت در توییتر و یا درخواست دوستی برای کسی در فیس بوک ارسال کرد، ممکن است هزاران خط کد برای آن نیاز باشد.

Dog زبان برنامه نویسی جدید ، میتواند برای نوشتن همه نوع از برنامه های کاربردی اجتماعی - از سایت های پرسش و پاسخ گرفته تا سایتهای دوستیابی آنلاین- بسیار آسانتر و قابل درک تر باشد.و چون Dog شامل زبان طبیعی است، میتواند برای تازه کارها در یادگیری کدها بسیار آسانتر باشد.

استاد آزمایشگاه  رسانه ای Sep Kamvar  MIT    ،کسی که زبان Dog را به کمک برخی از دانش آموزان فارغ التحصیل توسعه داده است، امیدوار است که نسخه ی بتای خصوصی را تا چند ماه آینده منتشر کند و انتشار عمومی  آن را در بهار آغاز کند.

Dog از ناامیدی Kamvar از زبانهای برنامه نویسی  موجود ، مانند جاوا ، که او احساس میکرد این زبان برای استفاده در نوشتن کد حاکم بر ارتباطات اجتماعی مشکل است،  ظهور کرد.چیزهایی مثل- دستور آگاه کردن کسی از چیزی- که برای توصیف در زبان انگلیسی آسان بودند،وقتی که او تصمیم گرفت آنرا به صورت کد بنویسد ،از نظر ذخیره سازی داده ها و پروتکل های ارتباطی باید به آن فکر می کرد.

او گفت:"من باید کدها را در سطح انتزاعی پایینتر ازچیزی که به تعاملات فکر میکنم بنویسم". "پس فکر میکنم نوشتن زبان برنامه نویسی که به من این اجازه را بدهد که در همان سطح انتزاعی که فکر میکنم،بنویسم جالب باشد. "

Kamvar با مشخص کردن چالش های خاص، از جمله شناسایی افراد و صحبت کردن و گوش دادن به آنها، که در ساخت برنامه های کاربردی اجتماعی با زبانهای برنامه نویسی  مرسوم وجود داشت،شروع به کار روی زبان Dog کرد. او با برخی ایده برای حل این مسائل با یک زبان برنامه نویسی جدید آمد،برای مثال، او برای آسان کردن شناسایی مردم ،مردم را با نوع داده ی اساسی که زبان میتواند تشخیص دهد،تعریف کرد در حالیکه دیگر زبانها فقط رشته ای از متن یا اعداد صحیح را تشخیص میدهند.

پس او طبق این ایده گرامر ساده ای ساخت که از زبان طبیعی استفاده می کند( از آنجا که زبان به هماهنگی و ارتباط با مردم می پردازد) و روی یک مجموعه کوچکی از دستورات خیلی واضح از جمله پرسیدن، گوش دادن،آگاه ساختن و محاسبه تمرکز دارد. 

در حالیکه همه این کارها را میتوان با زبانهای برنامه نویسی دیگر نیز انجام داد،Kamvar ادعا کرد که بطور کلی این کار خیلی راحتی است. Kamvar می گوید، کاربران میتوانند توابع دیگر زبان های برنامه نویسی را وارد کنند، پس طراحی تعاملات و  فرآینهای اجتماعی میتواند به زبان Dog باشد در حالیکه توابع دیگر میتوانند به زبانهای دیگر نوشته شده باشند.

در طی سال گذشته ، Kamvar و دانش آموزان کامپایلر  Dog را توسعه داده اند-نرم افزاری که کد را به وظیفه ای که کامپیوتر باید اجرا کند تبدیل می کند- و برنامه های آزمایشی زبان را برای تست آن به عنوان خوراک خبری توییتر مانند نوشته اند. یکی از بستر های نرم افزاری آموزش و یادگیری همکار به همکار (peer-to-peer) به نام Karma که در شبکه های اجتماعی توسعه یافته کاربر کار می کند ،انتظار میرود تابستان آینده در دسترس عموم قرار گیرد.

Dog رایگان و open source خواهد بود پس ، کاربران قادر خواهند بود آنطور که میخواهند به آن اضافه کنند وآن را تغییر دهند. و از آنجایی که Dog یک زبان سمت سرور است، برای ارسال اطلاعات جهت اجرای دستورات به سرور متکی است ، این گروه همچنین در حال ساختن نسخه های سمت سرویس گیرنده این زبان می باشند.

Kamvar با انتقاد از افرادی مانند Robert Harper، استاد علوم کامپیوتر در دانشگاه کارنگی ملون که تئوری زبان برنامه نویسی را مطالعه میکند، مواجه است. در حالیکه هارپر میگوید ، نیاز به ایجاد  زبانی که درک آن برای غیر کدنویسان راحتتر باشد ،احساس میشود، ولی او برنامه نویسی برای محاسبات اجتماعی را به عنوان یک تو رفتگی در دیوار که باید پر شود، نمیبیند. و اگر چه زبانی مثل Dog ممکن است شروع به پیشروی به سوی نوع خاصی از برنامه نویسی کند ولی او میگوید،"شما همواره درگیر مسائل پیچیده تری خواهید بود و اگر شما از زبانی استفاده کنید که به حالات کلیشه ای کدگذاری شده است ،به سرعت از اثر خواهد افتاد."

در حالیکه Kamvar تأکید میکند که Dog را مانند زبان برنامه نویسی طبیعی، برای مثال در رگه ی Wolfram Alpha یا Inform 7 نمی بیند ،گنجاندن تعبیر زبان طبیعی باید  Dog را برای درک غیر برنامه نویسان آسان تر کند، مانند طراحان تعامل یا مدیران محصول، که اغلب در مورد آنچه که باید انجام شود نظر میدهند، اما پس از آن باید منتظر مهندس نرم افزار باشند تا تغییرات را به کد های شرکت اعمال کند.

به طور کلی، Dog میتواند برنامه یا حداقل درک آنچه که در پشت صحنه یک وب سایت اتفاق می افتد را برای هر کسی آسان تر کند. Kamvar میگوید ،با وجود توجه به آموزش کد آنلاین راه اندازی شده مثل Codecademy ، توجه زیادی به این حقیقت که برنامه نویسی ممکن است فقط سخت تر از آن شود که باید باشد ، نمیشود.

او می گوید،" شاید این توجه باید به سمت طراحی زبان های برنامه نویسی که ذاتأ یادگرفتنی تر هستند، برود ".



0
نظرات

نظر خود را ارسال کنید



نام:
ایمیل:
دیدگاه:
captcha
کد امنیتی :


advertise
آشنایی با زبان برنامه نویسی سگزبان dognew programming language dogبرنامه نویسی با زبان Dogآشنایی با زبان Dogتبلیغات ارزان سایت آموزش برنامه نویسیتبلیغات مخصوص طراحان وب سایتتبلیغات در سایت برنامه نویسیتبلیغات اینترنتی برای برنامه نویساندر آغوش مینیمالیسممنوی همبرگر با سه خط افقی که روی یکدیگر قرار گرفته اند نشانه چیست؟ سوئیچ به یک ستون واحدتبدیل متن ساده به وبلاگ و سایت های پویا با React.jsکتابخانه sass برای استفاده آسان تر از آنکتابخانه سطح بالا برای اتوماتیک سازی اعمال مرورگر لیست برچسب ها
تمامی حقوق این سایت اعم از محتوی ، تصاویر ، قالب و ... متعلق به گروه مهندسی وب سایت سورس کد می باشد.
SourceCodes.ir ، افقی روشن برای برنامه نویسان ، از مبتدی تا حرفه ای

پیشنهادات ویژه سورس کد

پکیج ویژه پروژه پایانی رشته کامپیوتر دانلود مجموعه 70 پروژه کاربردی سی شارپ وب سایت فروشگاه با php