advertise laitec sharif univercity
دانلود سورس اندروید اپلیکیشن افزایش سرعت گوشی

دانلود سورس اندروید اپلیکیشن افزایش سرعت گوشی

18000 تومان
دانلود پروژه فروشنده دوره گرد با الگوریتم ازدحام ذرات PSO در #C

دانلود پروژه فروشنده دوره گرد با الگوریتم ازدحام ذرات PSO در #C

10000 تومان
دانلود مقاله ای در مورد الگوریتم  کرم شب تاب FireFly در هوش مصنوعی

دانلود مقاله ای در مورد الگوریتم کرم شب تاب FireFly در هوش مصنوعی

10000 تومان
سورس پروژه دفترچه تلفن ساده در سی شارپ #c و بانک Access

سورس پروژه دفترچه تلفن ساده در سی شارپ #c و بانک Access

10000 تومان
دانلود سورس بازی اندروید جدول خونه (900 جدول) همراه آموزش راه اندازی

دانلود سورس بازی اندروید جدول خونه (900 جدول) همراه آموزش راه اندازی

99000 تومان

وظیفه لایه پیوند داده های شبکه

دومین سطح لایه در شبکه های کامپیوتری، لایه پیوند داده ها می باشد. وظایف آن:تهیه واسط خدمات مناسب برای لایه شبکه،اداره کردن خطاهای انتقال، تنظیم جریان داده ها به طوری که گیرندگان کُند در دام فرستنده سریع نیفتند
وظیفه لایه پیوند داده های شبکه

وظیفه لایه پیوند داده های شبکه

می دانید که دومین سطح لایه در شبکه های کامپیوتری، لایه پیوند داده ها می باشد. لایه پیوند داده ها اعمال ویژه ای را انجام می دهد که عبارتنداز:

► تهیه واسط خدمات مناسب برای لایه شبکه (لایه بالایی خود)

► اداره کردن خطاهای انتقال

► تنظیم جریان داده ها به طوری که گیرندگان کُند در دام فرستنده سریع نیفتند

 

برای رسیدن به این اهداف، لایه پیوند داده ها بسته ها را از لایه شبکه می گیرد و آنها را بصورت قاب هایی در می آورد تا انتقال داده شوند. هر قاب حاوی سرآیند قاب، فیلد بار مفید برای نگهداری بسته و پسایند قاب است. مدیریت قاب، قلب عملکرد لایه پیوند داده ها است.

 

خدماتی که برای لایه شبکه تهیه می شود

وظیفه لایه پیوند داده ها، تهیه خدماتی برای لایه شبکه است. خدمات اصلی، انتقال داده ها از لایه شبکه ماشین منبع به لایه شبکه ماشین مقصد است. در ماشین منبع، نهادی به نام فرایند در لایه شبکه وجود دارد که بیت هایی را جهت انتقال به مقصد، به لایه پیوند داده ها تحویل می دهد. کار لایه پیوند داده ها انتقال این بیت ها به ماشین مقصد است، لذا می تواند در آنجا به لایه شبکه تحویل داده شود.

لایه پیوند داده ها می تواند طوری طراحی شود که خدمات گوناگونی را عرضه کند. خدمات پیشنهادی واقعی از سیستمی به سیستم دیگرمتفاوت است. سه امکان منطقی که عموما ارائه می شود عبارت است از:

► خدمات بی اتصال بدون اعلام وصول

► خدمات بی اتصال با اعلام وصول

► خدمات اتصال گرای با اعلام وصول

 

خدمات بی اتصال بدون اعلام وصول در لایه پیوند داده ها

این نوع خدمات به این صورت است که ماشین منبع، قاب های مستقلی را به ماشین مقصد می فرستد. ولی ماشین مقصد وصول آنها را اعلام نمی کند. قبل از انتقال هیچ اتصال منطقی وجود ندارد یا پس از آن هیچ اتصال منطقی وجود ندارد یا پس از آن هیچ ارتباطی قطع نمی شود. اگر به دلیل وجود اختلال در خط، قابی از بین برود، در لایه پیوند داده ها، تلاشی برای بازیابی آن صورت می گیرد.

این نوع خدمات وقتی مناسب است که میزان خطا کم باشد و کشف خطا به لایه های بالاتر واگذار شود. برای ترافیک بی درنگ نیز مناسب است. اغلب شبکه های محلی در لایه پیوند داده ها از خدمات بی اتصال بدون اعلام وصول استفاده می کنند.

 

خدمات بی اتصال با اعلام وصول

قدم بعدی در قابلیت اعتماد شبکه ها، خدمات بی اتصال با اعلام وصول است. وقتی این خدمات عرضه می شود هیچ اتصال منطقی مورد استفاده قرار نمی گیرد، اما هر قاب ارسال شده مستقلا اعلام وصول می شود. در این روش، فرستنده می داند که قاب به سلامت رسیده یا خیر. اگر در فاصله زمانی معینی نرسد می تواند دوباره ارسال شود. این خدمات در کانال های غیرقابل اعتماد مناسب است، مانند سیستم های بی سیم.

 

خدمات اتصال گرای لایه پیوند داده ها

جالب ترین خدماتی که لایه پیوند داده ها می تواند برای لایه شبکه تهیه کند، خدمات اتصال گرا است. با این خدمات ماشین های منبع و مقصد، قبل از ارسال داده ها ارتباطی برقرار می کنند. هر قاب ارسال شده از طریق این اتصال، شماره گذاری می شود و لایه پیوند داده ها دریافت تمام قاب های ارسالی را تضمین می کند. علاوه براین تضمین می کند که هر قاب فقط یک بار دریافت می شود و ترتیب دریافت قاب ها به همان ترتیب ارسال باشد. برعکس در خدمات بی اتصال، امکان دارد به دلیل از بین رفتن اعلام وصول، قابی چندبار ارسال گردد و در نتیجه چندبار دریافت شود. خدمات اتصال گرا فرایندهای لایه شبکه را مثل رشته بیتی قابل اعتماد آماده می کند.

در خدمات اتصال گرا، سه مرحله ای است. در مرحله اول، اتصال برقرار می شود و تمام متیرها و شمارنده های دوطرف صفر میگردد، در مرحله دوم یک یا چند قاب انتقال می یابد. در مرحله سوم اتصال قطع شده متغیرها، بافرها و سایر منابع استفاده شده در نگهداری اتصال، آزاد می شود.

 

 



0
نظرات

نظر خود را ارسال کنید



نام:
ایمیل:
دیدگاه:
captcha
کد امنیتی :


پارس وی دی اس
تهیه خدمات برای لایه شبکه در لایه پیوند داده هاتهیه خدمات در لایه پیوندداده برای لایه بالاترخدمات اتصال گرای لایه پیوند داده هامعرفی data link layerاعمال ویژه لایه پیوند داده هاخدمات بی اتصال بدون اعلام وصول در لایه پیوند داده هاآشنایی با وظایف لایه پیوندداده در شبکه هاسه امکان عمومی لایه پیوند داده های شبکهدومین سطح لایه در شبکه های کامپیوتریNetwork data link layer تهیه واسط خدمات مناسب برای لایه شبکهخدمات بی اتصال با اعلام وصول در data link layerکدام لایه خدماتی برای لایه شبکه تهیه میکند؟ لیست برچسب ها
تمامی حقوق این سایت اعم از محتوی ، تصاویر ، قالب و ... متعلق به گروه مهندسی وب سایت سورس کد می باشد.
SourceCodes.ir ، افقی روشن برای برنامه نویسان ، از مبتدی تا حرفه ای

پیشنهادات ویژه سورس کد

پکیج ویژه پروژه پایانی رشته کامپیوتر دانلود مجموعه 70 پروژه کاربردی سی شارپ وب سایت فروشگاه با php