advertise laitec sharif univercity
دانلود پروژه معمای 8 با الگوریتم ژنتیک در سی شارپ

دانلود پروژه معمای 8 با الگوریتم ژنتیک در سی شارپ

10000 تومان
دانلود آپلود سنتر پیشرفته با PHP و Ajax

دانلود آپلود سنتر پیشرفته با PHP و Ajax

10000 تومان
دانلود پروژه کامل مهندسی نرم افزار ، شرکت نرم افزاری

دانلود پروژه کامل مهندسی نرم افزار ، شرکت نرم افزاری

10000 تومان
دانلود برنامه آزمون تستی در مالتی مدیا بیلدر MMb

دانلود برنامه آزمون تستی در مالتی مدیا بیلدر MMb

10000 تومان
دانلود پروژه فروشنده دوره گرد با الگوریتم ازدحام ذرات PSO در #C

دانلود پروژه فروشنده دوره گرد با الگوریتم ازدحام ذرات PSO در #C

10000 تومان

معرفی ماهواره های ارتباطی در انتقالات شبکه

معرفی انواع ماهواره های ارتباطی در انتقالات شبکه: ماهواره های ثابت GEO، ماهواره های مدار متوسط کره زمین MEO، ماهواره های مدار کوتاه کره زمین LEO
معرفی ماهواره های ارتباطی در انتقالات شبکه

معرفی ماهواره های ارتباطی در انتقالات شبکه

نیروی دریایی آمریکا در دهه 1950  نوعی بالن ثابت (ماه) را در آسمان یافت و سیستمی عملیاتی برای ارتباط دریا به ساحل را به کمک برخورد سیگنال ها به آن ایجاد کرد. پیشرفت بیشتر در ارتباطات هوایی، منتظر پرتاب اولین اولین ماهواره ارتباطی بود، تفاوت بین ماهواره مصنوعی و حقیقی این است که ماهواره مصنوعی میتواند سیگنال را قبل از بازگشت تقویت کند.

ماهواره ارتباطی خواص عجیبی دارند که برای بسیاری از کاربردها جذاب اند. ماهواره ارتباطی را می توان مانند تکرارگر مایکروویو در آسمان تصور کرد.حاوی چند ترانسپورتر است که هر کدام به بخشی از طیف گوش می دهد، سیگنال ورودی را تقویت می کند، سپس آن را با فرکانس دیگری پخش می کند تا با سیگنال ورودی تداخل نکند.

گردش ماهواره مهم است. اما تنها عامل در تعیین محل قرار گرفتن آن نیست. موضوع دیگر وجود کمربندهای وان آلن است. این کمربند لایه هایی از ذرات پارنرژی هستند که توسط میدان مغناطیسی زمین جذب می شوند. هر ماهواره ای که در داخل آنها حرکت میکند، توسط ذرات پرانرژی به شدت معیوب می شود و حتی توسط میدان مغناطیسی زمین جذب می شود. این عوامل منجر به این میشود که سه منطقه امن برای استقرار ماهواره وجود داشته باشد. این مناطق و بعضی خواص آنها را در ادامه شرح داده ایم

 

ماهواره های ثابت (ماهواره همزمان)

در سال 1945 یک نویسنده داستان های علمی به نام کلارک، محاسبه کرد که ماهواره ای در ارتفاع 35800 کیلومتری در مدار استوایی حلقوی به نطر میرسد که در آسمان ثابت است. لذا لازم نیست که ردیابی شود. او خواست یک سیستم ارتباطی کامل را توصیف کند که از این ماهواره ثابت، از جمله مدارها، پانل خورشیدی، فرکانس های رادیویی و رویه های راه اندازی استفاده نماید.

اختراع ترانزیستور همه چیز را عوض کرد و اولین ماهواره ارتباط مصنوعی به نام Telstar در ژوئن 1960 به کار گرفته شد. از آن پس ماهواره های ارتباطی به یک تجارت چندمیلیونی تبدیل شد و فقط جنبه فضای خارجی آن بسیار سودآور شد. این ماهواره بلند پرواز ، ماهواره GEO (مدار زمین ثابت) نام گرفتند.

خاصیت مهم این ماهواره ها این است که رسانه پخشی اند. هزینه ارسال آن به صدها ایستگاه در داخل حوزه مخابرایت ترانسپورتر با هزینه ارسال آن به یک ایستگاه فرق نمی کند. این خاصیت برای بعضی از کاربردها بسیار مهم است.

همچنین خاصیت دیگر این ماهواره ها این است که هزینه انتقال پیام مستقل از فاصله است. هزینه انتقال از قاره ای به قاره دیگر با هزینه انتقال از یک طرف خیابان به آن طرف یکسان است.

 

ماهواره های مدار متوسط کره زمین

 در ارتفاع خیلی پایین بین دو کمربند وان آلن، ماهواره های MEO (مدر متوسط کره زمین) را مشاهده خواهیم کرد. وقتی از روی زمین دیده می شوند، این ها به کندی در طول جغرافیایی حرکت می کنند، به طوری که 6 ساعت طول می کشد تا زمین را دور بزنند.

بنابراین وقتی در آسمان حرکت میکنند باید ردیابی شوند. چون پایین تر از GEOها قرار دارند، حوزه مخابراتی کوچکتری دارند و برای رسیدن به آنها به فرستنده های ضعیف تری نیاز است. فعلا برای ارتباطات راه دور به کار نمی روند.  ماهواره های GPS (سیستم تعیین موقعیت جهانی) که در مدار 18000 حرکت میکنند نمونه ای از ماهواره های MEO هستند.

 

ماهواره های مدار کوتاه کره زمین

با کم شدن ارتفاع، به ماهواره های LEO (مدار کوتاه کره زمین) می رسیم، چون به سرعت حرکت می کنند برای یک سیستم کامل به تعداد زیادی از آنها نیاز است. از هر طرف چون ماهواره ها خیلی نزدیک به کره زمین هستند. لازم نیست ایستگاه های زمینی خیلی قدرتمند باشند و تاخیر چرخشی فقط چندمیلی ثانیه است. در این بخش سه مثال را بررسی خواهیم کرد، یکی زا آنها در ارتباطات صوتی و دیگری در خدمات اینترنت به کار می آید.

ایریدیم

در 30 سال اول دوران ماهواه، ماهواره های مدار کوتاه به ندرت مورد استفاده قرار می گرفتند،زیرا به سرعت حرکت می کردند و از دید پنهان می شدند. در سال 1990 موتورولا زمینه جدیدی را گشود  و از FCC اجازه خواست تا 77 ماهواره کوتاه مدت را برای پروژه ایریدیم پرتاب نماید.

شرکت ایریدیم با استفاده از دستگاه های دستی که مستقیما با ماهواره های ایریدیم ارتباط داشتند خدمات ارتباط راه دور ارائه می کرد. خدمات صوتی، داده ای، احضارف فاکس و ناوبری را در هر جای زمین، دریا و هوا ارائه میکند.

ماهواره های ایریدیم در اتفاع 750 کیلومتری در مدارهای قطبی قرار دارند. این ها در گردنبند شمال – جنوب چیده شده اند، به طوری که در هر 32 درجه عرض جغرافیایی یک ماهواره وجود دارد.

 

Globalstar

Globalstar رقیب ایریدیم است. براساس 48 ماهواره LEO بنا نهاده شد، ولی الگوی راه گزینی آن متفاوت از ایریدیم است. در ایریدیم تماس ها از ماهواره ای به ماهواره دیگر تقویت می شوند و در نتیجه نیاز به تجهیزات پیچیده ای در ماهواره است.

امتیاز این الگو این است که بیشتر پیچیدگی ها را در زمین قرار می دهد که مدیریت در آنها آسان است. با توجه به اینکه، از آنتن های ایستگاه زمینی بزرگ استفاده می شود که می توانند سیگنال قدرتمندی را تولید و سیگنال های ضعیف را دریافت کنند، می تواند از تلفن هایی با توان کم استفاده کرد.

 

Teledesic

ایریدیم برای کاربران تلفنی مفید است که در محل های ناجوری ساکن هستند. Teledesic برای کاربران اینترنت استفاده می شود که در سراسر دنیا قرار دارند. هدف این سیستم این است که به میلیون ها کاربر که به طور همزمان از اینترنت استفاده میکنند این امکان را بدهد که بتوانند از پیوند روبه بالای  100 Mbps و یک پیوند رو به پایین 720 Mbps استفاده کنند، برای این کار از آنتن کوچک و ثابت نوع VAST استفاده می شود. به این ترتیب سیستم تلفن کنار زده می شود. برای شرکت های مخابرات این سیستم بسیار جذاب است.

 



0
نظرات

نظر خود را ارسال کنید



نام:
ایمیل:
دیدگاه:
captcha
کد امنیتی :


advertise
انواع ماهواره های ارتباطی در لایه فیزیکی شبکهخواص ماهواره های مدار کوتاه کره زمینخواص ماهواره های ارتباطی انتقال دادهمعرفی کمربندهای وان آلن در ماهواره های ارتباطیآشنایی با GEO در انتقالات شبکهماهواره های مدار زمین ثابت چه هستند؟معرفی LEO در ارتباطات لایه فیزیکی شبکهماهواه های ارتباطی چه هستند؟معرفی رسانه ارتباطی ماهواره های مدار متوسط کره زمینآشنایی با رسانه های انتقال ماهواره ای اطلاعاتMEO در انتقال اطلاعات شبکه لیست برچسب ها
تمامی حقوق این سایت اعم از محتوی ، تصاویر ، قالب و ... متعلق به گروه مهندسی وب سایت سورس کد می باشد.
SourceCodes.ir ، افقی روشن برای برنامه نویسان ، از مبتدی تا حرفه ای

پیشنهادات ویژه سورس کد

پکیج ویژه پروژه پایانی رشته کامپیوتر دانلود مجموعه 70 پروژه کاربردی سی شارپ وب سایت فروشگاه با php