advertise laitec sharif univercity
دانلود سورس اپلیکیشن اندروید یادآوری-انجامش بده–ToDo

دانلود سورس اپلیکیشن اندروید یادآوری-انجامش بده–ToDo

14000 تومان
دانلود پروژه آموزش چندرسانه ای با دایرکتور Director

دانلود پروژه آموزش چندرسانه ای با دایرکتور Director

10000 تومان
دانلود مجموعه 70 پروژه مفید و کاربردی سی شارپ #C

دانلود مجموعه 70 پروژه مفید و کاربردی سی شارپ #C

28000 تومان
دانلود پروژه وب سایت اشعار با ASP.NET و SQL

دانلود پروژه وب سایت اشعار با ASP.NET و SQL

10000 تومان
دانلود سورس پروژه سی شارپ شبیه سازی صف بانک تحت شبکه

دانلود سورس پروژه سی شارپ شبیه سازی صف بانک تحت شبکه

10000 تومان

رسانه های انتقال هدایت شده در لایه فیزیکی شبکه

هدف لایه فیزیکی شبکه های کامپیوتری، انتقال رشته بیتی از ماشینی به ماشین دیگر است. رسانه ها به سه گروه تقسیم میشوند: هدایت شده مثل سیم مسی و فیبر نوری ، هدایت نشده و ماهواره.
رسانه های انتقال هدایت شده در لایه فیزیکی شبکه

رسانه های انتقال هدایت شده در لایه فیزیکی شبکه

هدف لایه فیزیکی، انتقال رشته بیتی از ماشینی به ماشین دیگر است. برای انتقال واقعی می توان از رسانه های فیزیکی گوناگونی استفاده کرد. هر کدام از آنها براساس پهنای پاند، هزینه و سهولت در نصب و نگهداری از جایگاه خاصی برخوردار است. رسانه ها به سه گروه تقسیم میشوند: هدایت شده مثل سیم مسی و فیبر نوری و هدایت نشده مثل امواج رادیویی و لیزرها که در هوا پخش می شوند و همچنین ماهواره ها.

 

رسانه های مغناطیسی

متداول ترین روش انتقال داده ها از کامپیوتری به کامپیوتر دیگر، نوشتن آنها بر روی نوار مغناطیسی یا رسانه قابل جابه جایی مثل DVD در ماشین منبع و انتقال آنها به ماشین مقصد است. گرچه این روش به اندازه استفاده از ماهواره های ارتباطی پیچیده نیست، ولی بسیار موثر است، به خصوص در کاربردهایی که پهنای باند، بالا یا هزینه انتقال به ازای هر بیت، عامل کلیدی است.

برای بانکی که روزانه باید چند گیگابایت اطلاعات را بر روی ماشین دیگری کپی کند، استفاده از نوار مغناطیسی بیشترین کارایی را دارد. البته سرعت شبکه ها در حال افزایش است، ولی میزان استفاده از نوار مغناطیسی در حال گسترش می باشد.

 

کابل جفت تابیده

گرچه ویژگی های پهنای باند نوار مغناطیسی بسیار خوب است، ویژگی های تاخیری آنها بسیار ضعیف است. زمان انتقال با دقیقه یا ساعت سنجیده می شود، نه با میلی ثانیه. برای بسیاری از کاربردها، نیاز به اتصال on-line است. قدیمی ترین و متداول ترین رسانه انتقال ، کابل جفت تابیده است. جفت تابیده متشکل از دو سیم مسی عایق دار است که ضخامت آنها 1 میلی متر می باشد، این سیم ها به صورت مارپیچ به هم تابیده شده اند، مانند مولکول DNA . هدف از تابیدن سیم ها کاهش تداخل الکتریکی سیم های نزدیک به هم است.

متداول ترین کاربرد جفت تابیده، سیستم تلفن است.تقریبا تمام تلفن های جفت تابیده به شرکت تلفن متصل اند. جفت های تابیده تا چندین کیلومتر نیاز به تقویت ندارند ولی در فاصله های طولانی نیاز به تکرارگر، دارند.

جفت تابیده را میتوان در انتقال آنالوگ و دیجیتال به کار گرفت. پهنای باند به ضخامت سیم و فاصله بستگی دارد، اما در بسیاری از موارد برای فاصله های چندین کیلومتری، می توان چندین مگابیت بر ثانیه را منتقل کرد.

 

کابل هم محور

رسانه ارتباطی متداول دیگر، کابل هم محور است که اغلب coax نامیده می شود. محافظ آن بهتر از جفت تابیده است، لذا در فواصل طولانی تر با سرعت های بیشتری کار میکند. دو نوع کابل هم محور بطور گسترده به کار می روند.

کابل هم محور متشکل از سیم مسی راست به عنوان هسته است که توسط ماده ای عایق محاصره شده است. عایق توسط رسانای استوانه ای پوشانده می شود که بصورت شبکه توری بافته شده است. رسانای خارجی با یک لایه محافظ پلاستیکی پوشانده شده است.

 

فیبرهای نوری

سیستم انتقال نوری سه مولفه دارد: منبع نور، رسانه انتقال و آشکار ساز. پالسی از نور نشان دهنده بیت 1 و عدم وجود نور نشان دهنده بیت صفر است. رسانه انتقال ، فیبر بسیار نازکی از شیشه است. وقتی نور به آشکار ساز می تابد، پالس الکتریکی توسط آن تولید می شود. با وصل کردن منبع نور به یک طرف فیبر نوری، و آشکار ساز به طرف دیگر آن سیستم انتقال داده یکسویه ای ایجاد می شود که سینگال الکتریکی را پذیرفته، توسط پالس های نوری، آن را تبدیل می کند و انتقال میدهد، و سپس در طرف گیرنده آن را دوباره به سینگال الکتریکی تبدیل می نماید.

 

 



0
نظرات

نظر خود را ارسال کنید



نام:
ایمیل:
دیدگاه:
captcha
کد امنیتی :


پارس وی دی اس
رسانه های مغناطیسی در انتقال داده های شبکهلایه فیزیکی شبکه و انتقال هدایت شده بیتهامعرفی انواع رسانه های انتقال داده در شبکهرسانه انتقال داده هدایت شده فیبرهای نوریآشنایی با کابل هم محور در شبکهآشنایی با رسانه های انتقال هدایت شده لایه فیزیکیمعرفی کابل جفت تابیده در لایه فیزیکی networkچگونگی انتقال بیت ها در رسانه های هدایت شدهرسانه های انتقال هدایت شده در شبکه کدامند؟تبلیغات ارزان سایت آموزش برنامه نویسیتبلیغات مخصوص طراحان وب سایتتبلیغات در سایت برنامه نویسیتبلیغات اینترنتی برای برنامه نویساندر آغوش مینیمالیسممنوی همبرگر با سه خط افقی که روی یکدیگر قرار گرفته اند نشانه چیست؟ سوئیچ به یک ستون واحدتبدیل متن ساده به وبلاگ و سایت های پویا با React.jsکتابخانه sass برای استفاده آسان تر از آنکتابخانه سطح بالا برای اتوماتیک سازی اعمال مرورگر لیست برچسب ها
تمامی حقوق این سایت اعم از محتوی ، تصاویر ، قالب و ... متعلق به گروه مهندسی وب سایت سورس کد می باشد.
SourceCodes.ir ، افقی روشن برای برنامه نویسان ، از مبتدی تا حرفه ای

پیشنهادات ویژه سورس کد

پکیج ویژه پروژه پایانی رشته کامپیوتر دانلود مجموعه 70 پروژه کاربردی سی شارپ وب سایت فروشگاه با php