advertise laitec sharif univercity
دانلود پروژه پایانی طراحی وب سایت مخابرات با Asp.net

دانلود پروژه پایانی طراحی وب سایت مخابرات با Asp.net

48000 تومان
دانلود سورس پروژه فروشگاه کیف با asp.net و sql express

دانلود سورس پروژه فروشگاه کیف با asp.net و sql express

10000 تومان
پروژه کامل مدیریت شرکت نرم افزاری با سی شارپ و SQL

پروژه کامل مدیریت شرکت نرم افزاری با سی شارپ و SQL

38000 تومان
دانلود سورس اندروید اپلیکیشن افزایش سرعت گوشی

دانلود سورس اندروید اپلیکیشن افزایش سرعت گوشی

18000 تومان
دانلود آپلود سنتر پیشرفته با PHP و Ajax

دانلود آپلود سنتر پیشرفته با PHP و Ajax

10000 تومان

ابتکارهای برنامه ریزی در هوش مصنوعی

توابع ابتکاری در ماسئل برنامه ریزی هوش مصنوعی:1- ابتکار حذف پیش شرط، تمام پیش شرط ها را از فعالیت ها حذف میکند،2- به جای حذف تمام پیش شرط ها، می توان پیش شرط های انتخابی را حذف کرد. امکان دیگر، ابتکار حذف لیست های حذف است.
ابتکارهای برنامه ریزی در هوش مصنوعی

ابتکارهای برنامه ریزی در هوش مصنوعی

جست وجوی پیشرو و جست وجوی عقبگرد، بدون استفاده از تابع ابتکاری خوب، کارآمد نیستند. میدانید که تابع ابتکاری h(s) ، فاصله از حالت s تا هدف را تخمین می زند و اگر بتوانیم یک ابتکار قابل قبول را برای این فاصله به دست آوریم (تابعی که فاصله را بیش از حد برآورد نمی کند)، آنگاه برای یافتن جواب های بهینه می توان از جست وجوی A* استفاده کرد.ابتکار قابل قبول را می توان با تعریف یک مسئله تعدیل شده  که حل آن آسان تر است، به دست آورد.

بنا به تعریف، راهی برای تحلیل یک حالت اتمیک وجود ندارد و در نتیجه برای تعریف ابتکارات خوب و خاص مسئله های جست وجوی همراه با حالت های اتمیک، افراد تحلیل گر باید از هوش کافی برخوردار باشند. برنامه ریزی، از نمایش تجزیه شده برای حالت ها و شماهای فعالیت استفاده میکند. به این ترتیب می توان ابتکارات مستقل از دامنه خوبی را تعریف کرد تا برنامه های کامپیوتری بتوانند ابتکار مستقل از دامنه خوبی را به طور خودکار به مسئله خاصی اعمال کنند.

مسئله جست وجو را به عنوان گرافی در نظر بگیرید که حالت ها بعنوان گره ها و فعالیت ها بعنوان یال های گراف محسوب می شوند. مسئله یافتن مسیری است که حالت شروع را به حالت هدف متصل میکند. به دو روش می توان این مسئله را تعدیل کرد تا آسان تر شود:

► با اضافه کردن یال های بیشتری به گراف که در اثر آن یافتن مسیر اکیدا ساده تر میشود.

► با گروهبندی چند گره با یکدیگر و تشکیل انتزاعی از فضای حالت که حالت های کمتری دارد و در نتیجه جست وجو در آن آسان تر است.

ابتدا ابتکاری را در نظر میگیریم که یال هایی را به گراف اضافه میکند. برای مثال ابتکار حذف پیش شرط، تمام پیش شرط ها را از فعالیت ها حذف میکند. در این صورت هر فعالیت در هر حالتی قابل اجرا است و هر fluent هدف میتواند در یک مرحله به دست آید. تقریبا نتیجه میشود که تعداد مراحل مورد نیاز برای حل مسئله تعدیل شده برابر با تعداد اهداف ارضانشده است. تقریبا و نه کاملا زیرا (1) ممکن است بعضی از فعالیت ها به چند هدف برسند و (2) ممکن است بعضی از فعالیت ها آثار فعالیت های دیگر را خنثی کنند. برای بسیاری از مسئله ها یک ابتکار دقیق، با در نظر گرفتن مورد (1) و حذف مورد (2) به دست می آیند.

ابتدا فعالیت را با حذف تمام پیش شرط ها و تمام آثار به جز آنهایی که بعنوان لیترال در هدف هستند، تعدیل می کنیم. سپس حداقل تعداد فعالیت های مورد نیاز را شمارش می کنیم، به طوری که اجتماع آثار آن فعالیت ها، هدف را ارضا کند. این مسئله نمونه ای از مسئله پوشش مجموعه است. فقط اندکی نگرانی وجود دارد: مسئله پوشش مجموعه NP سخت است. خوشبختانه، یک الگوریتم حریصانه ساده تضمین میکند یک پوشش مجموعه را برگرداند که اندازه آن در داخل یک ضریب log n از پوشش می نیمم قرار دارد و n  برابر با تعداد لیترال های موجود در هدف است. متاسفانه این الگوریتم حریصانه، قابل قبول بودن ابتکار را تضمین نمی کند.

به جای حذف تمام پیش شرط ها، می توان پیش شرط های انتخابی را حذف کرد. امکان دیگر، ابتکار حذف لیست های حذف است. برای لحظه ای فکر کنید که تمام اهداف و پیش شرط ها فقط شامل لیترال های مثبت هستند. میخواهیم نسخه تعدیل شده ای از مسئله اصلی را ایجاد کنیم که حل آن آسان تر خواهد بود و طول جواب بعنوان یک ابتکار خوب عمل خواهد کرد. این کار را میتوان با حذف لیست های حذف از تمام فعالیت ها انجام داد. به این ترتیب میتوان بطور یکنواخت به سمت هدف پیشروی کرد. بطوریکه هیچ فعالیتی اثر فعالیت دیگر را خنثی نکند.

 

مسئله های تعدیل شده، مسئله های برنامه ریزی ساده تر، هستند که فقط مقدار تابع ابتکاری را محاسبه میکنند. بسیاری از مسئله های برنامه ریزی دارای 100100 حالت یا بیشتر هستند و تعدیل کردن فعالیت ها، تعداد حالت ها را کاهش نمی دهد. بنابراین اکنون نوعی تعدیل را در نظر میگیریم که تعداد حالت ها را با تشکیل یک انتزاع حالت، کاهش می دهد. انتزاع حالت، نگاشت چند به یک از حالت ها در نمایش پایه ای مسئله به نمایش انتزاعی است.

ایده مهم در تعریف ابتکارها، تجزیه است، یعنی تقسیم مسئله به چند بخش، حل هر بخش بطور مستقل و سپس ترکیب این بخش ها. فرض استقلال زیرهدف ها این است که هزینه حل ترکیب عطفی زیرهدف ها، با مجموع هزینه های حل هر زیر هدف بطور مستقل به دست می آید. فرض استقلال زیرهدف ها میتواند خوش بینانه یا بدبینانه باشد. وقتی خوشبینانه است که بین برنامه ریزی های کوچک مربوط به هر یک از این زیرهدف ها تعامل های منفی وجود داشته باشد. وقتی بدبینانه و در نتیجه غیرقابل قبول است که برنامه ریزی های کوچک شامل فعالیت های اضافی باشد.

 

مثالی از سیستمی که از ابتکارهای کارآمد استفاده میکند، FF یا FASTFORWARD (هافمن، 2005) است که یک جستوجوگر پیشرو در فضای حالت است که از ابتکار حذف لیست حذف استفاده میکند و ابتکار را به کمک گراف برنامه ریزی تخمین میزند. سپس FF از جست وجوی تپه نوردی همراه با این ابتکار برای یافتن جواب استفاده میکند. وقتی به فلات یا ماکزیمم محلی می رسد FF از تعمیق تکراری استفاده میکند تا حالت بهتری پیدا کند، یا اینکه به کارش خاتمه میدهد و تپه نوردی را از اول شروع کند.

 



0
نظرات

نظر خود را ارسال کنید



نام:
ایمیل:
دیدگاه:
captcha
کد امنیتی :


advertise
ابتکار حذف پیش شرط در برنامه ریزی AIمعرفی ابتکارهای برنامه ریزیآشنایی با تابع ابتکاری مسائل برنامه ریزی در AIایده تعریف ابتکارهای برنامه ریزی هوش مصنوعیمعرفی ابتکار حذف لیست های حذف در AIتعریف مسئله های تعدیل شده هوش مصنوعیتابع ابتکاری برنامه ریزی چیست؟تبلیغات ارزان سایت آموزش برنامه نویسیتبلیغات مخصوص طراحان وب سایتتبلیغات در سایت برنامه نویسیتبلیغات اینترنتی برای برنامه نویساندر آغوش مینیمالیسممنوی همبرگر با سه خط افقی که روی یکدیگر قرار گرفته اند نشانه چیست؟ سوئیچ به یک ستون واحدتبدیل متن ساده به وبلاگ و سایت های پویا با React.jsکتابخانه sass برای استفاده آسان تر از آنکتابخانه سطح بالا برای اتوماتیک سازی اعمال مرورگر لیست برچسب ها
تمامی حقوق این سایت اعم از محتوی ، تصاویر ، قالب و ... متعلق به گروه مهندسی وب سایت سورس کد می باشد.
SourceCodes.ir ، افقی روشن برای برنامه نویسان ، از مبتدی تا حرفه ای

پیشنهادات ویژه سورس کد

پکیج ویژه پروژه پایانی رشته کامپیوتر دانلود مجموعه 70 پروژه کاربردی سی شارپ وب سایت فروشگاه با php