advertise laitec sharif univercity
دانلود PDF مجموعه 300 نکته جالب برنامه نویسی در سی شارپ #C

دانلود PDF مجموعه 300 نکته جالب برنامه نویسی در سی شارپ #C

10000 تومان
دانلود برنامه آزمون تستی در مالتی مدیا بیلدر MMb

دانلود برنامه آزمون تستی در مالتی مدیا بیلدر MMb

10000 تومان
دانلود سورس پروژه پایانی وب سایت بنگاه املاک با php

دانلود سورس پروژه پایانی وب سایت بنگاه املاک با php

68000 تومان
دانلود آپلود سنتر پیشرفته با PHP و Ajax

دانلود آپلود سنتر پیشرفته با PHP و Ajax

10000 تومان
دانلود سورس اندروید اپلیکیشن افزایش سرعت گوشی

دانلود سورس اندروید اپلیکیشن افزایش سرعت گوشی

18000 تومان

جستوجوی عقبگرد در فضای حالت

در جست وجوی عقبگرد از الگوریتم برنامه ریزی، از هدف شروع می کنیم و فعالیت ها را به طور منعکس اجرا میکنیم تا دنباله ای از مراحل را پیدا کنیم که ما را به حالت شروع می رساند. این روش، جست وجوی حالت های مرتبط نیز نامیده میشود، زیرا فقط فعالیت هایی را در نظر می گیریم که با هدف یا حالت فعلی مربوط می شوند.
جستوجوی عقبگرد در فضای حالت

جستوجوی عقبگرد در فضای حالت

در جست وجوی عقبگرد از الگوریتم برنامه ریزی، از هدف شروع می کنیم و فعالیت ها را به طور منعکس اجرا میکنیم تا دنباله ای از مراحل را پیدا کنیم که ما را به حالت شروع می رساند. این روش، جست وجوی حالت های مرتبط نیز نامیده میشود، زیرا فقط فعالیت هایی را در نظر می گیریم که با هدف یا حالت فعلی مربوط می شوند. همانند جست وجوی حالت باور، مجموعه ای از حالت های مرتبط وجود دارند که در هر مرحله باید در نظر گرفته شوند (نه فقط یک حالت).

از هدف شروع می کنیم، که ترکیب عطفی لیترال هایی است که مجموعه ای از حالت ها را توصیف میکند. بطور کلی جست وجوی عقبگرد فقط وقتی کار می کند که بدانیم چگونه از یک توصیف حالت به توصیف حالت قبلی برسیم.

برای مثال، جست وجوی عقبگرد برای جواب مسئله n وزیر، سخت است، زیرا روش آسانی برای توصیف حالت هایی وجود ندارد که یک حرکت دور از هدف هستند. خوشبختانه نمایش PDDL طوری طراحی شد که انجام فعالیت های عقبگرد را آسان می سازد (اگر دامنه ای بتواند در PDDL بیان شود،آنگاه میتوان جست وجوی عقبگرد را روی آن انجام داد). با توجه به هدف پایه ای g و فعالیت های پایه ای a، عقبگرد از g روی a توصیف حالت g’ را به دست میدهد که به صورت زیر تعریف میشود:

g’ = ( g – ADD(a) ) U Precond(a).

یعنی، آثاری که توسط این فعالیت اضافه شدند، لازم نبود که قبلا true باشند و در نتیجه پیش شرط ها باید از قبل برقرار بوده باشند، وگرنه این فعالیت نمی توانست اجرا شود. توجه کنید که DEL(a) در این فرمول ظاهر نمی شود. علتش این است که تا زمانی که می دانیم fluentها در DEL(a) پس از انجام این فعالیت، دیگر true نیستند، نمی دانیم که آیا قبلا true بودند یا خیر و در نتیجه نمی توان چیزی راجع به آنها گفت.

برای استفاده از امتیاز کامل جست وجوی عقبگرد، لازم است علاوه بر حالت ها و فعالیت های پایه ای، حالت ها و فعالیت های نمونه سازی نشده جزیی را نیز اداره کنیم.

 

نکته آخر تصمیم گیری درباره فعالیت هایی است که کاندیدایی برای برای عبور از آنها هستیم. در جهت پیشرو، فعالیت هایی را انتخاب میکنیم که قابل اجرا بودند (آن فعالیت هایی که می توانستند مرحله بعدی در برنامه ریزی باشند). در جست وجوی عقبگرد، فعالیت های مرتبط را در نظر می گیریم (آن فعالیت هایی که می توانستند آخرین مرحله در برنامه ریزی ای باشند که منجر به حالت هدف فعلی می شود).

برای اینکه فعالیتی مرتبط با هدفی باشد، بدیهی است که باید در هدف سهم داشته باشد: حداقل یکی از آثار فعالیت (مثبت یا منفی) باید از عنصری از هدف یکسان سازی شود. آنچه که چندان روشن نیست، این است که فعالیت نباید اثری داشته باشد که عنصری از هدف را نقیض کند. اکنون اگر هدف A ʌ B ʌ C باشد و اثر فعالیت برابر با A ʌ B ʌ ¬ C باشد، آنگاه یک حس گفتگو وجود دارد که در آن این فعالیت خیلی مرتبط با هدف است. اما از نظر تکنیکی که در اینجا تعریف شد، مرتبط نیست، زیرا این فعالیت نمی توانست مرحله پایانی یک جواب باشد (همیشه حداقل به یک مرحله بیشتر نیاز داریم تا به C برسیم).

برای اغلب مسئله ها جست وجوی عقبگرد ضریب انشعاب را نسبت به جست وجوی پیشرو، کوچک تر نگه می دارد. به هر حال با توجه به این حقیقت که جست وجوی عقبگرد به جای استفاده از تک تک حالتها از مجموعه ای از حالت ها استفاده میکند، پیدا کردن ابتکارات خوب دشوار است. به همین دلیل اغلب سیستم های فعلی از جست وجوی پیشرو استفاده می کنند. 

 

 



0
نظرات

نظر خود را ارسال کنید



نام:
ایمیل:
دیدگاه:
captcha
کد امنیتی :


advertise
الگوریتم برنامه ریزی جستوجوی پسروجستجوی عقبگرد در فضای حالت چیست؟روش کار جست وجوی پسرو در فضای حالتچگونگی انتخاب حالتها در جستوجوی عقبگردمعرفی backward chaining در فضای حالتآشنایی با روش جستوجوی حالتهای مرتبطجست وجوی حالت های مرتبط چیست؟تبلیغات ارزان سایت آموزش برنامه نویسیتبلیغات مخصوص طراحان وب سایتتبلیغات در سایت برنامه نویسیتبلیغات اینترنتی برای برنامه نویساندر آغوش مینیمالیسممنوی همبرگر با سه خط افقی که روی یکدیگر قرار گرفته اند نشانه چیست؟ سوئیچ به یک ستون واحدتبدیل متن ساده به وبلاگ و سایت های پویا با React.jsکتابخانه sass برای استفاده آسان تر از آنکتابخانه سطح بالا برای اتوماتیک سازی اعمال مرورگر لیست برچسب ها
تمامی حقوق این سایت اعم از محتوی ، تصاویر ، قالب و ... متعلق به گروه مهندسی وب سایت سورس کد می باشد.
SourceCodes.ir ، افقی روشن برای برنامه نویسان ، از مبتدی تا حرفه ای

پیشنهادات ویژه سورس کد

پکیج ویژه پروژه پایانی رشته کامپیوتر دانلود مجموعه 70 پروژه کاربردی سی شارپ وب سایت فروشگاه با php