advertise laitec sharif univercity
دانلود پروژه کامل مهندسی نرم افزار ، شرکت نرم افزاری

دانلود پروژه کامل مهندسی نرم افزار ، شرکت نرم افزاری

10000 تومان
سیستم اتوماسیون دهیاری ، پروژه مهندسی نرم افزار

سیستم اتوماسیون دهیاری ، پروژه مهندسی نرم افزار

10000 تومان
دانلود برنامه هشت وزیر با جستجوی عمقی در سی شارپ

دانلود برنامه هشت وزیر با جستجوی عمقی در سی شارپ

10000 تومان
دانلود پروژه مدیریت کتابخانه با سی شارپ و SQL سرور

دانلود پروژه مدیریت کتابخانه با سی شارپ و SQL سرور

10000 تومان
دانلود پروژه آموزش چندرسانه ای با دایرکتور Director

دانلود پروژه آموزش چندرسانه ای با دایرکتور Director

10000 تومان

کاربرد شبکه های کامپیوتری بی سیم

کاربرد شبکه های کامپیوتری بی سیم Wireless :دفتر کار قابل حمل، ارتش، برای کامیون ها، تاکسی ها، پارکومترهای بی سیم، خواندن کنتورها، ادغام تلفن های سلولی و PDA ها، نقشه های همراه و ... .
کاربرد شبکه های کامپیوتری بی سیم

کاربرد شبکه های کامپیوتری بی سیم 

کامپیوترهای همراه، مثل کامپیوترهای کیفی و دستیاران دیجیتال شخصی (PDA) بخشی از صنعت کامپیوتر است که به شدت در حال رشد است. بسیاری از مالکین این کامپیوترها دوست دارند، هر جایی که هستند با خانه خود متصل باشند. چون در داخل اتومبیل یا هوایپما اتصال سیمی ممکن نیست، تمایل زیادی به شبکه های بی سیم وجود دارد.

یکی از علل متداول آن، دفتر کار قابل حمل است. افرادی که در سفر هستند میخواهند با استفاده از تجهیزات الکترونیکی قابل حمل خود تماس های تلفنی برقرار کنند، فاکس هایی را ارسال و دریافت نمایند، پست الکترونیکی اسال و دریافت کنند، به وب سر بزنند، آنها میخواهند چه در هوا، چه در زمین و چه در دریا این کارها را انجام دهند. بعنوان مثال در کنفرانس های کامپیوتری یک شبکه بی سیم در فضای کنفرانس ایجاد میشود. هر نفر با استفاده از کامپیوتر کیفی و مودم بی سیم میتواند کامپیوتر را روشن کند و به اینترنت وصل شود، بطوریکه گویی کامپیوتر به یک شبکه سیمی متصل است.

شبکه های بی سیم برای کامیون ها، تاکسی ها، وسایل نقلیه حمل بار و تعمیرکاران برای ارتباط با منزل بسیار مناسب است.

شبکه های بی سیم برای ارتش نیز مهم است. اگر قرار باشد در جنگ ها از ارتباطات استفاده گردد، شبکه هیا محلی مناسب نخواهند بود، بلکه شبکه های بی سیم به کار می آیند. گرچه شبکه بندی بی سیم و محاسبات همراه به هم مرتبط هستند، دقیقا یکسان نیستند. بین شبکه بی سیم ثابت و شبکه بی سیم همراه تفاوت است. حتی کامپیوترهای کیفی گاهی سیمی هستند.

از طرفی بعضی از کامپیوترهای بی سیم، همراه نیستند. نمونه ای از آن شرکتی که یک ساختمان قدیمی بدون سیم کشی شبکه را خریداری میکند و میخواهد کامپیوترها را به هم وصل کند. در این مورد نصب شبکه بی سیم نسبت به سیم کشی ساختمان و خرید تجهیزات هزینه کمتری دربردارد.

 

با گسترش فناوری بی سیم، کاربردهای دیگری نیز برای آنها تعریف میشود. پارکومترهای بی سیم برای کاربران و مسئولین شهر مناسب است. این پارکومترها میتوانند کارتهای اعتباری دریافت کرده از طریق ارتباط بی سیم بررسی نمایند. وقتی زمان پارکومتر سپری شد، میتواند وجود اتومبیل را کنترل کند و زمان انقضا را به پلیس خبر بدهد.

ماشین های فروش غذا، نوشیدنی و غیره نیز رواج یافته اند. اما غذا ها بطور خودکار در این ماشین ها قرار نمی گیرند. این ماشین ها توسط افراد پر می شوند و وضعیت خود را از طریق شبکه بی سیم خبر میدهند و دست اندرکاران می فهمند که کدام ماشین و به چه خدماتی نیاز دارد. این اطلاعات میتواند به طرح ریزی مسیرها منجر شود. البته این اطلاعات میتواند از طریق خط تلفن استاندارد نیز اتصال یابد، اما تخصیص یک خط تلفن به هر ماشین هزینه زیادی را می طلبد.

زمینه دیگر شبکه های بی سیم میتواند خواندن کنتورها باشد. اگر شماره کنتورهای گاز، آب، برق و غیره که در منزل افراد نصب هستند، ازطریق شبکه بی سیم خوانده شود، نیاز به ماموران ویژه نخواهد بود. تشخیص دهنده های دود بی سیم میتوانند به آتش نشانی خبردهند. به این ترتیب در هزینه صرفه جویی خواهد شد.

کاربرد دیگر شبکه های بی سیم ادغام تلفن های سلولی و PDA ها در یک کامپیوتر بی سیم است اولین تلاش در این زمینه، PDAهای بی سیم کوچک بودند که میتوانستند صفحات وب را در نمایشگر کوچک خود نمایش دهند.

یکی از موارد کاربرد این دستگاه ها در تجارت همراه است. این ایده به سازندگان PDA و کاربران شبکه برمیگردد که انتظار داشتند گوشه ای از تجارت الکترونیکی را انجام دهند. یکی از آرزوهای آنها استفاده از PDAهای بی سیم برای بانکداری و خرید و فروش است.

چون متصدیان مشبکه میدانند که کاربر در کجا قرار دارد، بعضی از خدمات وابسته به محل هستند. بعنوان مثال ممکن است در مورد نزدیک ترین فروشگاه کتاب یا رستوران چینی سئوال شود. کاربرد دیگر نقشه های همراه است. پیش بینی وضعیت آب و هوا نیز موضوع مهمی است. بدیهی است که هر چه این دستگاه ها گسترده میشود، کاربردهای دیگری تعریف شوند.

در تجارت همراه تمام هزینه هایی که انجام میشود، توسط کاربران تلفن همراه پرداخت می شود. اگر یک سایت اینترنتی برای استفاده مشتریان هزینه ای را در نظر بگیرد، با اعتراض روبرو میشود. اگر متصدی تلفن همراه به افراد اجازه دهد که با استفاده از تلفن هزینه خرید کالایی از مغازه را پرداخت کنند و سپس برای این کار صورت حسابی را تنظیم نمایند، این موضوع توسط افراد پذیرفته خواهد شد.

 

 



0
نظرات

نظر خود را ارسال کنید



نام:
ایمیل:
دیدگاه:
captcha
کد امنیتی :


پارس وی دی اس
شبکه های wireless چه کاربردهایی دارند؟کاربرد Wireless Network در ارتششبکه بی سیم ثابت چیست؟کاربرد شبکه بی سیم در خواندن کنتورهاآشنایی با PDA هاآشنایی با پارکومتر بی سیممعرفی کاربردهای شبکه های wirelessدفتر کار قابل حمل با شبکه های بیسیمآشنایی با کاربردهای شبکه های بیسیمشبکه های بی سیم چه کاربرد هایی دارند؟کامپیوترهای همراه را معرفی کنید لیست برچسب ها
تمامی حقوق این سایت اعم از محتوی ، تصاویر ، قالب و ... متعلق به گروه مهندسی وب سایت سورس کد می باشد.
SourceCodes.ir ، افقی روشن برای برنامه نویسان ، از مبتدی تا حرفه ای

پیشنهادات ویژه سورس کد

پکیج ویژه پروژه پایانی رشته کامپیوتر دانلود مجموعه 70 پروژه کاربردی سی شارپ وب سایت فروشگاه با php