advertise laitec sharif univercity
دانلود پروژه مهندسی نرم افزار ، سیستم داروخانه

دانلود پروژه مهندسی نرم افزار ، سیستم داروخانه

10000 تومان
دانلود پروژه وب سایت اشعار با ASP.NET و SQL

دانلود پروژه وب سایت اشعار با ASP.NET و SQL

10000 تومان
دانلود مقاله ای در مورد الگوریتم  کرم شب تاب FireFly در هوش مصنوعی

دانلود مقاله ای در مورد الگوریتم کرم شب تاب FireFly در هوش مصنوعی

10000 تومان
سورس پروژه پایانی وب سایت و نرم افزار کلینیک در ASP.net

سورس پروژه پایانی وب سایت و نرم افزار کلینیک در ASP.net

48000 تومان
دانلود سورس پروژه فروشگاه کیف با asp.net و sql express

دانلود سورس پروژه فروشگاه کیف با asp.net و sql express

10000 تومان

کاربردهای خانگی شبکه های کامپیوتری

ابتدا مردم کامپیوترها را برای بازی و واژه پردازی تهیه میکردند ولی امروزه عمده ترین دلیل برای تهیه کامپیوترهای خانگی دستیابی به اینترنت است. کاربردهای اینترنت برای کاربران خانگی:دستیابی به اطلاعات راه دور،ارتباط فرد به فرد،سرگرمی محاوره ای و تجارت الکترونیکی میباشند.
کاربردهای خانگی شبکه های کامپیوتری

کاربردهای خانگی شبکه های کامپیوتری

اغلب مردم در ابتدا کامپیوترها را برای بازی و واژه پردازی تهیه میکردند، ولی اکنون قضیه فرق کرده است. احتمالا امروزه عمده ترین دلیل برای تهیه کامپیوترهای خانگی دستیابی به اینترنت است. معروف ترین کاربردهای اینترنت برای کاربران خانگی عبارتنداز:

► دستیابی به اطلاعات راه دور

 ارتباط فرد به فرد

 سرگرمی محاوره ای

 تجارت الکترونیکی

 

دستیابی به اطلاعات راه دور به شکل های مختلفی انجام می شود. ممکن است مسافرت در وب برای دسترسی به اطلاعات یا تفریح انجام شود. اطلاعات شامل هنر، تجارت، آشپزی، دولت، سلامتی، تاریخ، عادات، خلاقیت، علم، ورزشها، مسافرت و چیزهای دیگر باشد. تفریحات به روش های مختلفی صورت می گیرد.

روزنامه ها به سمت online شدن پیش می روند. مطالب روزنامه ها را میتوان انتخاب کرد. بعنوان مثال میتوان از روزنامه درخواست کرد که برنامه های سیاسی، آتش سوزی های بزرگ و مانند آن را ارائه کنند ولی برنامه های ورزشی مثل فوتبال را حذف نمایند. گرایش مداوم به این موضوع منجر به بیکاری تعدادی از افراد میشود، ولی روزنامه نگاران آن را دوست دارند، زیرا در بین زنجیره تولید، پخش روزنامه بطور ضعیف انجام می شده است.

 

علاوه بر روزنامه ها (مجله ها و ژورنال های علمی) ، کتابخانه ها نیز بصورت دیجیتال و online وجود دارند. بسیاری از سازمان های حرفه ای مثل ACM با آدرس www.acm.org و EEE با آدرس www.computer.org ژورنالها و کنفرانس هایی را بصورت online ارائه میکنند. سازمان های دیگر نیز در این فکر هستند. براساس هزینه، و وزن کامپیوترهای کیفی، کتابهای چاپی ممکن است مشتریان خود را از دست بدهند.

 

تمام کاربردهای فوق مستلزم تعامل بین فرد و یک بانک اطلاعاتی است. دسته دیگری از کاربرد شبکه، ارتباط نفر به نفر است. اکنون روزانه میلیون ها نفر به یکدیگر نامه های الکترونیکی می فرستند. پست الکترونیکی شامل صوت، تصویر، ویدیو و متن است.

نیاز به پیام رسانی فوری در حال گسترش است. این قابلیت از برنامه talk یونیکس در سال 1975 ناشی شد که اجازه داد دو نفر بطور بی درنگ به یکدیگر پیام بفرستند. رشد این ایده منجر به اتاق گفتوگو (chat room) شده است که در آن، تعداد زیادی از افراد به گفت وگو می پردازند.

نوع دیگری از ارتباط نفر به نفر، ارتباط نظیر به نظیر  (peer – to - peer)نامیده میشود تا از مدل مشتری – کارگزار تفکیک شود. در این نوع ارتباط، افرادی که یک گروه ضعیف را تشکیل می دهند، می توانند با سایر اعضای گروه ارتباط برقرار کنند. هر نفر می تواند با یک یا چند نفر دیگر ارتباط برقرار کند، یعنی تقسیم بندی بصورت مشتری/ کارگزار نیست.

کاربردهای ارتباطی دیگر، استفاده از اینترنت برای تماس تلفنی، تلفن ویدیویی و رادیوی اینترنتی است.

کاربرد دیگر آموزش از راه دور است. در دراز مدت استفاده از شبکه ها برای توسعه ارتباطات نفر به نفر، نسبت به جنبه های دیگر اهمیت بیشتری پیدا خواهد کرد.

 

دسته سوم از کاربردهای شبکه کامپیوتری، سرگرمی است که صنعتی وسیع و در حال رشد است. کاربرد مهم در این زمینه، فیلم های ویدیویی درخواستی است. از این پس میتوان هر فیلم یا برنامه تلویزیونی را از هر کشوری انتخاب و بلافاصله بر روی صفحه نمایش ظاهر نمود. فیلم های جدید ممکن است محاوره ای شوند، بطوریکه افراد به راحتی بتوانند با کارگردان ارتباط برقرار کنند. تلویزیون نیز ممکن است محاوره ای شود، بطوریکه شنوندگان در نمایش طنز شرکت داشته باشند و در انتخاب بین رقبای مختلف نقش داشته باشند.

از طرفی امکان دارد این کاربردها فقط بصورت بازی باشند. اکنون بازی های شبیه سازی بی درنگی داریم که چند نفر در آن نقش دارند، مثل قایم موشک بازی در یک سردانه مجازی و شبیه ساز افراد که در آن سعی میکنند، افراد تیم دیگر را با گلوله بکشند. اگر این بازی ها با عینک های ویژه که بصورت سه بعدی بی درنگ و با تصویری با کیفیت بالا انجام شوند، میتوانیم نوعی واقعیت مجازی جهانی را داشته باشیم.

 

دسته چهارم از کاربردهای خانگی شبکه کامپیوتری، تجارت الکترونیک است. خرید در خانه فعلا مرسوم است و کاربران میتوانند کاتالوگ های شرکتهای مختلف را بصورت online بررسی کنند. بعضی از این کاتالوگ ها ممکن است این امکان را فراهم کنند که با فشردن دکمه ای، فیلمی از محصول ارائه شود. پس از اینکه مشتری محصولی را بطور الکترونیکی خرید، اگر نتواند از آن استفاده کند با خدمات پس از فروش online مشورت میکند.

موضوع دیگر در تجارت الکترونیک دستیابی به موسسات مالی است. بسیاری از افراد، صورت حساب های خود را بصورت الکترونیکی انجام میدهند، حسابهای بانکی خود را بصورت الکترونیکی کنترل میکنند و سرمایه گذاری ها را نیز بطور الکترونیکی بررسی می نمایند. این امر امنیت شبکه را الزام میکند.

 

شبکه های کامپیوتری برای افرادی که از نظر جغرافیایی با هم فاصله دارند و دوست دارند با  هم کار کنند بسیار مناسب است. آموزش راه دور میتواند آموزش کلاسیک را تحت تاثییر قرار دهد:  بطوریکه دانشگاه ها بصورت ملی یا بین المللی درآیند. درمان از راه دور نیز شروع شده است و اهمیت آن بیشتر نیز خواهد شد.

 

 



0
نظرات

نظر خود را ارسال کنید



نام:
ایمیل:
دیدگاه:
captcha
کد امنیتی :


advertise
دلایل استفاده مردم از رایانه ها در منازلارتباط peer to peer چیست؟کاربردهای خانگی شبکهارتباط نفر به نفر در کاربرد شبکهشبکه های کامپیوتری چه کاربردهای خانگی دارند؟کاربرد اینترنت در کامپیوترهای خانگیکاربرد شبکه در سرگرمی محاوره ایآشنایی با استفاده های خانگی از شبکه های کامپیوتریاستفاده های خانگی از کامپیوترکاربردهای شبکه کامپیوتری در سرگرمیخرید الکترونیکی در منزلدستیابی به موسسات مالی در شبکه های کامپیوتری خانگیآشنایی با برقراری ارتباط peer-to-peer با شبکهدستیابی به اینرنت در شبکه های خانگیانواع دستیابی به اطلاعات از راه دور از طریق شبکه هابازی های شبیه سازی در کامپیوترهای خانگی لیست برچسب ها
تمامی حقوق این سایت اعم از محتوی ، تصاویر ، قالب و ... متعلق به گروه مهندسی وب سایت سورس کد می باشد.
SourceCodes.ir ، افقی روشن برای برنامه نویسان ، از مبتدی تا حرفه ای

پیشنهادات ویژه سورس کد

پکیج ویژه پروژه پایانی رشته کامپیوتر دانلود مجموعه 70 پروژه کاربردی سی شارپ وب سایت فروشگاه با php