advertise laitec sharif univercity
دانلود سورس اپلیکیشن اندروید یادآوری-انجامش بده–ToDo

دانلود سورس اپلیکیشن اندروید یادآوری-انجامش بده–ToDo

14000 تومان
دانلود سورس اپلیکیشن اندروید کتاب گرامر انگلیسی

دانلود سورس اپلیکیشن اندروید کتاب گرامر انگلیسی

10000 تومان
دانلود سورس هوش مصنوعی رنگ آمیزی گراف با ژنتیک در #C

دانلود سورس هوش مصنوعی رنگ آمیزی گراف با ژنتیک در #C

10000 تومان
پکیج ویژه پروژه پایانی و پایان نامه رشته کامپیوتر

پکیج ویژه پروژه پایانی و پایان نامه رشته کامپیوتر

148000 تومان
دانلود سورس پروژه TSP با الگوریتم مورچگان Ants

دانلود سورس پروژه TSP با الگوریتم مورچگان Ants

10000 تومان

معرفی شبکه های کامپیوتری

منظور از شبکه کامپیوتری، مجموعه ای از کامپیوترهای مستقل متصل به هم است. اگر دو کامپیوتر با یکدیگر مبادله اطلاعاتی داشته باشند، میگویند این دو کامپیوتر به هم متصل اند
معرفی شبکه های کامپیوتری

معرفی شبکه های کامپیوتری

در هر یک از سه قرن گذشته فناوری خاصی رونق داشته است. قرن هجدهم زمان توسعه سیستم های مکانیکی بزرگ به همراه انقلاب صنعتی بود. قرن نوزدهم عصر موتور بخار بود. قرن بیستم زمان جمع آوری، پردازش و توزیع اطلاعات بود. در بین سایر پیشرفت ها، شاهد نصب  شبکه های جهانی تلفن، اختراع رادیو و تلویزیون، تولید ورشد بی سابقه صنعت کامپیوتر و پرتاب ماهواره های ارتباطی بوده ایم.

با پیشرفت فناوری این موارد در حال همگرایی است و تفاوت های بین جمع آوری، انتقال، ذخیره و پردازش اطلاعات به شدت در حال محو شدن است. سازمان هایی با صدها شعبه در نقاط مختلف جغرافیایی با فشردن کلیدی وضعیت فعلی را حتی در دورترین نقاط بررسی میکنند. با افزایش قدرت جمع آوری، پردازش و توزیع اطلاعات، تقاضای پردازش اطلاعات پیچیده تر نیز افزایش می یابد.

گرچه صنعت کامپیوتر در مقایسه با صنایع دیگر جوان است، کامپیوترها در زمان کوتاهی پیشرفت گسترده ای داشتند. در اثنای دو دهه نخست پیدایش آنها، سیستم های کامپیوتری متمرکز بوده و در اتاق بزرگی قرار داشتن. دیوار این اتاق ها غالبا شیشه ای بوده و بازدیدکنندگان میتوانستند عجایب الکترونیک داخل آن را مشاهده کنند.

ادغام کامپیوترها و ارتباطات، تاثیر به سزایی در سازمان دهی سیستم های کامپیوتری داشته است. مفهوم مرکز کامپیوتر بعنوان اتاقی که کارهای مشتریان را انجام میدهد کهنه شده است. این مدل قدیمی که تمام نیازهای محاسباتی سازمان ها را انجام میداد، جای خود را به تعداد زیادی از کامپیوترهای متصل به هم داده است. این سیستم ها شبکه های کامپیوتری نامیده میشدند.

منظور از واژه شبکه کامپیوتری، مجموعه ای از کامپیوترهای مستقل متصل به هم است. اگر دو کامپیوتر با یکدیگر مبادله اطلاعاتی داشته باشند، میگویند این دو کامپیوتر به هم متصل اند. ارتباط ممکن است از طریق سیم مسی نباشد. از فیبر نوری، مایکروویو، اشعه مادون قرمز و ماهواره های ارتباطی نیز میتوان برای برقراری ارتباط استفاده کرد.

شبکه های کامپیوتری اندازه، شکل، و فرم های گوناگونی دارند. ممکن است تعجب کنید که اینترنت و وب جهانی شبکه های کامپیوتر نیستند. اینترنت یک شبکه منفرد نیست بلکه شبکه ای از شبکه هاست و وب یک سیستم توزیعی است که در بالای اینترنت اجرا میشود.

 

تمایز بین شبکه های کامپیوتری و سیستم توزیعی این است که در سیستم توزیعی، مجموعه ای از کامپیوترهای مستقل، از دیدگاه کاربران بصورت یک سیستم منسجم مشاهده میشود. معمولا مدلی دارد که به کاربران ارائه میشود. معمولا لایه ای از نرم افزار به نام میان افزار که در بالای سیستم عامل قرار دارد، مسئول پیاده سازی این مدل است. وب جهانی نمونه ای از سیستم توزیعی معروف است که در آن هر چیزی مثل یک سند (صفحه وب) است.

در شبکه کامپیوتری این انسجام، مدل و نرم افزار وجود ندارد. کاربران با ماشین های واقعی سروکار دارند و سیستم تلاش نمی کند تا طوری وانمود کند که ماشین ها بطور منسجم عمل میکنند. اگر ماشین ها سخت افزار و سیستم های عامل مختلفی داشته باشند، کاربران آن را کاملا لمس میکنند. اگر کاربر بخواهد برنامه ای را در ماشین راه دور اجرا کند، باید وارد آن ماشین شود و برنامه را در آن ماشین اجرا نماید.

در واقع سیستم توزیعی یک سیستم نرم افزاری است که در بالای شبکه ساخته شده است. این نرم افزار درجه بالایی از انسجام و شفافیت را به آن ارائه میکند. بنابراین تمایز بین شبکه و سیستم توزیعی به نرم افزار مربوط میشود نه سخت افزار.

با این وجود همپوشانی قابل ملاحظه ای بین این دو موضوع وجود دارد. بعنوان مثال، هم در سیستم های توزیعی و هم در شبکه های کامپیوتری،فایلها باید انتقال یابد. تفاوت در این است که چه کسی انتقال فایلها را درخواست میکند، سیستم یا کاربر.  

 



1
نظرات
  • user avatar hiwa:
    ۱۴:۰۷:۲۲ __ ۱۳۹۶/۱۲/۰۷

    xastana bashy dast shoma dard nakonid

نظر خود را ارسال کنید



نام:
ایمیل:
دیدگاه:
captcha
کد امنیتی :


advertise
آموزش شبکه های کامپیوتریComputer networkآشنایی با شبکه های کامپیوتریتمایز بین شبکه های کامپیوتری و سیستم توزیعیشبکه کامپیوتری چیست؟ارتباط کامپیوترها در شبکهتعریف Computer Networkشبکه های کامپیوتری را تعریف کنیدتبلیغات ارزان سایت آموزش برنامه نویسیتبلیغات مخصوص طراحان وب سایتتبلیغات در سایت برنامه نویسیتبلیغات اینترنتی برای برنامه نویساندر آغوش مینیمالیسممنوی همبرگر با سه خط افقی که روی یکدیگر قرار گرفته اند نشانه چیست؟ سوئیچ به یک ستون واحدتبدیل متن ساده به وبلاگ و سایت های پویا با React.jsکتابخانه sass برای استفاده آسان تر از آنکتابخانه سطح بالا برای اتوماتیک سازی اعمال مرورگر لیست برچسب ها
تمامی حقوق این سایت اعم از محتوی ، تصاویر ، قالب و ... متعلق به گروه مهندسی وب سایت سورس کد می باشد.
SourceCodes.ir ، افقی روشن برای برنامه نویسان ، از مبتدی تا حرفه ای

پیشنهادات ویژه سورس کد

پکیج ویژه پروژه پایانی رشته کامپیوتر دانلود مجموعه 70 پروژه کاربردی سی شارپ وب سایت فروشگاه با php