advertise laitec sharif univercity تبلیغات در سایت سورس کد تبلیغات در سایت سورس کد
دانلود پروژه کامل مهندسی نرم افزار ، شرکت نرم افزاری

دانلود پروژه کامل مهندسی نرم افزار ، شرکت نرم افزاری

3000 تومان
دانلود برنامه رنگ آمیزی گراف با الگوریتم عقبگرد در سی شارپ

دانلود برنامه رنگ آمیزی گراف با الگوریتم عقبگرد در سی شارپ

3000 تومان
پروژه کامل مدیریت شرکت نرم افزاری با سی شارپ و SQL

پروژه کامل مدیریت شرکت نرم افزاری با سی شارپ و SQL

15000 تومان
دانلود سورس پروژه پایانی وب سایت بنگاه املاک با php

دانلود سورس پروژه پایانی وب سایت بنگاه املاک با php

18000 تومان
سورس پروژه پایانی وب سایت و نرم افزار کلینیک در ASP.net

سورس پروژه پایانی وب سایت و نرم افزار کلینیک در ASP.net

22000 تومان

آشنایی با گرافیک در زبان سی شارپ #C

در زبان سی شارپ برای استفاده از امکانات گرافیک باید فضای نام مربوط به گرافیک را به برنامه اضافه کرد، از جمله : فضای نام System.Drawing، System.Drawing.Text، System.Drawing.Image و System.Drawing. Drawing2D
آشنایی با گرافیک در زبان سی شارپ #C

آشنایی با گرافیک در زبان سی شارپ #C

در این پست با گرافیک آشنا شده  و پردازش آنها را در زبان C# خواهید آموخت. هر کسی که با سی شارپ کار کند باید با این مفاهیم نیز آشنایی داشته باشد زیرا عملکرد C# را با کنترل های موجود در آن نشان میدهد. بحث راجع به برنامه نویسی گرافیکی حقایق مهمی راجع به کنترل ها ارائه میکند.

ویندوز در حالت گرافیکی کار میکند. کسانی که با Dos یا یونیکس کار میکنند ممکن است به  تفاوت محیط گرافیکی و متنی پی نبرند. علاوه بر این جذابیت محیط گرافیکی بهتر است. با این که محیط گرافیکی از محیط متنی کندتر است، اغلب افراد به محیط گرافیکی علاقه بیشتری دارند. محیط متنی از 25*80 کاراکتر تشکیل شده است در حالیکه صفحه گرافیکی 640*480 پیکسل است. کوچکترین واحد گرافیکی را پیکسل گویند. دقت صفحه گرافیکی از دقت صفحه متنی بیشتر است، لذا جذابیت تصاویر در آن نیز زیاد است.

 

فضاهای نام مربوط به گرافیک در زبان C#

برای استفاده از امکانات گرافیک باید فضای نام مربوط به گرافیک را به برنامه اضافه کرد. برخی از این فضاهای نام عبارتنداز:

► فضای نام System.Drawing : کلاس های گرافیکی از قبیل BitMap، Font، Brushes، Image، Icon و غیره در این فضای نام قرار دارند.

► فضای نام System.Drawing.Text : کلاسهای پشتیبانی چاپ متن در این فضای نام قرار دارند.

► فضای نام System.Drawing.Image : کلاسهای اصلی پردازش تصاویر در این فضای نام قرار دارند.

► فضای نام System.Drawing. Drawing2D : کلاسهای گرافیک دو بعدی پیشرفته و گرافیک برداری در این فضای نام قرار دارند.

برای استفاده از کلاسهای مربوط به گرافیک، باید فضای نامی که کلاس را پشتیبانی میکند، به برنامه اضافه شود. این کار با دستور using انجام میشود.

 

انواع اشیای GDI

قبل از اینکه به گرافیک بپردازیم، باید به اشیایی که برای ترسیم به کار میروند بپردازیم. بعضی از اشیا GDI+ مهم که با DC به کار میروند، عبارتنداز:

► شیء Pen : برای رسم خطوط به کا میرود. با استفاده از این شی میتوان نوع خط، رنگ و ضخامت آن را تعیین کرد.

► شی Brush : برای رنگ آمیزی و پر کردن سطوح به کار میرود. شی Brush معمولا برای پر کردن یک شکل بسته به کار میرود. برای رنگ آمیزی اشکال، ابتدا باید آن شی را با  Pen رسم کرد.

► شی Bitmap : برای نمایش تصاویر بیتی به کار میرود.

► شی Font برای تعیین نوع فونت، ضخامت آن و غیره به کار میرود.

 

ایجاد اشیای گرافیکی

برای رسم اشکال گرافیکی در فرم یا کنترل مراحل زیر را انجام دهید:

1. تعریف متغیری از نوع Graphics

2. ایجاد شی گرافیک با متد CreateGraphics

دستورات زیر را ببینید:

Graphics objGraph1;

Graphics objGraph2;

objGraph1 = textbox1. CreateGraphics();

objGraph2 = label1. CreateGraphics();

اولین و دومین دستور دو متغیر به نامهای objGraph1 و objGraph2 را ازنوع Graphics معرفی میکنند. سومین دستور کنترل textbox1 را بعنوان محیط رسم گرافیک مربوط به متغیر objGraph1 انتخاب میکند و چهارمین دستور کنترل label1 را محیط ترسیم اشکال گرافیکی مربوط به متغیر objGraph2 انتخاب خواهد کرد.

 

نوع PointF

پایه رسم اشکال گرافیکی، نقطه است. زیرا اشکال از قبیل خط، دایره ،بیضی و غیره از چند نقطه تشکیل شده اند. هر متغیر در صفحه با دو خاصیت x و y تعیین میشود. برای تعریف یک نقطه در صفحه باید، 1. متغیری از نوع PointF تعریف کنید و 2. خواص x و y مربوط به نقطه را مقداردهی کنید.

روش دیگر تعریف نقطه بصوت زیر است :

PointF  PointVar = new PointF (y,x);

 

نوع Rectangle

این نوع، برای تعریف ابعاد چهارگوش به کار میرود. در این نوع میتوان نقطه شروع، طول و عرض چهارگوش را تعیین کرد. برای تعرف نوع Ractangle مراحل زیر را انجام دهید:

1. نمونه ای از نوع Ractangle تعریف کنید :

Ractangle ractangleVar;

2. خواص نمونه ایجاد شده را مقدار دهی کنید. از جمله خواص : x، y، Height، Width، Bottom، Top، Left، Right و Inflat.

 

انتخاب فونت

هر کنترل خاصیتی به نام Font دارد که با استفاده از آن میتوان فونت متن ها را تعیین کرد. در ترسیم اشکال گرافیکی برای نمایش متن میتوان فونت متن را تعیین نمود. برای این منظور نیز این مراحل را باید انجام دهید: 1. متغیری از نوع Font تعریف کنید. 2. خواص متغیر تعریف شده را مقداردهی کنید.

 

استفاده از رنگها

یکی از امکانات جالب سیستم های عامل گرافیکی تنوع انتخاب رنگ میباشد. رنگی را که در سیستم عامل میتوانید تعیین کنید، رنگهای سیستم نام دارند.

 

 



5
نظرات
  • user avatar هدیه:
    ۱۸:۵۲:۳۲ __ ۱۳۹۴/۰۹/۲۴

    سلام مرسی بابت این سایت خوب.من باید یه بازی مثل pacman بنویسم ولی بلد نیستم میشه کمکم کنید ؟؟واقعا نیاز دارم ممنون

    مدیریت سایت :
    با عرض سلام ، شما میتونید پروژتون رو در بخش تماس با ما سفارش بدید ، با تشکر.
  • user avatar z7:
    ۱۷:۱۰:۴۰ __ ۱۳۹۵/۰۵/۰۶

    سلام داداش تو اینترنت پر آموزش رسم اشکال گرافیکی بیت مپیه اما من دنبال رسم اشکال برداری تو سی شارمم لطفا در دایمیلم منو راهنمایی کنید مرسی خیلی آقایی ! :-)

  • user avatar z7:
    ۱۷:۳۲:۲۹ __ ۱۳۹۵/۰۵/۰۶

    هدف اصلیم اینه که بتونم خروجی نرم افزار کورل درا که برای ترسیم برداری اسفاده میشرو بخونم توی فرمم نمایش بدم ایکسو وای همهی نقاط اون خط یا شکل رو داشته باشم لطفا برام جوابتون رو به ایمیلم ارسال کنید مرسی

  • user avatar محسن:
    ۱۱:۱۶:۰۶ __ ۱۳۹۵/۰۸/۱۹

    بسیار عالی

  • user avatar محسن:
    ۱۱:۱۷:۳۲ __ ۱۳۹۵/۰۸/۱۹

    بسیار عالی فقط چطوری باید جزوش رو دانلود کرد

نظر خود را ارسال کنید



نام:
ایمیل:
دیدگاه:
captcha
کد امنیتی :


advertise
فضاهای نام مربوط به گرافیک در سی شارپGraphic در زبان #Cآموزش کار با گرافیک در سی شارپبرنامه نویسی گرافیک در سی شارپ #Cمعرفی Graphic در زبان #Cایجاد اشیای گرافیگی در #Cکنترلهای موجود در گرافیک #Cگرافیک در زبان برنامه نویسی CSharpتبلیغات ارزان سایت آموزش برنامه نویسیتبلیغات مخصوص طراحان وب سایتتبلیغات در سایت برنامه نویسیتبلیغات اینترنتی برای برنامه نویساندر آغوش مینیمالیسممنوی همبرگر با سه خط افقی که روی یکدیگر قرار گرفته اند نشانه چیست؟ سوئیچ به یک ستون واحدتبدیل متن ساده به وبلاگ و سایت های پویا با React.jsکتابخانه sass برای استفاده آسان تر از آنکتابخانه سطح بالا برای اتوماتیک سازی اعمال مرورگر لیست برچسب ها
تمامی حقوق این سایت اعم از محتوی ، تصاویر ، قالب و ... متعلق به گروه مهندسی وب سایت سورس کد می باشد.
SourceCodes.ir ، افقی روشن برای برنامه نویسان ، از مبتدی تا حرفه ای

سفارش پروژه در سورس کد

پیشنهادات ویژه سورس کد

پکیج ویژه پروژه پایانی رشته کامپیوتر دانلود مجموعه 70 پروژه کاربردی سی شارپ وب سایت فروشگاه با php