advertise laitec sharif univercity
دانلود سورس اندروید اپلیکیشن افزایش سرعت گوشی

دانلود سورس اندروید اپلیکیشن افزایش سرعت گوشی

18000 تومان
دانلود پروژه معمای 8 با الگوریتم ژنتیک در سی شارپ

دانلود پروژه معمای 8 با الگوریتم ژنتیک در سی شارپ

10000 تومان
دانلود سورس n وزیر با جست وجوی ممنوع در سی شارپ #C

دانلود سورس n وزیر با جست وجوی ممنوع در سی شارپ #C

10000 تومان
پروژه کامل مدیریت شرکت نرم افزاری با سی شارپ و SQL

پروژه کامل مدیریت شرکت نرم افزاری با سی شارپ و SQL

38000 تومان
دانلود پروژه وب سایت هتل با HTML و ASP.NET

دانلود پروژه وب سایت هتل با HTML و ASP.NET

10000 تومان

دستورات زبان SQL در بانکهای اطلاعاتی

دستورات زبان SQL در پایگاه داده ها شامل دستورات مربوط به تعریف جداول در بانک اطلاعاتی و دستورات انتخاب رکوردها در SQL میباشد.
دستورات زبان SQL در بانکهای اطلاعاتی

دستورات زبان SQL در بانکهای اطلاعاتی

دستورات زبان SQL در پایگاه داده ها شامل دستورات مربوط به تعریف جداول در بانک اطلاعاتی و دستورات انتخاب رکوردها در SQL میباشد. در ادامه با تمامی دستوات مربوط به این بخش ها آشنا خواهید شد.

تعریف جداول (شما) در SQL

در اینجا با دستورات تعریف جداول در بانک اطلاعاتی آشنا خواهید شد. این دستورات شامل ساخت جدول (Create Table)، تغییر جدول ساخته شده (Alter Table)، و حذف جدول (Drop Table) میشود.

 

دستور Create Table

این دستور برای تعریف یک جدول (رابطه) در SQL به کار برده میشود. این دستور توسط زبان DDL پایگاه داده به کار برده میشود. در این دستور بعد از Create Table نام جدول آورده میشود و سپس تمامی ستونهای جدول با نام، نوع داده و وجود با عدم وجود خاصیت خاصیت تهی (null) معرفی خواهند شد و در خاتمه کلید اصلی جدول توسط عبارت Primery Key تعیین میشود و اگر محدودیتی برای ستونی لازم باشد با عبارت CHECK تعیین خواهد شد. نشان دادن کلیدهای فرعی نیز در این جدول مانند تعریف کلیدهای اصلی است با این تفاوت که به جای عبارت Primary Key از عبارت Alternative Key استفاده میشود.

 

دستور Alter Table

با استفاده از این دستور میتوانید تغییراتی را بر روی یک جدول ساخته شده اعمال نمایید. مثلا میتوانید کلیدهای اصلی و خارجی را در یک جدول حذف یا اضافه کنید یا ستون جدیدی با یک دامنه مشخص به جدول اضافه نمایید. و یا حتی قاعده جامعیت جدیدی را برای یک جدول وضع نمایید.

دستور Alter نمیتواند یک ستون not null را به یک جدول اضافه نماید. توجه داشته باشید که حذف یک ستون و یا تغییر آن نیز ممکن است باعث بروز مشکلاتی شود، مخصوصا اگر آن ستون جزو کلید اصلی و یا کلید خارجی باشد.

 

دستور Drop Table

با استفاده از دستور Drop جدول مذکور با تمامی اطلاعات موجود در آن حذف میشود. با حذف هر جدول توسط این دستور تمامی شاخص ها و دیدگاه های تعریف شده بر روی آن جدول و همچنین تمامی کلیدهای خارجی مربوط به آن جدول حذف خواهد شد ولی اگر جلوی این دستور از کلمه Restrict استفاده گردد در صورت حذف جدول، اشیا وابسته به آن جدول حذف نخواهند شد.

 

دستورات انتخاب رکوردها در SQL

دستورات انتخاب و دستکاری داده ها در SQL، به چهار نوع دستور تقسیم میشوند. دستور Select که برای انتخاب رکوردها و ویژگی هایی از یک یا چند رکورد به کار برده میشود و سه دستور insert، delete و update که برای دستکاری داده های موجود در جداول بانک اطلاعاتی به کار برده میشوند.

 

♦ دستور Select

این دستور مهمترین دستور در SQL بوده و برای بازیابی اطلاعات از درون جداول به کار برده میشود. فرم کلی دستور select بصورت زیر نمایش داده شده است:

SELECT [ DISTINCT ] item(s)

FROM  table(s)

[ WHERE (شرط ها) ]  [ GROUP BY (فیلدها) ]  [ HAVING (شرط ها)]

[ ORDER BY  (فیلدها)]

 

حاصل نتایج پرس وجو در SQL برخلاف جبر رابطه ای و حساب رابطه ای میتواند شامل رکوردهای تکراری نیز باشد زیرا حذف تکرارها در یک رابطه عمل پرهزینه و زمانبری است. اگر بخواهید تکرارها از جدول حاصله از پرس و جوی مبتنی بر زبان sql حذف شود از کلمه کلیدی  Distinct بلافاصله بعد از دستور select استفاده کنید.

 

♦ دستور درج در پایگاه داده (Insert)

دستور Insert برای افزودن یک یا چند رکورد به جدول به کار گرفته میشود. رکوردهای اضافه شده به یک جدول هم میتوانند توسط اعضایی از دامنه خود تعیین شوند و هم میتوانند توسط پرس وجوهایی تعیین گردند. فرم کلی دستور INSERT به شکل زیر است.

INSERT INTO  نام جدول [(فیلد1),(فیلد2) , …]

VALUES ( [مقدار1],[مقدار2],.. )

 

مقدار ویژگی های رکوردهای اضافه شونده به جدول توسط دستور Insert باید با دامنه ویژگی های آن جدول مطابقت داشته باشند.

 

♦ دستور بروز سانی جداول (Update)

بعضی اوقات لازم نیست که اطلاعات موجود در پایگاه داده بطور کامل حذف شوند همچنین لازم نیست یک رکورد جدید با تمامی فیلدهای نو وارد جداول شود و فقط یک تغییر ویرایشی کوچک میتواند تمامی مشکلات را حل کند. دستور ویرایش بصورت زیر است:

UPDATE  نام جدول  SET  (مقدار 1) = (فیلد1)  , …

[ WHERE (شرط ها) ]

 

♦ دستور حذف داده های جدول Delete

این دستور برای حذف یک یا چند رکورد از جدول به کار برده میشود و دارای فرم زیر میباشد:

DELETE  FROM  نام جدول

[ WHERE (شرط ها) ]

 

اگر شرط Where در یک دستور Delete به کار برده نشود، تمامی رکوردهای آن جدول پاک خواهند شد.

 

 



1
نظرات
  • user avatar aryan:
    ۰۰:۰۶:۳۷ __ ۱۳۹۶/۰۳/۱۱

    سلام عرض شد دستور updateرو اجرا که میکنم ,پیام درست بودن عملیات رو میده ولی اصلا update نمیکنه :if (isset($_POST)

نظر خود را ارسال کنید



نام:
ایمیل:
دیدگاه:
captcha
کد امنیتی :


advertise
دستورات تعریف جداول بانک اطلاعاتی با SQLدستورات انتخاب رکوردها در SQLدستور حذف داده های جدول Deleteآشنایی با دستورات پایگاه داده در SQLآشنایی با دستورات زبان SQLدستور Drop Table در sqlدستور Alter Table در sqlدستور بروز سانی جداول (Update)دستور Create Table در sqlدستورات دستکاری داده ها در SQLدستور درج در پایگاه داده (Insert)دستور Select در sqlآموزش دستورات SQL در بانک اطلاعاتیدستورات SQL چگونه اند؟ لیست برچسب ها
تمامی حقوق این سایت اعم از محتوی ، تصاویر ، قالب و ... متعلق به گروه مهندسی وب سایت سورس کد می باشد.
SourceCodes.ir ، افقی روشن برای برنامه نویسان ، از مبتدی تا حرفه ای

پیشنهادات ویژه سورس کد

پکیج ویژه پروژه پایانی رشته کامپیوتر دانلود مجموعه 70 پروژه کاربردی سی شارپ وب سایت فروشگاه با php