advertise laitec sharif univercity
دانلود پروژه مهندسی نرم افزار ، نمایندگی ایران خودرو

دانلود پروژه مهندسی نرم افزار ، نمایندگی ایران خودرو

10000 تومان
دانلود پروژه فروشنده دوره گرد با الگوریتم ازدحام ذرات PSO در #C

دانلود پروژه فروشنده دوره گرد با الگوریتم ازدحام ذرات PSO در #C

10000 تومان
پروژه پایانی PHP وب سایت فروشگاه کامپیوتری

پروژه پایانی PHP وب سایت فروشگاه کامپیوتری

68000 تومان
سورس پروژه دفترچه تلفن ساده در سی شارپ #c و بانک Access

سورس پروژه دفترچه تلفن ساده در سی شارپ #c و بانک Access

10000 تومان
دانلود سورس اپلیکیشن اندروید پیانو سنتی

دانلود سورس اپلیکیشن اندروید پیانو سنتی

14000 تومان

الگوریتم های جستوجوی آنلاین

در الگوریتم های جست وجوی آنلاین، عامل با یک در میان کردن محاسبات و فعالیت کارش را انجام میدهد، یعنی ابتدا فعالیتی را انجام میدهد، سپس محیط را مشاهده میکند و فعالیت بعدی را محاسبه میکند
الگوریتم های جستوجوی آنلاین

الگوریتم های جستوجوی آنلاین

الگوریتم های جست وجوی آفلاین قبل از ورود به دنیای واقعی، جواب را محاسبه میکنند و سپس آن جواب را اجرا میکنند. بر عکس، در جست وجوی آنلاین، عامل با یک در میان کردن محاسبات و فعالیت کارش را انجام میدهد، یعنی ابتدا فعالیتی را انجام میدهد، سپس محیط را مشاهده میکند و فعالیت بعدی را محاسبه میکند. جست وجوی آنلاین در محیط های پویا و نیمه پویا مفید است. برای محیط های غیر قطعی نیز مفید است زیرا اجازه میدهد که عامل محاسبات خود را بر روی احتمالاتی متمرکز کند که واقعا رخ خواهند داد.

الگوریتم های جست وجوی آنلاین برای محیط های ناشناخته ضروری هستند که در این محیط ها عامل نمیداند چه حالتهایی وجود دارد و فعالیتش چه کاری انجام میدهد. در این محیط ناشناخته عامل با مسئله اکتشاف مواجه است و باید فعالیت خود را به عنوان تجربه به کار گیرد تا نتیجه بگیرد که چه کای باید انجام دهد.

مسئله جستوجوی آنلاین به جای فرآیندهای محاسباتی محض باید با استفاده از عامل مجری فعالیتها حل شوند. فرض کنیم عامل فقط موارد زیر را میداند:

 ► ACTION(s) که لیستی از فعالیت های مجاز در حالت s را برمیگرداند.

► تابع هزینه مرحله ای c(s , a , s’) ، این تابع وقتی مورد استفاده قرار میگیرد که عامل بداند s’ نتیجه است. 

► (GOAL – TEST(s

توجه کنید که عامل نمیتواند RESULT(s, a) را تعیین کند مگر اینکه در s باشد و در حال انجام a باشد. این درجه از بی خبری را میتوان در بعضی از کاربردها کاهش داد.

معمولا منظور عامل، رسیدن به حالت هدف، همراه با کمترین هزینه است (منظور دیگر عامل ممکن است اکتشاف یا مرور کل محیط باشد). منظور از هزینه، کل هزینه مسیری است که عامل طی میکند. معمولا متداول است که این هزینه با هزینه مسیری مقایسه می شود که اگر عامل از قبل فضای حالت را میشناخت، طی میکرد (یعنی کوتاهترین مسیر واقعی یا کوتاهترین اکتشاف کامل). در اصطلاح الگوریتم های آنلاین، آن را نسبت رقابتی مینامند. باید ای هزینه به حداقل برسد.

گرچه ممکن است این درخواست منطقی به نظر برسد، به آسانی میتوان دید که در بعضی از موارد، بهترین نسبت رقابتی قابل دستیبابی، نامتناهی است. برای مثال، اگر بعضی از فعالیت ها برگشت ناپذیر باشند، جست وجوی آنلاین ممکن است بطور تصادفی به حالت بن بست برسد که از آن نمیتوان به هیچ حالت هدفی رسید.ادعا میکنیم که هیچ الگوریتمی نمیتواند در تمام فضاهای حالت، وارد بن بست نشود.

بن بست مشکل عمده ای برای اکتشاف روبایت است. برای ادامه کار فرض میکنیم، که فضای حالت، با امنیت قابل اکتشاف است، یعنی از هر حالت قابل دسترس میتوان به حالت هدف رسید . فضاهای حالت همراه با فعالیت های برگشت پذیر، را میتوان بصورت گرافهای بدون جهت دانست که اکتشاف در آنها با امنیت انجام میشود. متداول است که کارایی الگوریتم های جست وجوی آنلاین بر حسب اندازه  کل فضای حالت بیان شود، نه برحسب عمق عمیق ترین هدف.

 

عامل های جست وجوی آنلاین

پس از هر فعالیت، عامل ادراکی را دریافت میکند که به آن میگوید به کدام حالت رسیده است. عامل با استفاده از این اطلاعات میتواند نقشه ی محیط خود را ارتقا دهد. نقشه فعلی به او میگوید که در مرحله بعد باید به کجا برود. یک در میان کردن برنامه ریزی و فعالیت، به معنای این است که الگوریتم های جست وجوی آنلاین کاملا ومتفاوت از الگوریتم های جست وجوی آفلاین هستند. الگوریتم های آنلاین میتوانند پسین ها را فقط برای گره ای کشف کنند که بطور فیزیکی آن را اشغال کرده است. برای جلوگیری از پیمایش کل درخت برای بسط گرره بعدی به نظر میرسد بهتر باشد که گره ها به ترتیب محلی بسط داده شوند.

در شبه کد زیر یک عامل جست وجوی عمقی آنلاین را مشاهده میکنید که از اکتشاف عمقی استفاده میکند. این عامل فقط در فضای حالتی عمل میکند که در آن، هر فعالیت میتواند توسط فعالیت دیگری خنثی شود.  هر وقت فعالیتی از حالت فعلی بررسی نشده باشد، عامل آن فعالیت را اجرا میکند. مشکل وقتی پیش می آید که عامل تمام فعالیتهای موجود در یک حالت را اجرا کرده است. در جست وجوی عمقی آفلاین، این حالت از صف حذف میشود، در جست وجوی عمقی آنلاین، عامل باید بطور فیزیکی به عقب برگردد. یعنی به حالتی برگردیم که عامل از آن طریق به حالت فعلی رسیده است. الگوریتم ONLINE - DFS – AGENT فقط در فضاهای حالتی کار میکند که فعالیت ها برگشت پذیر باشند.

 

شبه کد عامل های جست وجوی آنلاین

 

functuin  ONLINE – DFS – AGENT (s’)  returns  an  action

         inputs : s’ , a percept  that  identifies  the  current  state

        persistent :   result , a table  indexed  by  state  and  action, initially empty

                             untried, a table that lists, for each  state, the actions  not yet  tried

                             unbacktracked, a table that lists, for  each  state, the backtracks not yet tried

                             s, a, the previous  state  and  action, initially null

 

         if GOAL- TEST (s’)  then return  stop

         if s’ is a new state (not  in  untried)  then  untried [s’] <-- ACTIONS(s’)

         if  s is not null  then

                      result[ s, a] <-- s’

                      add  s  to the  front  of  unbacktracked [s’] 

          if  untried [s’]  is empty  then

                       if  unbacktracked [s’]   is empty then return  stop

                       else  a <-- an action b such that result [s’ , b] = Pop (unbacktracked [s’]  )

          else a <-- Pop ( untried [s’] )

           s <-- s’

           return  a

 

 



1
نظرات
  • user avatar shamisa:
    ۱۰:۵۸:۵۴ __ ۱۳۹۴/۱۲/۱۴

    سلام و روز بخیرممنون بابت اطلاعات خوبتون.ولی من هیچی نفهمیدم.چون رشتم ریاضی گرایش گراف هست تعریف دقیق الگوریتم های آنلاین و آفلاین رو میخوام ولی در متن بالا تعریف خیلی از عباراتی رو که گفتین نمی دونم میشه لطف کنید یه منبع به من معرفی کنید؟؟؟سپاس

نظر خود را ارسال کنید



نام:
ایمیل:
دیدگاه:
captcha
کد امنیتی :


advertise
دانلود رایگان سورس کد الگوریتم جستوجوی آنلاینآموزش کار با الگوریتم های جستوجوی آنلاینشبه کد عامل های جست وجوی آنلاینمسئله جستوجوی آنلاینعاملهای الگوریتم های جستوجوی آنلاینالگوریتم جستو جوی آنلاین چیست؟تبلیغات ارزان سایت آموزش برنامه نویسیتبلیغات مخصوص طراحان وب سایتتبلیغات در سایت برنامه نویسیتبلیغات اینترنتی برای برنامه نویساندر آغوش مینیمالیسممنوی همبرگر با سه خط افقی که روی یکدیگر قرار گرفته اند نشانه چیست؟ سوئیچ به یک ستون واحدتبدیل متن ساده به وبلاگ و سایت های پویا با React.jsکتابخانه sass برای استفاده آسان تر از آنکتابخانه سطح بالا برای اتوماتیک سازی اعمال مرورگر لیست برچسب ها
تمامی حقوق این سایت اعم از محتوی ، تصاویر ، قالب و ... متعلق به گروه مهندسی وب سایت سورس کد می باشد.
SourceCodes.ir ، افقی روشن برای برنامه نویسان ، از مبتدی تا حرفه ای

پیشنهادات ویژه سورس کد

پکیج ویژه پروژه پایانی رشته کامپیوتر دانلود مجموعه 70 پروژه کاربردی سی شارپ وب سایت فروشگاه با php