advertise laitec sharif univercity
دانلود سورس بازی اندروید جدول خونه (900 جدول) همراه آموزش راه اندازی

دانلود سورس بازی اندروید جدول خونه (900 جدول) همراه آموزش راه اندازی

99000 تومان
دانلود مقاله ای در مورد الگوریتم  کرم شب تاب FireFly در هوش مصنوعی

دانلود مقاله ای در مورد الگوریتم کرم شب تاب FireFly در هوش مصنوعی

10000 تومان
دانلود سورس پروژه فروشگاه کیف با asp.net و sql express

دانلود سورس پروژه فروشگاه کیف با asp.net و sql express

10000 تومان
دانلود پروژه مهندسی نرم افزار ، نمایندگی ایران خودرو

دانلود پروژه مهندسی نرم افزار ، نمایندگی ایران خودرو

10000 تومان
سورس پروژه پایانی وب سایت و نرم افزار کلینیک در ASP.net

سورس پروژه پایانی وب سایت و نرم افزار کلینیک در ASP.net

48000 تومان

الگوریتم جست وجو همراه با مشاهدات

در جست وجو همراه با مشاهدات (دنیای قطعی همراه با سنسور)، حالت های باور مربوط به ادراکات ممکن مختلف، جدا از هم خواهند بود، که بخشی از حالت باور پیشگویی شده ی اصلی را تشکیل میدهد.
الگوریتم جست وجو همراه با مشاهدات

الگوریتم جست وجو همراه با مشاهدات

برای مسئله هایی با خاصیت "پاره ای قابل مشاهده" باید مشخص کنیم که محیط چگونه ادراکات را برای این عامل تولید میکند. برای مثال، میتوان دنیای جاروبرقی راهمراه با سنسور محلی تعریف کرد که در آن، عامل دارای یک سنسور مکان و یک سنسور گرد و خاک است ولی سنسوری ندارد که گردوخاک را در مربع های دیگر تشخیص دهد.  مشخصات رسمی این مسئله شامل تابع PERCEPT(s) است که ادراک دریافت شده در یک حالت را برمیگرداند. (اگر حس کردن غیر قطعی باشد، آنگاه از تابع PERCEPTS استفاده میکنیم که مجموعه ای از ادراکات ممکن را برمیگرداند. ) مسئله ها ی کاملا قابل مشاهده حالت خاصی هستند که در آنها برای هر حالت  s داریم : PERCEPT(s) = s ، در حالیکه مسئله های فاقد سنسور، حالت خاصی هستند که در آنها، PERCEPT(s) = null .

وقتی مشاهدات جزیی باشند، معمولا چندین حالت میتوانستند هر ادراکی را تولید کنند. ACTIONS، STEP – COST، GOAL – TEST درست مثل مسئله های فاقد سنسور، از مسئله های فیزیکی مورد نظر ساخته میشوند، اما مدل گذار (تغییر حالت) اندکی پیچیده تر است. گذر از یک حالت باور به حالت باور بعدی برای یک فعالیت خاص، در سه مرحله انجام میشود:

مرحله پیشگویی (prediction) : مثل مسئله های فاقد سنسو است: با توجه به فعالیت a در باور b، حالت باور پیشگویی شده برابر است با : b’= PREDICT (b , a) .

مرحله پیشگویی مشاهدات (observation prediction) : مجموعه ای از ادراکات o را تعیین میکنند که میتوانست در حالت باور پیش بینی شده مشاهده شود.

مرحله به هنگام سازی (update) : برای هر ادراک ممکن حالت باوری را تعیین میکند که از این ادراک نتیجه میشود. حالت باور جدید bo فقط مجموعه ای از حالت ها در b’ است که میتوانست این ادراک را تولید کند.

 

توجه کنید که هر حالت باور به هنگام شده ی  bo، نمیتواند یزرگتر از حالت باور پیشگویی شده ی b’ باشد. در مقایسه با مسئله ی فاقد سنسورر مشاهدات فقط میتوانند به کاهش میزان عدم اطمینان کمک کنند. علاوه براین برای دنیای قطعی همراه با سنسور، حالت های باور مربوط به ادراکات ممکن مختلف، جدا از هم خواهند بود، که بخشی از حالت باور پیشگویی شده ی اصلی را تشکیل میدهد.

عدم قطعیت در "مسئله ای با پاره ای قابل مشاهده" ناشی از عدم توانایی در تشخیص ادراک دقیقی است که پس از انجام یک فعالیت دریافت میشود. وجود عدم قطعیت در محیط فیزیکی ممکن است در این "عدم توانایی" سهیم باشد، بطوریکه حالت باور را در مرحله پیشگویی بزرگ میکند و منجر به ادراکات بیشتری در مرحله ی مشاهده میشود.

در محیط هایی با قابلیت مشاهده ی جزیی (که گستره ی وسیعی از محیط های دنیای واقعی را دربر میگیرد)، نگهداری حالت باور یک عمل اصلی در سیستم های هوشمند است. این عمل به نامهای مختلفی خوانده میشود، از جمله : نظارت، فیلترینگ و تخمین حالت یا برآورد حالت. اگر عامل نخواهد "عقب بماند" ، محاسبات باید بلافاصله پس از ادراکات انجام شوند. با پیچیده تر شدن محیط، محاسبه ی دقیق به هنگام سازی غیرممکن خواهد شد و عامل بایدحالت باور تخمینی (تقریبی) را محاسبه کند و احتمالا باید بر ادراکاتی از محیط تاکید کند که فعلا مناسب هستند. اغلب کارهای مربوط به این مسئله برای محیط های با حالت پیوسته و اتفاقی انجام میشوند که با ابزارهای نظریه احتمال همراه هستند. مسئله های با پاره ای قابل مشاهده را میتوان در محیط های گسسته هم میتوان در نظر گرفت که دارای سنسورهای قطعی و فعالیتهای غیر قطعی هستند. 

 



0
نظرات

نظر خود را ارسال کنید



نام:
ایمیل:
دیدگاه:
captcha
کد امنیتی :


advertise
دنیای قطعی همراه با سنسورالگوریتم جست وجو همراه با سنسورمسائلی با خاصیت پاره ای قابل مشاهدهالگوریتم جست وجو همراه با مشاهدات چیست؟جست وجوهای دارای سنسور در هوش مصنوعیالگوریتم جست وجوی دارای حسگرالگوریتم جست وجوی مشاهدات جزییتبلیغات ارزان سایت آموزش برنامه نویسیتبلیغات مخصوص طراحان وب سایتتبلیغات در سایت برنامه نویسیتبلیغات اینترنتی برای برنامه نویساندر آغوش مینیمالیسممنوی همبرگر با سه خط افقی که روی یکدیگر قرار گرفته اند نشانه چیست؟ سوئیچ به یک ستون واحدتبدیل متن ساده به وبلاگ و سایت های پویا با React.jsکتابخانه sass برای استفاده آسان تر از آنکتابخانه سطح بالا برای اتوماتیک سازی اعمال مرورگر لیست برچسب ها
تمامی حقوق این سایت اعم از محتوی ، تصاویر ، قالب و ... متعلق به گروه مهندسی وب سایت سورس کد می باشد.
SourceCodes.ir ، افقی روشن برای برنامه نویسان ، از مبتدی تا حرفه ای

پیشنهادات ویژه سورس کد

پکیج ویژه پروژه پایانی رشته کامپیوتر دانلود مجموعه 70 پروژه کاربردی سی شارپ وب سایت فروشگاه با php