advertise laitec sharif univercity
دانلود برنامه هشت وزیر با جستجوی عمقی در سی شارپ

دانلود برنامه هشت وزیر با جستجوی عمقی در سی شارپ

10000 تومان
دانلود سورس اپلیکیشن اندروید یادآوری-انجامش بده–ToDo

دانلود سورس اپلیکیشن اندروید یادآوری-انجامش بده–ToDo

14000 تومان
دانلود آپلود سنتر پیشرفته با PHP و Ajax

دانلود آپلود سنتر پیشرفته با PHP و Ajax

10000 تومان
دانلود مقاله ای در مورد الگوریتم  کرم شب تاب FireFly در هوش مصنوعی

دانلود مقاله ای در مورد الگوریتم کرم شب تاب FireFly در هوش مصنوعی

10000 تومان
دانلود سورس بازی اندروید جدول خونه (900 جدول) همراه آموزش راه اندازی

دانلود سورس بازی اندروید جدول خونه (900 جدول) همراه آموزش راه اندازی

99000 تومان

Syntax قواعد دستوری JavaScript

سینتکس JavaScript قوانینی از چگونگی ساخت برنامه های جاوا اسکریپت است. برنامه کامپیوتری لیستی از "دستورالعمل" هاست که توسط کامپیوتر"اجرا" میشوند.
Syntax قواعد دستوری JavaScript

Syntax قواعد دستوری JavaScript

سینتکس JavaScript قوانینی از چگونگی ساخت برنامه های جاوا اسکریپت است.

برنامه ها و عبارات جاوا اسکریپت

برنامه کامپیوتری لیستی از "دستورالعمل" هاست که توسط کامپیوتر"اجرا" میشوند. در یک زبان برنامه نویسی، این دستورالعمل های برنامه "عبارات" نامیده می شوند. در HTML و جاوا اسکریپت عبارات، "دستورالعمل" هایی هستند که توسط مرورگر وب "قابل اجرا" می باشند. جاوا اسکریپت نیز یک زبان برنامه نویسی است و عبارات در این زبان با سمی کولن ";" از هم جدا میشوند. عبارات جاوا اسکریپت از مقادیر، عملگرها، عبارات، کلمات کلیدی، و توضیحات تشکیل شده اند. جاوا اسکریپت فضاهای متعدد را نادیده می گیرد. شما می توانید فضای سفید را به اسکریپت خود برای خواناتر کردن آن اضافه کنید. همچنین برای خوانایی بهتر کدها، برنامه نویسان اغلب تمایل دارند، خطوط کد بیش از 80 کاراکتر نباشند و بهترین مکان برای شکستن آن، بعد از یک عملگر چون "=" میباشد.

عبارات جاوا اسکریپت اغلب با یک کلمه کلیدی برای تعریف عملی که باید انجام شود، شروع میشوند. در اینجا لیستی از برخی از کلمات کلیدی را مشاهده میکنید:

var : اعلان یک متغیر

break : پایان یک سوئیچ یا یک حلقه

continue : پرش از یک حلقه و شروع از بالا

debugger : توقف اجرای جاوا اسکریپت، و فراخوانی (در صورت موجود بودن) تابع اشکال زدایی

do … while : اجرای یک بلوک از عبارات، و تکرار بلوک، در حالی که شرط درست باشد

for : اجرای یک بلوک از عبارات، تا زمانی که شرط درست باشد

function : اعلان یک تابع

if… else : اجرای یک بلوک از عبارات، بسته به شرایطی

return : خروج از تابع

switch : اجرای یک بلوک از عبارات، بسته به شرایط مختلف

try … catch : پیاده سازی رسیدگی به خطا برای یک بلوک از عبارات

Syntax جاوا اسکریپت دو نوع مقدار را تعریف می کند: مقادیر ثابت و مقادیر متغیر. مقادیر ثابت، "لیترال" و مقادیر متغیر "متغیرها" نامیده می شوند. قوانین مهم برای نوشتن مقادیر ثابت عبارتنداز: اعداد همراه یا بدون رقم اعشار نوشته میشوند، رشته ها متنی هستند که در کوتیشن تکی یا دوتایی نوشته میشوند. عبارات نیز می توانند نشان دهنده مقادیر ثابت باشند.

 

متغیرهای جاوا اسکریپت

در یک زبان برنامه نویسی، متغیرها برای ذخیره مقادیر داده استفاده می شوند. جاوا اسکریپت از کلید واژه "var " برای تعریف متغیرها استفاده می کند و ازعلامت مساوی برای اختصاص مقادیر به متغیرها استفاده می شود.

همه متغیر های جاوا اسکریپت باید با نام منحصر به فرد، تعریف شوند. این نام منحصر به فرد به "شناسه" نامیده میشود. شناسه می تواند نام کوتاه (مانند x و y)، و یا نام توصیفی تر ( مانند age، sum، totalVolume) باشد. قواعد کلی برای ساخت نام برای متغیر های (شناسه منحصر به فرد) عبارتند از:

► نام می تواند شامل حروف، ارقام، زیرخط، و نشانه دلار باشد.

► نام باید با یک حرف شروع شود.

► نام همچنین می تواند با $ شروع شود.

► نام به حروف حساس هستند.

► کلمات رزرو شده (مانند کلمات کلیدی جاوا اسکریپت) نمی توانند به عنوان نام استفاده شوند.

جاوا اسکریپت به حروف حساس است. همه شناسه های جاوا اسکریپت به بزرگی و کوچکی حروف کلمات حساس هستند یعنی دو متغیر lastName و lastname دو متغیر متفاوت در نظر گرفته میشوند. همچنین در این زبان، VAR یا Var بعنوان کلمه کلیدی "var" تفسیر نمیشوند.

 

عملگرهای جاوا اسکریپت

جاوا اسکریپت ازعملگر انتساب (=) برای تخصیص مقادیر به متغیرها و از عملگرهای محاسباتی (+ - * /) برای محاسبه مقادیر استفاده می کند.

در زبان جاوا اسکریپت از کلمات کلیدی برای مشخص کردن عملیاتی که باید انجام شود، استفاده میشود مثلا کلمه کلیدی var به مرورگر میگوید که یک متغیر جدید ایجاد کند.

 

مجموعه کاراکترهای جاوا اسکریپت

جاوا اسکریپت از مجموعه کاراکتر های یونیکد استفاده می کند. یونی کد (تقریبا) همه کاراکترها، علائم نشانه گذاری، و نمادها در جهان را پوشش می دهد.

 

توضیحات در جاوا اسکریپت

همه عبارات جاوا اسکریپت "قابل اجرا" نیستند.مثلا کد بعد از دو اسلش // یا بین / * و * / به عنوان یک توضیح پردازش می شود. توضیحات نادیده گرفته می شوند، و اجرا نخواهد شد.

توضیحات جاوا اسکریپت می تواند برای تشریح کد های جاوا اسکریپت و خواناتر کردن آن مورد استفاده قرار گیرد. همچنین برای جلوگیری از اجرا، هنگامی که کد های آزمایشی جایگزین میشوند، کاربرد دارد. توضیحات تک خطی با "//" شروع میشوند و هر متنی که در ادامه این علامت در یک خط می آید، توسط جاوا اسکریپت نادیده گرفته میشود. توضیحات چند خطی نیز با */  شروه و با /*  پایان میپذیرد و هر متنی بین این دو قرار گیرد اجرا نخواهد شد.

 

 



2
نظرات
  • user avatar محمد نوروزی پور:
    ۲۳:۵۸:۳۷ __ ۱۳۹۵/۰۳/۰۹

    ایول خیلی خوب و مفید و کوتاه

  • user avatar ایمان:
    ۲۳:۳۷:۲۳ __ ۱۳۹۵/۰۶/۳۱

    سلاو و خسته نباشید گرم خدمت شما دوست عزیزی که زحمت کشیدین و این مطالب مفید رو درون سایتتون قرار دادین امیدوارم روز به روز پیشرفت کنین . با تشکر از شما.

نظر خود را ارسال کنید



نام:
ایمیل:
دیدگاه:
captcha
کد امنیتی :


پارس وی دی اس
گرامر زبان JavaScriptlearn javaScript Syntaxآشنایی با قواعد دستوری مربوط به جاوا اسکریپتقواعد دستوری زبان جاوا اسکریپتسینتکس مربوط به JavaScriptآموزش قواعد دستوری JavaScriptآموزش گرامر جاوا اسکریپتتبلیغات ارزان سایت آموزش برنامه نویسیتبلیغات مخصوص طراحان وب سایتتبلیغات در سایت برنامه نویسیتبلیغات اینترنتی برای برنامه نویساندر آغوش مینیمالیسممنوی همبرگر با سه خط افقی که روی یکدیگر قرار گرفته اند نشانه چیست؟ سوئیچ به یک ستون واحدتبدیل متن ساده به وبلاگ و سایت های پویا با React.jsکتابخانه sass برای استفاده آسان تر از آنکتابخانه سطح بالا برای اتوماتیک سازی اعمال مرورگر لیست برچسب ها
تمامی حقوق این سایت اعم از محتوی ، تصاویر ، قالب و ... متعلق به گروه مهندسی وب سایت سورس کد می باشد.
SourceCodes.ir ، افقی روشن برای برنامه نویسان ، از مبتدی تا حرفه ای

پیشنهادات ویژه سورس کد

پکیج ویژه پروژه پایانی رشته کامپیوتر دانلود مجموعه 70 پروژه کاربردی سی شارپ وب سایت فروشگاه با php