advertise laitec sharif univercity
دانلود پروژه فروشنده دوره گرد با الگوریتم گرانشی در #C

دانلود پروژه فروشنده دوره گرد با الگوریتم گرانشی در #C

10000 تومان
دانلود سورس اپلیکیشن اندروید کتاب گرامر انگلیسی

دانلود سورس اپلیکیشن اندروید کتاب گرامر انگلیسی

10000 تومان
دانلود مجموعه 100 سورس ساده و ابتدایی با سی پلاس پلاس

دانلود مجموعه 100 سورس ساده و ابتدایی با سی پلاس پلاس

14000 تومان
دانلود سورس n وزیر با جست وجوی ممنوع در سی شارپ #C

دانلود سورس n وزیر با جست وجوی ممنوع در سی شارپ #C

10000 تومان
دانلود پروژه معمای 8 با الگوریتم ژنتیک در سی شارپ

دانلود پروژه معمای 8 با الگوریتم ژنتیک در سی شارپ

10000 تومان

بافر و بافرینگ در ذخیره و بازیابی اطلاعات

بافر ناحیه ای است واسط در عملیات ورودی و خروجی و در این ناحیه اقلا یک رکورد، (در حالت فایل بلاک بندی نشده) و یا اقلا یک بلاک در حالت فایل بلاک بندی شده جای داده میشود و اساسا برای ایجاد هماهنگی بین عملیات پردازنده ورودی/ خروجی و واحد پردازش مرکزی و در شرایطی تسریع این عملیات به کار می رود.
بافر و بافرینگ در ذخیره و بازیابی اطلاعات

بافر و بافرینگ در ذخیره و بازیابی اطلاعات

بافر ناحیه ای است واسط در عملیات ورودی و خروجی و در این ناحیه اقلا یک رکورد، (در حالت فایل بلاک بندی نشده) و یا اقلا یک بلاک در حالت فایل بلاک بندی شده جای داده میشود و اساسا برای ایجاد هماهنگی بین عملیات پردازنده ورودی/ خروجی و واحد پردازش مرکزی و در شرایطی تسریع این عملیات به کار می رود. در سیستم فایل، بافر معمولا از منطقه ای از حافظه اصلی به برنامه فایل پرداز تخصیص داده می شود که به آن منطقه بافرها می گویند (و گاه از حافظه نهان استفاده می شود).

نحوه ایجاد بافرها

بافرها به سه روش سخته می شوند:

► خود سیستم عامل وقتی که فایل باز می شود، اقدام به ایجاد بافر(ها) می کند و پس از بسته شدن فایل،بافر را باز پس می گیرد.

► با اجرای یک ماکرو، که از یک سیستم عامل درخواست ایجاد بافر می کند.

► با ایجاد ناحیه ای از حافظه در برنامه و با اجرای یک ماکرو که محتوای بافر را با فایلهای تحت پردازش مرتبط میکند (در این حالت برنامه ساز خود بافر را ایجاد میکند).

 

بافر از نظر محل ایجاد

دو نوع بافر وجود دارد : بافر سخت افزاری و بافر نرم افزاری.

► بافر سخت افزاری، بافری است که در بعضی دستگاه ها مثلا در کنترولر رسانه های ذخیره سازی، بویژه در رسانه های کندتر مثل کارت خوان و نوار کاغذی خوان و چاپگر به گستردگی مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع بافر معمولا تعداد کمی کاراکتر را در خود جای می دهد و پس از آنکه در مبادله داده ها پر شود، کانال به آن اختصاص داده میشود تا داده از محیط برون ماشینی به محیط درون ماشینی منتقل شود.

 بافر نرم افزاری، ناحیه ای است که در حافظه اصلی یا در حافظه نهان و توسط سیستم عامل، طبق الگوریتم های تخصیص بافر در مدیریت حافظه، در اختیار برنامه های فایل پرداز قرار داده می شود.

هر دو نوع بافر به CPU و پرازنده ورودی/ خروجی امکان میدهند تا با همپوشانی زمانی عمل کنند، به این ترتیب که بافر سخت افزای با سرعت رسانه ذخیره سازی پر میشود و پس از پر شدن، محتوایش با سرعت انتقال کانال به کامپیوتر وارد شده، طی چرخه زمانی خاصی به بافر اصلی که نرم افزاری است منتقل می گردد.

 

انواع بافرینگ

از نظر تعداد بافرهایی که به عملیات ورودی/ خروجی برنامه فایل پرداز تخصیص می یابد انواع زیر وجود دارد:

► بافرینگ سادهدر این نوع بافرینگ یک بافر در اختیار برنامه فایل پرداز قرار داده میشود. در بافرینگ ساده طبعا زمان انتظار واحد پردازش مرکزی و اجرای برنامه افزایش می یابد. در این نوع بافرینگ، در اثنایی که بافر پر می شود، واحد پردازش مرکزی حالت عاطل (Idle) دارد. در محیط چند برنامه ای میتوان از این زمان برای برنامه های دیگر استفاده کرد. در این حالت امکان همروندی عملیات CPU و عملیات پردازشگر ورودی/ خروجی وجود ندارد.

 

 بافرینگ مضاعف با دو بافر، می توان در اثنای خواندن یک بلاک و انتقال آن به یک بافر، محتوای بافر دیگر را که پر است پرازش کرد. در پردازش فایلها بطور پی در پی و انبوه حتما لازم است دو بافر در اختیار داشته باشیم، وگرنه عملیات نه سریع خواهد بود و نه کارا. بدیهی است زمانی را که واحد پردازش مرکزی برای پردازش محتوای یک بافر مصرف می کند باید کمتر از زمانی باشد که پردازنده ورودی/ خروجی و کنترل کننده دیسک برای انتقال بلاک به یک بافر لازم دارند در غیر اینصورت بافرینگ مضاعف کارایی خود را از دست میدهد و نرخ انتقال واقعی کاهش می یابد.

 

 بافرینگ چندگانهدر پردازش انبوه فایل ها، سیستم فایل، با استفاده از بافرینگ چندگانه می تواند رکوردهای فایل را از پیش خوانده ، در بافر بگذارد. یعنی در هر لحظه رکورد بعدی در بافر است. چنین تکنیکی به صف بندی موسوم است که با استفاده از پیش دستی در انجام عملیات ورودی/ خرروجی پیاده سازی می شود و لذا به نوعی بافرینگ پیش رس نیاز دارد. برای این کار سیستم، چند بافر را به کار میگیرد. بدین ترتیب بافرها بطور خودکار از پیش پر میشوند و درحالیکه برنامه فایل پرداز روی محتوای بافر اول کار میکند، سیستم بافر دیگری را پر و آماده می سازد. بافرینگ چندتایی معمولا بصورت چرخشی پیاده سازی میشوند، از اینرو به آن بافرینگ چرخشی هم میگویند.

دیدیم که بافرینگ برای ایجاد هماهنگی بین پردازشگر مرکزی و پردازشگر ورودی/ خروجی است. بویژه در بافرینگ مضاعف همروندی بین عملیات این دو بخش امکان پذیر می شود. اما گاهی ممکن است میانگین درخواست های پردازش بیش از حدی باشد که پردازشگر ورودی/ خروجی بتواند پاسخ دهد. در این وضع حتی با بافرینگ چندتایی هم تمام بافرها ممکن است پر شوند و پردازشگر مرکزی پس از پردازش آنها، باز هم مجبور شود انتظار بکشدو همروندی به تمامی حاصل نشود. اما در محیط چند برنامه ای، وقتی که فعالیتهای گوناگون ورودی و خروجی و پردازشهای متعدد وجود دارد، بافرینگ میتواند کارایی سیستم و نیز برنامه ها را افزایش دهد.

 



0
نظرات

نظر خود را ارسال کنید



نام:
ایمیل:
دیدگاه:
captcha
کد امنیتی :


advertise
نحوه ایجاد بافرها در ذخیره و بازیابی اطلاعاتآموزش نحوه بافرینگ داده در ذخیره و بازیابی اطلاعاتآشنایی با انواع بافر و بافرینگبافر سخت افزاری و بافر نرم افزاریآموزش بافر و بافرینگ در ذخیره و بازیابی اطلاعاتبافرینگ ساده مضاعف چندگانه بافر از نظر محل ایجادتبلیغات ارزان سایت آموزش برنامه نویسیتبلیغات مخصوص طراحان وب سایتتبلیغات در سایت برنامه نویسیتبلیغات اینترنتی برای برنامه نویساندر آغوش مینیمالیسممنوی همبرگر با سه خط افقی که روی یکدیگر قرار گرفته اند نشانه چیست؟ سوئیچ به یک ستون واحدتبدیل متن ساده به وبلاگ و سایت های پویا با React.jsکتابخانه sass برای استفاده آسان تر از آنکتابخانه سطح بالا برای اتوماتیک سازی اعمال مرورگر لیست برچسب ها
تمامی حقوق این سایت اعم از محتوی ، تصاویر ، قالب و ... متعلق به گروه مهندسی وب سایت سورس کد می باشد.
SourceCodes.ir ، افقی روشن برای برنامه نویسان ، از مبتدی تا حرفه ای

پیشنهادات ویژه سورس کد

پکیج ویژه پروژه پایانی رشته کامپیوتر دانلود مجموعه 70 پروژه کاربردی سی شارپ وب سایت فروشگاه با php