advertise laitec sharif univercity
دانلود سورس پروژه TSP با الگوریتم مورچگان Ants

دانلود سورس پروژه TSP با الگوریتم مورچگان Ants

10000 تومان
دانلود مجموعه 70 پروژه مفید و کاربردی سی شارپ #C

دانلود مجموعه 70 پروژه مفید و کاربردی سی شارپ #C

28000 تومان
دانلود سورس اپلیکیشن اندروید کتاب گرامر انگلیسی

دانلود سورس اپلیکیشن اندروید کتاب گرامر انگلیسی

10000 تومان
پکیج ویژه پروژه پایانی و پایان نامه رشته کامپیوتر

پکیج ویژه پروژه پایانی و پایان نامه رشته کامپیوتر

148000 تومان
دانلود پروژه وب سایت هتل با HTML و ASP.NET

دانلود پروژه وب سایت هتل با HTML و ASP.NET

10000 تومان

مفهوم وراثت در زبان سی شارپ #C

وراثت، امکان استفاده مجدد از کلاسها را فراهم میکند که یک اصل مهم در موضوع مهندسی نرم افزار است. نکته ورای استفاده مجدد، کاهش هزینه برنامه نویسی و تسریع در تولید نرم افزار است.
مفهوم وراثت در زبان سی شارپ #C

مفهوم وراثت در زبان سی شارپ #C

مفهوم وراثت را در دنیایی که در آن دنیای واقعی میدانید. از نظر بیولوژیکی، نوع خون و رنگ چشم، محصول ژنهایی هستند که از والدین به ارث برده میشوند . بسیاری از رفتارهای شما نیز از والدینتان به ارث میرسد.

مفهوم وراثت در برنامه نویسی شیءگرا

 وراثت در برنامه نویسی شیءگرا بخصوص در زبان C# فرآیندی است که در آن میتوان کلاس های جدیدی را از کلاسهای موجود ایجاد کرد، بطوریکه کلاس جدید صفات و رفتار کلاس موجود را به خودش اختصاص دهد. علاوه براین کلاس جدید میتواند صفات و رفتارهای خاص خودش را داشته باشد. کلاس جدید میتواند صفات و رفتارهای کلاس موجود را اصلاح کند یا حتی بعضی از آنها را دوباره تعریف نماید. وراثت، امکان استفاده مجدد از کلاسها را فراهم میکند که یک اصل مهم در موضوع مهندسی نرم افزار است. نکته ورای استفاده مجدد، کاهش هزینه برنامه نویسی و تسریع در تولید نرم افزار است.

پس در وراثت، کلاس، رفتار یا صفاتی را از کلاس دیگر به ارث میبرد. کلاسی که موجود است کلاس پایه یا کلاس مافوق و کلاسی که از کلاس پایه ایجاد میشود، کلاس مشتق یا کلاس فرعی نامیده میشود. هر کلاس مشتق میتواند فقط یک کلاس پایه داشته باشد ولی هر کلاس پایه میتواند چندین کلاس مشتق داشته باشد. بعبارت دیگر هر تعدادی از کلاسها میتوانند رفتارها و صفات یک کلاس خاص را به ارث ببرند. هر کلاس پایه میتواند مشتق یک کلاس پایه دیگر باشد و بدین ترتیب ، سلسله مراتبی از کلاس پایه ایجاد شود.

در بالای سلسله مراتب کلاس C# کلاس object قرار دارد، یعنی تمام کلاسهای C# ، صفات و رفتارهای خود را از این کلاس به ارث میبرند.  Object در این سلسله مراتب یک کلاس کلی است و رفتارها و صفاتی را تعریف میکند که توسط سایر کلاسهای موجود در کتابخانه C# به ارث برده میشوند. در سلسله مراتب کلاسها هر چه به طرف پایین حرکت کنیم، کلاسها برای منظور خاصی ایجاد میشوند.در C# وراثت چندگانه نداریم یعنی کلاسی نمیتواند بیش از یک کلاس بطور مستقیم مشتق شود.

هر شیءای از کلاس مشتق،شیءای از کلاس پایه آن کلاس مشتق نیز هست. اما اشیای کلاس پایه اشیایی از کلاس مشتق خود نیستند.

یکی از مشکلات وراثت این است که کلاس مشتق میتواند فیلدها، متدها و خواصی را به ارث برد که به آنها نیاز ندارد. طرح کلاس مسئولیت دارد که تضمین کند قابلیت های فراهم شده توسط کلاس، برای کلاسهای مشتق مناسب است. حتی وقتی که خاصیت یا فیلدی از کلاس پایه برای کلاس مشتق مفید است، کلاس مشتق انتظار دارد متدها و خواص مشتق شده از کلاس پایه به روش خاص خودش اجرا شوند.

کلاس جدید میتواند از کتابخانه کلاس زیادی به ارث برده شود. سازمانها، کتابخانه های کلاس خاص خودشان را ایجاد میکنند و میتوانند از سایر کتابخانه هایی که بطور جهانی در دسترس هستند استفاده کنند.

 

کلاسهای پایه و کلاسهای مشتق در وراثت       

معمولا شیءای از یک کلاس ، شیءای از کلاس دیگرنیز هست. هر شیء کلاس مشتق شیءای از کلاس پایه آن است، و یک کلاس پایه میتواند چند کلاس مشتق داشته باشد. پس، مجموعه ای از اشیا که توسط کلاس پایه نمایش داده میشود، معمولا بزرگتر از مجموعه ای از اشیایی است که توسط یکی از کلاسهای مشتق آن نشان داده میشود. رابطه وراثت، سلسله مراتبی شبیه درخت دارد. هر کلاس در رابطه وراثت مربوط به کلاس مشتق خود قرار دارد. گرچه کلاسها میتوانند بطور مستقل وجود  داشته باشند، وقتی در چیدمان وراثت قرار میگیرند به کلاسهای دیگر مربوط میشوند. هر کلاس، یا یک کلاس پایه است که داده ها ورفتارهایی را برای کلاسهای دیگر فراهم میکند، یا یک کلاس مشتق است که از میتواند داده ها و رفتارهای کلاس پایه را به ارث ببرد. در وراثت اعضایی با سطح دستیابی private در کلاس پایه، مستقیما توسط کلاس مشتق قابل دستیابی نیستند. اما این اعضای اختصاصی کلاس پایه مستقیما به ارث برد میشوند . بقیه اعضای کلاس پایه وقتی بعنوان اعضای کلاس مشتق درمی آیند، همان سطح دستیابی اصلی خود را حفظ میکنند.

با اشیای کلاس پایه و اشیای کلاس مشتق میتوان بطور یکسان برخورد کرد. مشترکات آنها بصورت فیلدها، خواص و متدهای کلاس پایه بیان میشوند. با اشیایی از تمام کلاسهایی که از کلاس پایه مشترکی مشتق شدند میتوان مثل اشیایی از کلاس پایه رفتار کرد.

اعضای public کلاس پایه در هر جایی که برنامه به شیءای از آن کلاس پایه یا یکی از کلاسهای مشتق آن دستیابی دارد، قابل دستیابی است.

اعضای private کلاس پایه فقط در بدنه آن کلاس پایه قابل دستیابی است.

استفاده از سطح دستیابی protected سطح متوسطی از حفاظت را بین public  و  private فراهم میکند.اعضای  protected کلاس پایه فقط در آن کلاس پایه یا هر کلاسی که از آن مشتق شده است، قابل دستیابی است.

سطح متوسط دستیابی دیگر، internal است.  اعضای internal کلاس پایه، فقط توسط اشیای تعریف شده در همان فضای نام قابل دستیابی اند.

 

 



1
نظرات
  • user avatar احسان:
    ۰۰:۴۲:۰۲ __ ۱۳۹۵/۱۱/۱۸

    هزارتا لایک داریهمونی که میخواستم بود

نظر خود را ارسال کنید



نام:
ایمیل:
دیدگاه:
captcha
کد امنیتی :


advertise
مفهوم وراثت در زبان سی شارپمفهوم وراثت در زبان برنامه نویسی سی شارپمفهوم وراثت در برنامه نویسی شیءگرامعرفی وراثت در زبان برنامه نویسی سی شارپ csharpتعریف وراثت در زبان سی شارپ #Cآشنایی با مفهوم وراثت در زبان برنامه نویسی csharpکلاسهای پایه و کلاسهای مشتق در وراثت csharpآموزش وراثت در زبان #Cوراثت در زبان برنامه نویسی csharp چیست?تبلیغات ارزان سایت آموزش برنامه نویسیتبلیغات مخصوص طراحان وب سایتتبلیغات در سایت برنامه نویسیتبلیغات اینترنتی برای برنامه نویساندر آغوش مینیمالیسممنوی همبرگر با سه خط افقی که روی یکدیگر قرار گرفته اند نشانه چیست؟ سوئیچ به یک ستون واحدتبدیل متن ساده به وبلاگ و سایت های پویا با React.jsکتابخانه sass برای استفاده آسان تر از آنکتابخانه سطح بالا برای اتوماتیک سازی اعمال مرورگر لیست برچسب ها
تمامی حقوق این سایت اعم از محتوی ، تصاویر ، قالب و ... متعلق به گروه مهندسی وب سایت سورس کد می باشد.
SourceCodes.ir ، افقی روشن برای برنامه نویسان ، از مبتدی تا حرفه ای

پیشنهادات ویژه سورس کد

پکیج ویژه پروژه پایانی رشته کامپیوتر دانلود مجموعه 70 پروژه کاربردی سی شارپ وب سایت فروشگاه با php