advertise laitec sharif univercity
پروژه پایانی PHP وب سایت فروشگاه کامپیوتری

پروژه پایانی PHP وب سایت فروشگاه کامپیوتری

68000 تومان
دانلود برنامه آزمون تستی در مالتی مدیا بیلدر MMb

دانلود برنامه آزمون تستی در مالتی مدیا بیلدر MMb

10000 تومان
دانلود برنامه هشت وزیر با جستجوی عمقی در سی شارپ

دانلود برنامه هشت وزیر با جستجوی عمقی در سی شارپ

10000 تومان
دانلود پروژه فروشنده دوره گرد با الگوریتم گرانشی در #C

دانلود پروژه فروشنده دوره گرد با الگوریتم گرانشی در #C

10000 تومان
دانلود پروژه فروشنده دوره گرد با الگوریتم ازدحام ذرات PSO در #C

دانلود پروژه فروشنده دوره گرد با الگوریتم ازدحام ذرات PSO در #C

10000 تومان

نقشه سایت چیست؟

نقشه سایت یک راه آسان برای مدیران سایت جهت اطلاع رسانی به موتورهای جستجو در مورد صفحاتی از سایتشان که در دسترس خزنده وب قرار دارند، میباشد. نقشه سایت، یک فایل XML است که آدرس ها را برای یک سایت همراه با ابرداده اضافی در مورد هر url لیست میکند
نقشه سایت چیست؟

نقشه سایت (sitemap) یک راه آسان برای مدیران سایت جهت اطلاع رسانی به موتورهای جستجو در مورد صفحاتی از سایتشان که در دسترس خزنده وب قرار دارند، میباشد. در ساده ترین شکل آن، نقشه سایت، یک فایل XML است که آدرس ها (URLs) را برای یک سایت همراه با ابرداده اضافی در مورد هر url لیست میکند ( هنگام آخرین به روز رسانی ، معمولا چگونه تغییر میکند، و چقدر مهم است، نسبت به آدرس های دیگر موجود در سایت ) به طوری که موتور های جستجو هوشمندانه تر می توانند در سایت بخزند.

خزنده وب معمولا صفحات را از لینکهای داخل سایت و از سایتهای دیگر کشف میکند. نقشه های سایت این اطلاعات را برای دسترسی خزنده هایی که از نقشه سایت پشتیبانی میکنند ،ضمیمه میکنند تا خزنده ها با استفاده از ابرداده مرتبط تمام آدرس های موجود در نقشه سایت را انتخاب کنند و  آن آدرسها را یاد بگیرند. استفاده از پروتکل نقشه سایت تضمین نمی کند که صفحات وب در موتورهای جستجو مشمول شوند، اما برای خزنده وب نگاتی را ایجاد میکند که بهتر در سایت شما بخزد.

در این مقاله طرح XML برای پروتکل نقشه سایت را شرح داده ایم.

فرمت پروتکل نقشه سایت متشکل از تگهای XML است. تمام مقادیری داده ای یک نقشه سایت باید entity-escape باشند . فایل خود باید با UTF-8 کدگذاری شود.

نقشه سایت باید:

  • با تگ باز urlset شروع و با تگ بسته ی urlset پایان یابد.
  • فضای نام (پروتکل استاندارد) داخل برچسب urlset مشخص شود.
  • برای هر آدرس شامل یک ورودی url ،به عنوان برچسب XML پدر باشد.
  • برای هر تگ پدر url شامل یک ورودی فرزند loc باشد.

تمامی تگ های دیگر انتخابی هستند. پشتیبانی از این تگهای اختیاری ممکن است در میان موتورهای جستجوی مختلف متفاوت باشد. به اسناد هر موتور جستجو برای جزئیات بیشتر مراجعه کنید. همچنین، تمام آدرس ها در یک نقشه سایت باید از یک میزبان باشند، مانند www.example.com یا store.example.com.

مثال زیر یک نقشه سایت را نشان میدهد که شامل فقط یک URL  است و از تمام تگ های اختیاری استفاده کرده است. برچسب های اختیاری کج (ایتالیک) هستند.  ( در مثال به جای() از علامتهای <> استفاده کنید)



<urlset xmlns="http://www.sitemaps.org/schemas/sitemap/0.9">

   <url>

      <loc>http://www.example.com/

      <lastmod>2005-01-01

      <changefreq>monthly

      <priority>0.8
  </url>
</urlset>


   

 

تگهای XML  موجود در زیر توضیح داده شده اند.

♦ urlset: تگ ضروری

فایلها را کپسوله میکند و استاندارد پروتکل فعلی را برمیگرداند.

 

♦ url : تگ ضروری

 برای هر ورودی URL تگ والد است. برچسبهای باقیمانده فرزندان این برچسب هستند.

 

♦ loc : تگ ضروری

URL صفحه است. این URLباید با پروتکلی ( مانند HTTP ) شروع و با یک علامت اسلش (/) پایان یابد، اگر وب سرور شما به آن نیاز دارد. این مقدار باید کمتر از 2048  کاراکتر باشد.

 

♦ lastmod تگ اختیاری

تاریخ آخرین اصلاح فایل میباشد. این تاریخ باید به فرمت W3C تاریخ ساعت باشد. این قالب به شما اجازه میدهد تا بطور مطلوب بخش زمان را حذف کنید و از YYYY-MM-DD استفاده کنید.

 

♦ changefreq تگ اختیاری

معیار زمانی احتمالی تغییر صفحه است. این مقدار اطلاعاتی کلی برای جستجو فراهم میکند و ممکن است دقیقا به اینکه چند وقت یکبار صفحه را پیمایش میکنند، مرتبط نباشد. مقادیر معتبر عبارتنداز:

  • always  (همیشه)
  • hourly  (هر ساعت)
  • daily (روزانه)
  • weekly  (هر هفته)
  • monthly  (هر ماه)
  • yearly  (هر سال)
  • never  (هرگز)

مقدار “always” باید برای توصیف اسنادی استفاده شود که با هر بار دسترسی تغییر میکنند. مقدار “never” باید برای توصیف URLهای آرشیو استفاده شود.

لطفا توجه داشته باشید که مقادیر این تگ یک تذکر در نظر گرفته شده اند و نه یک دستور. هر چند خزنده موتور جستجو ممکن است این اطلاعات را هنگام تصمیم گیری در نظر بگیرد، آنها ممکن است صفحاتی را که بصورت hourly مشخص شده اند کمتر از آن پیمایش کنند و صفحات yearly را خیلی بیشتر از آن! خزنده ممکن است به صورت دوره ای صفحات مشخص شده بصورت never را بپیماید و تغییرات غیر منتظره آن صفحات را مدیریت کند.

 

♦ priority تگ اختیاری

اولویت این URL نسبت به دیگر URLهای سایت شماست. مقادیر معتبر در محدوده 0.0 تا 1.0 است. این مقدار بر چگونگی مقایسه صفحات شما با صفحات دیگر سایتها تأثیر ندارد، تنها به موتورهای جستجو اجازه میدهد بدانند که کدام یک از صفحات شما برای خزیدن مهم ترند.

مقدار پیش فرض اولویت برای صفحه 0.5 است. لطفا توجه داشته باشید که مقدار اولویتی که به یک صفحه اختصاص میدهید روی موقیت آدرس شما در صفحات نتیجه موتورهای جستجو بی تأثیر است. موتورهای جستجو ممکن است از این اطلاعات هنگام انتخاب بین آدرسهای همان سایت استفاده کنند، بنابراین شما میتوانید از این تگ برای افزایش این احتمال که صفحات مهمتر شما بیشتر در صفحه جستجو موجود باشند، استفاده کنید.

همچنین توجه کنید که دادن اولویت زیاد به تمام آدرسهای سایتتان به احتمال زیاد به شما کمک نمیکند . از آنجا که اولویت نسبی است، از آن تنها برای انتخاب بین آدرسهای خودتان استفاده میشود.



0
نظرات

نظر خود را ارسال کنید



نام:
ایمیل:
دیدگاه:
captcha
کد امنیتی :


advertise
آموزش ساخت sitemap در asp.netsitemapsitemap چیست?نقشه سایتآموزش نوشتن نقشه سایت برای یک وبسایتاشنایی با sitemapآموزش ساخت sitemap در phpwhat is sitemap?چگونگی نوشتن نقشه سایتنقشه سایت چیستآشنایی با نقشه سایت لیست برچسب ها
تمامی حقوق این سایت اعم از محتوی ، تصاویر ، قالب و ... متعلق به گروه مهندسی وب سایت سورس کد می باشد.
SourceCodes.ir ، افقی روشن برای برنامه نویسان ، از مبتدی تا حرفه ای

پیشنهادات ویژه سورس کد

پکیج ویژه پروژه پایانی رشته کامپیوتر دانلود مجموعه 70 پروژه کاربردی سی شارپ وب سایت فروشگاه با php