advertise laitec sharif univercity
دانلود سورس اپلیکیشن اندروید یادآوری-انجامش بده–ToDo

دانلود سورس اپلیکیشن اندروید یادآوری-انجامش بده–ToDo

14000 تومان
دانلود پروژه مهندسی نرم افزار ، سیستم داروخانه

دانلود پروژه مهندسی نرم افزار ، سیستم داروخانه

10000 تومان
پکیج ویژه پروژه پایانی و پایان نامه رشته کامپیوتر

پکیج ویژه پروژه پایانی و پایان نامه رشته کامپیوتر

148000 تومان
دانلود برنامه آزمون تستی در مالتی مدیا بیلدر MMb

دانلود برنامه آزمون تستی در مالتی مدیا بیلدر MMb

10000 تومان
دانلود آپلود سنتر پیشرفته با PHP و Ajax

دانلود آپلود سنتر پیشرفته با PHP و Ajax

10000 تومان

دستکاری داده ها در MYSQL

دستکاری داده ها در MYSQL، شامل درج داده در پایگاه داده MYSQL با دستور "insert"، بازیابی و نمایش اطلاعات با دستور "select"، تغییر داده ها با "update" و حذف با استفاده از "delete" میباشد
دستکاری داده ها در MYSQL

دستکاری داده در MYSQL شامل موارد زیر میباشد:

  • درج داده در MYSQL 

بطور کلی برای عمل قرار دادن داده ها در یک جدول پایگاه داده MYSQL از کلمه "insert' استفاده میشود. از سینتکس زیر برای درج داده استفاده میشود:

$Query=“INSERT into $Tablename(‘value1’, ‘value2’, ‘value3’,…)”;

 توجه داشته باشیدکه تعداد مقادیری که در این Query مشخص میشوند باید با تعداد ستونهای جدول و همچنین نوع آن برابر باشد، در غیر اینصورت Query کار نمیکند. اگر برای یکی از فیلدها مقداری ننویسید (البته اگر آن فیلد NOT NULL تعریف نشده باشد) مقدار default در آن قرار میگیرد ، که اگر موقع ساختن جدول این مقدار پیش فرض تعیین نشده باشد null خواهد شد.

 

  • بازیابی و نمایش اطلاعات

حال که داده ها را در پایگاه داده درج کردید، شاید بعضی مواقع نیاز باشد به آنها دسترسی داشته باشید، برای اینکار باید ازکلمه "select" در پرس و جو ها استفاده کنید:

$Query="SELECT * FROM $Tablename“;

 این دستور تمام فیلد های جدول Tablename را برای شما ارسال میکند. اگر شرطی در پرس و جو لازم باشد از "where" استفاده میکنیم:

$Query="SELECT * FROM $Tablename WHERE name='value1'  “;

 با این دستور به جای اینکه تمام اطلاعات جدول برای شما فرستاده شود، فقط رکورد هایی که در جدول شرط name=value1 را شامل شوند، می آیند. شرط هایمان میتوانند چند حالت داشته باشند و با "and" و "or" میتوانید هر شرطی را که خواستید، اضافه کنید.

 همچنین اگر خواستید که فقط فیلد های خاصی از هر رکورد برای شما ارسال شود ،میتوانید ستونهایی از جدول را که میخواهید به جای استفاده از "*" در query درج کنید و فقط آنها برای شما ارسال میشوند. (فیلد ها با کاما جدا شوند.)

 

  • تغییر و به روز رسانی اطلاعات

اغلب داده هایی که در جدول MYSQL شما ذخیره شده اند نیاز به تغییر، به روز کردن و یا جایگزینی خواهند داشت، دستورالعمل "update" برای این هدف استفاده میشود. شما میتوانید همزمان چند رکورد را ویرایش کنید، سینتکس این دستور بصورت زیر است:

$Query="UPDATE tablename SET column = newdata WHERE column LIKE currentdata “;

 

  • حذف داده از MYSQL 

هنگامیکه در یک جدول MYSQL دیگر نیازی به یک رکورد و یا سطر نداشته باشید، میتوانید با استفاده از دستور "delete" از شرّ آن خلاص شوید. سینتکس این دستور به شکل زیر است:

$Query=" DELETE FROM tablename WHERE column = data “;

 جدول و رکورد باید به چند روش شناسایی شوند تا داده های مهم حذف نشوند، باید مراقب حذف بیش از حد داده ها و یا اطلاعات اشتباه باشید.

 

 

  • جستجوی پیشرفته ی MYSQL  
  •  ORDER BY :

برای مرتب کردن خروجی بر اساس یک فیلد از این دستور استفاده میشود.

ORDER BY FieldName ASC

در این مثال خروجی بر اساس FieldName مرتب میشود و کلمه ASC بیانگر صعودی بودن مرتب سازی است، اگر بخواهید مرتب سازی نزولی باشد به جای ASC از کلمه DESC استفاده کنید. برای جلوگیری از نشان دادن داده های تکراری از GROUP BY استفاده کنید.

 

  • LIMIT :

جزء LIMIT در عبارت SELECT کلید حل بسیاری از مشکلات است. به وسیله این جزء است که ما می توانیم سطرهاي مورد نظر خود از DataBase را در Query خود داشته باشیم .LIMIT به دو شکل به کار می رود با یک آرگومان و یا با دو آرگومان ،این آرگومانها عدد هستند ، اگر LIMIT با یک آرگومان استفاده شود تعداد جواب به آن عدد محدود می شود ،اما اگر LIMIT با دو آرگومان استفاده شود آرگومان اول مشخص کننده سطر آغازین است و آرگومان دوم تعداد سطرهایی را که باید برگردانده شوند را مشخص می کند ، البته باید به این نکته توجه کرد که در SQL سطرها از صفر ( 0) شروع می شوند نه از یک.

  • COUNT :

برای شمردن نتیجه یک SELECT که فقط تعداد مهم باشد از این تابع استفاده کنید:

SELECT COUNT(*) FROM $Tablename WHERE name='value1'

 



1
نظرات
  • user avatar omid:
    ۱۲:۳۸:۳۸ __ ۱۳۹۳/۱۰/۰۳

    سلام خسته نباشیدچطوری میشه با یک دستور کوئری دو تا دستور mysql فرستادلطفا جوابش رو برام ایمیل کنید.ممنون از سایت خوبتون واقعا آموزندست.mysql_query("INSERT INTO `tname` (`name`) VALUES (omid);DELETE FROM `tname` WHERE `id` = 1;");

نظر خود را ارسال کنید



نام:
ایمیل:
دیدگاه:
captcha
کد امنیتی :


advertise
دستور نمایش اطلاعات موجود در پایگاه دادهدستور درج داده در Mysql dbدستکاری داده ها در مای اس کیو الآموزش دستورات دستکاری داده ها در Mysqlآشنایی با دستورات مربوط به داده های پایگاه دادهدستور اضافه کردن داده به پایگاه دادهدستور بازیابی اطلاعات از mysqlتبلیغات ارزان سایت آموزش برنامه نویسیتبلیغات مخصوص طراحان وب سایتتبلیغات در سایت برنامه نویسیتبلیغات اینترنتی برای برنامه نویساندر آغوش مینیمالیسممنوی همبرگر با سه خط افقی که روی یکدیگر قرار گرفته اند نشانه چیست؟ سوئیچ به یک ستون واحدتبدیل متن ساده به وبلاگ و سایت های پویا با React.jsکتابخانه sass برای استفاده آسان تر از آنکتابخانه سطح بالا برای اتوماتیک سازی اعمال مرورگر لیست برچسب ها
تمامی حقوق این سایت اعم از محتوی ، تصاویر ، قالب و ... متعلق به گروه مهندسی وب سایت سورس کد می باشد.
SourceCodes.ir ، افقی روشن برای برنامه نویسان ، از مبتدی تا حرفه ای

پیشنهادات ویژه سورس کد

پکیج ویژه پروژه پایانی رشته کامپیوتر دانلود مجموعه 70 پروژه کاربردی سی شارپ وب سایت فروشگاه با php