advertise laitec sharif univercity
پروژه کامل مدیریت شرکت نرم افزاری با سی شارپ و SQL

پروژه کامل مدیریت شرکت نرم افزاری با سی شارپ و SQL

38000 تومان
دانلود PDF مجموعه 300 نکته جالب برنامه نویسی در سی شارپ #C

دانلود PDF مجموعه 300 نکته جالب برنامه نویسی در سی شارپ #C

10000 تومان
سورس پروژه پایانی آزمون گیری با زبان سی شارپ و SQL

سورس پروژه پایانی آزمون گیری با زبان سی شارپ و SQL

18000 تومان
دانلود پروژه معمای 8 با الگوریتم ژنتیک در سی شارپ

دانلود پروژه معمای 8 با الگوریتم ژنتیک در سی شارپ

10000 تومان
دانلود پروژه پایانی طراحی وب سایت مخابرات با Asp.net

دانلود پروژه پایانی طراحی وب سایت مخابرات با Asp.net

48000 تومان

دانلود سورس اسمبلی تبدیل عدد دسیمال به باینری

در سورس کدی که از این قسمت می توانید دانلود کنید برنامه جالبی از تبدیل عدد دسیمال Decimal به باینری binary با زبان برنامه نویسی اسمبلی Assembly را در اختیارتان گذاشته ایم.
دانلود سورس اسمبلی تبدیل عدد دسیمال به باینری

دانلود سورس اسمبلی تبدیل عدد دسیمال به باینری

این سورسکد اسمبلی مربوط به تبدیل عدد در مبنای 10 دسیمال به عددی در مبنای 2 binary می باشد.

در کارهای روزمره از سيستم عددی اعشاری يا مبنای 10 استفاده می شود. اين سيستم برای کامپيوتر مناسب نيست و برای سادگی سخت افزار، کليه اطلاعات به شکل بيت های روشن و خاموش رمز می شوند. بنابراين سيستم عددی باينری که تنها شامل ارقام صفر و يک است برای اين منظور بسيار مناسب است.

سيستم عددی اعشاری (Decimal) : اعداد اعشاری يا مبنای 10 از 10 رقم (0 تا 9) تشکيل شده اند. هر رقم به توانی از 10 مرتبط است که نشان دهنده ارزش مکانی رقم در عدد است.

سيستم عددی دودویي (binary) : سيستم باينری بر اساس تنها دو وضعيت است: روشن (1) يا خاموش (0)، بنابراين درمبنای 2 است. يک رقم باينری يک بيت ناميده می شود.

 

تبديل باينری به دسیمال: مقدار يک عدد باينری بر اساس بيت های 1 و ارزش مکانی آنها بدست می آيد. ارزش مکانی هر بيت توانی از 2 است. برای محاسبه مقدار اعشاری يک عدد باينری، کافی است هر رقم از راست به چپ در ارزش مکانی اش ضرب شده سپس کليه اعداد با هم جمع شوند.

 

چگونه اعداد در مبنای ده decimal را به اعداد در مبنای دو binary تبديل کنيم؟

اولين سوالی که پيش می‌آيد اين است که اصلا چه لزومی به اين کار هست؟ وقتی در زندگی روزمره مبنای ۱۰ را به کار می‌بريم، استفاده از مبنای ۲ چه کاربردی خواهد داشت؟ جواب اين است که در مباحث کامپيوتری، مبنای ۲ مبنای غالب است ( به دليل مسائل تکنيکی ) بنابراين لزوم تبديل اعداد در مبنای ۱۰ به اعداد در مبنای ۲ احساس می‌شود.
حال به روش کار می‌پردازيم:
فرض کنيد که می‌خواهيم عدد ۲۵۳ که در مبنای ده ( دسيمال = دهدهی ) می‌باشد را در مبنای دو ( باينری = دودويی ) نمايش دهيم. برای اين کار بايد عدد مورد نظر را ( يعنی ۲۵۳ ) بر عدد ۲ تقسيم کنيم و باقيمانده‌ها را يادداشت کرده و کار را روی خارج قسمت ادامه دهيم ( يعنی خارج قسمت را بر دو تقسيم کنيم ) و باز باقيمانده را يادداشت کنيم و ... تا جايی که خارج قسمت عدد صفر بشود.

باقيمانده‌ها را از يادداشت می‌کنيم به اين صورت که اولين باقيمانده‌ را در سمت راست و آخرين باقيمانده‌ را در سمت چپ می‌نويسيم و به اين صورت عدد ۲۵۳ که دسيمال است معادلش در باينری به شکل ۱۱۱۱۱۱۰۱ خواهد بود.

 

پیاده سازی جالب تبدیل اعداد دهدهی به دودویی را در اینجا در اختیارتان گذاشته ایم. 

روش کار این برنامه به این صورت است که یک عدد صحیح دسیمال را از کاربر می گیرد و در خروجی معادل باینری آن را چاپ می نماید. 

 

 

هم اکنون بصورت رایگان سورس پروژه اسمبلی تبدیل عدد decimal به binary را دانلود نمایید

حجم فایل : 16   KB



لینک های دانلود

دانلود با لینک مستقیم رمز فایل : www.SourceCodes.ir












2
نظرات
  • user avatar امیر لامع درخشان:
    ۲۳:۱۹:۵۸ __ ۱۳۹۴/۱۲/۱۹

    ممنون از برنامتون

  • user avatar علیرضا زمانزاده:
    ۲۰:۲۲:۱۵ __ ۱۳۹۶/۰۳/۰۷

    سلام عصر بخیر،می توانید منظور این جملات را برای من بنویسیدهدف از اين برنامه تبديل اعداد دسيمال به باينري است.الف) تابعي بنويسيد كه مقدار دسيمال را به باينري تبديل كند.يك حلقه تكرار كنترل دار تعريف كنيد كه هر بار از كاربر يك مقدار را بگيرد و تبديل يافته main ب) در تابعبه باينري آن را نشان دهد

نظر خود را ارسال کنید



نام:
ایمیل:
دیدگاه:
captcha
کد امنیتی :


پارس وی دی اس
سورس برنامه اسمبلی تبدیل decimal به binaryدانلود برنامه رایگان asm برای تبدیل عدد دهدهی به دودوییچگونه اعداد در مبنای ده decimal را به اعداد در مبنای دو binary تبديل کنيم؟پیاده سازی جالب تبدیل اعداد دهدهی به دودویی با زبان اسمبلیدانلود پروژه تبدیل عدد مبنای ده به مبنای دو با زبان ماشیندانلود رایگان سورس Assembly تبدیل عدد دسیمال به عدد باینرینمونه سورس اسمبلی آموزش تبدیل اعداد مبنای 10 به مبنای 2سورسکد اسمبلی تبدیل عدد در مبنای 10 دسیمال به عددی در مبنای 2 binaryتبلیغات ارزان سایت آموزش برنامه نویسیتبلیغات مخصوص طراحان وب سایتتبلیغات در سایت برنامه نویسیتبلیغات اینترنتی برای برنامه نویساندر آغوش مینیمالیسممنوی همبرگر با سه خط افقی که روی یکدیگر قرار گرفته اند نشانه چیست؟ سوئیچ به یک ستون واحدتبدیل متن ساده به وبلاگ و سایت های پویا با React.jsکتابخانه sass برای استفاده آسان تر از آنکتابخانه سطح بالا برای اتوماتیک سازی اعمال مرورگر لیست برچسب ها
تمامی حقوق این سایت اعم از محتوی ، تصاویر ، قالب و ... متعلق به گروه مهندسی وب سایت سورس کد می باشد.
SourceCodes.ir ، افقی روشن برای برنامه نویسان ، از مبتدی تا حرفه ای

پیشنهادات ویژه سورس کد

پکیج ویژه پروژه پایانی رشته کامپیوتر دانلود مجموعه 70 پروژه کاربردی سی شارپ وب سایت فروشگاه با php