advertise laitec sharif univercity
دانلود پروژه پایانی طراحی وب سایت مخابرات با Asp.net

دانلود پروژه پایانی طراحی وب سایت مخابرات با Asp.net

48000 تومان
دانلود برنامه هشت وزیر با جستجوی عمقی در سی شارپ

دانلود برنامه هشت وزیر با جستجوی عمقی در سی شارپ

10000 تومان
دانلود سورس پروژه TSP با الگوریتم مورچگان Ants

دانلود سورس پروژه TSP با الگوریتم مورچگان Ants

10000 تومان
سورس پروژه پایانی وب سایت و نرم افزار کلینیک در ASP.net

سورس پروژه پایانی وب سایت و نرم افزار کلینیک در ASP.net

48000 تومان
دانلود سورس n وزیر با جست وجوی ممنوع در سی شارپ #C

دانلود سورس n وزیر با جست وجوی ممنوع در سی شارپ #C

10000 تومان

دانلود سورس n وزیر با جست وجوی ممنوع در سی شارپ #C

در این سورس کد پروژه n وزیر با الگوریتم جست و جوی ممنوع Tabu Search در هوش مصنوعی را جهت استفاده شما قرار داده ایم که با زبان برنامه نویسی سی شارپ در محیط ویژوال استودیو نوشته شده است.
دانلود سورس n وزیر با جست وجوی ممنوع در سی شارپ #C

دانلود سورس n وزیر با جست وجوی ممنوع در سی شارپ #C

در این سورس کد پروژه  n وزیر با الگوریتم جست و جوی ممنوع Tabu Search در هوش مصنوعی را جهت استفاده شما قرار داده ایم که با زبان برنامه نویسی سی شارپ در محیط ویژوال استودیو نوشته شده است.

 

مساله n وزیر بدین صورت تعریف شده است:

مطمئنا همه شما با این مسئله آشنایی داید. در این مسئله باید n وزیر را در صفحه شطرنجی n*n طوری قرار دهیم که هیچ دو وزیری یکدیگر را تهدید (گارد) نکنند. وزیرهای موجود در صفحه شطرنج میتوانند بصورت سطری، ستونی و یا قطری (ضربدری) همدیگر را تهدید کنند پس در چیدمان وزیرها، هیچ کدام از انها نباید سطر، ستون و یا قطر یکسان داشته باشند.

الگوریتم های بسیاری برای حل این مساله وجود دارند که همگی میتوانند به جواب برسند ولی ممکن است زمان اجرای آنها و نیز میزان حافظه مورد نیاز هر کدام از این الگوریتم ها متفاوت باشد.

در الگوریتم های هوش مصنوعی نیز این مساله کاربرد زیادی دارد و با الگوریتم های جالبی آن را بعنوان یکی از مسائل ارضای محدودیت (CSP) حل کرده اند.

در اینجا ما سورس این پروژه جالب را به روش الگوریتم جست وجوی ممنوع در اختیار شما گذاشته ایم.

 

الگوریتم جست وجوی ممنوع Tabu Search :

جستجوی ممنوع یک روش هیوریستیک سطح بالا برای حل مسایل بهینه سازی است و به گونه ای طراحی شده است که بتواند خود را از تله بهینه موضعی رها سازد. این روش بصورت یک الگوریتم متوالی مجموعه ای از جواب های مسأله یعنی X را با حرکت های پی در پی از یک جواب Xبه جواب دیگری مثل Xn+1 در همسایگی آن به دست می آورد. این حرکتها با هدف رسیدن به یک جواب خوب (بهینه یا نزدیک به بهینه) و با ارزیابی تابع هدف که می بایست حداقل شود، صورت میگیرند.

جستجوی ممنوع می تواند در ابتدا بصورت ساده شروع شود و با گذشت زمان اجزای دیگری را به خود اضافه کند و بدین ترتیب با اضافه نمودن اجزای خاص ارتقا یابد. جستجوی ممنوع یک روش فوق ابتکاری است که می تواند به منظور جلوگیری از گیر افتادن در جواب های موضعی همراه با روش های دیگر بکار رود. 

یک الگوریتم جست و جوی ممنوع تقریبا مانند الگوریتم های جستجوی محلی کار می کند. با این تفاوت که برای جلوگیری از دور و تسلسل در جواب ها و افتادن در دام جواب های بهینه محلی، از مفهومی به نام فهرست ممنوع استفاده می کند. فهرست ممنوع حاوی تعدادی محدود از جواب های مسأله است که در هر مرحله حرکت به آنها ممنوع است. حتی اگر بهترین جواب در همسایگی جواب فعلی باشند. این فهرست ممنوع، در هر مرحله بروز می شود.

 

پیاده سازی n وزیر با جستوجوی ممنوع :

نحوه کار این برنامه به این صورت است که یک ماتریس دو بعدی 100*100 بعنوان فضای حالت در نظر گرفته شده است. به صورت پیش فرض همه خانه ها صفر یعنی خالی هستند . و 1 یعنی وزیر در آن خانه قرار گرفته است.

سه نوع پشته برای برگشت از حالت بن بست به مسیر قبلی (در حالت افقی)، برگشت از حالت بن بست به مسیر قبلی (در حالت عمودی) و لیست ممنوع یا تابو لیست تعریف گردیده، همچنین در ادامه تابعی جهت نمایش فضای حالت در هر مرحله از جستجو و تابعی برای بررسی اینکه آیا وزیری که در این خانه قرار گرفته است تداخل دارد یا نه (ابتدا خانه های مجاور افقی و عمودی و سپس خانه های مجاور ضربدری چک میشوند ) نوشته شده اند.

در تابع اصلی این برنامه جالب ، تعداد وزیر مورد نظر توسط کاربر وارد میشود، وزیر در خانه فعلی قرار میگیرد (محتوای خانه "1" میشود) و عدم تداخل بررسی میشود. در صورت عدم تداخل فضای حالت نمایش داده میشود و خانه فعلی در پشته ذخیره میگردد و در صورت رسیدن به بن بست در ادامه به این خانه برمیگردیم. در ادامه به سطر بعدی میرویم تا برای وزیر بعدی محل مناسبی که وزیر قبلی را تهدید نکند پیدا کنیم. 

در صورت وجود تداخل خانه فعلی را خالی میکنیم و اگر در کل سطر خانه مناسبی پیدا نشد، باید سطر قبلی از وزیر خالی شود و خانه دیگری برای آن پیدا میکنیم یعنی در اینجا عقبگرد (backtrack) داریم و مکان خانه قبلی که به پشته اضافه کرده بودیم به لیست ممنوع یا تابو اضافه میشود تا در هیچ حالت ممکنی دوباره اضافه نشود.

و در آخر در صورت رسیدن به جواب (قرار دادن تمام n وزیر ها در n سطر شطرنج و بدون وجود هیچ تداخلی) تمام مراحل چیدن وزیرها به همراه تعداد جست وجوهای انجام شده نمایش داده میشوند.

 

 

 سورس برنامه را در پایین صفحه پس از پرداخت اینترنتی دانلود نمایید

حجم فایل : 68  KB

 



خرید محصول

قیمت این محصول: 10000 تومان

  خرید محصول از طریق پرداخت اینترنتی


  • ← پرداخت از طریق درگاه شاپرک با همه کارت های بانکی انجام خواهد شد .
  • ← پس از پرداخت مبلغ به این صفحه ارجاع داده می شوید و میتوانید فایل مورد نظر را با لینک مستقیم دانلود کنید.
  • ← لطفا در صورتی که مرورگر شما بروز نیست برای خرید ، آن را بروز کنید.
  • ← عدم به روز بودن مرورگر باعث می شود، بجای صفحه درگاه بانک، خطای عدم تایید SSL را مشاهده نمایید.
  • ← در صورت بروز مشکل ، در قسمت تماس با ما از تیم پشتیبانی کمک بگیرید.










1
نظرات
  • user avatar غزال:
    ۲۰:۳۰:۵۸ __ ۱۳۹۶/۰۳/۰۲

    من کد گذاری nوزیرو میخواستم

نظر خود را ارسال کنید



نام:
ایمیل:
دیدگاه:
captcha
کد امنیتی :


advertise
دانلود پروژه n وزیر با الگوریتم تابو در زبان #Cبرنامه n وزیر با جست وجوی ممنوع هوش مصنوعیپروژه هوش مصنوعی n-vazir با #Cپروژه n وزیر در #C با الگوریتم جست وجوی tabuسورس کد سی شارپ n-Queen با tabu searchسفارش پروژه هوش مصنوعی n-Queen با جست وجوی ممنوعپروژه هوش nوزیر با جست وجوی ممنوع در سی شارپدانلود سورس کد هوش مصنوعی n وزیر با زبان csharpسفارش پروژه n وزیر با الگوریتم ممنوع در سی شارپسفارش مسئله n-queen در #C با tabu-searchپروژه جالب n وزیر با زبان سی شارپدانلود سورس برنامه nQueen در csharp با جست وجوی ممنوع لیست برچسب ها
تمامی حقوق این سایت اعم از محتوی ، تصاویر ، قالب و ... متعلق به گروه مهندسی وب سایت سورس کد می باشد.
SourceCodes.ir ، افقی روشن برای برنامه نویسان ، از مبتدی تا حرفه ای

پیشنهادات ویژه سورس کد

پکیج ویژه پروژه پایانی رشته کامپیوتر دانلود مجموعه 70 پروژه کاربردی سی شارپ وب سایت فروشگاه با php